رسمی؛ ژاوی هرناندز از بارسلونا اخراج شد

رسمی؛ ژاوی هرناندز از بارسلونا اخراج شد

پایگاه خبری فوتبالی- ژاوی هرناندز پس از برگزاری یک جلسه با مدیران باشگاه، به صورت رسمی از سرمربی‌گری بارسلونا برکنار شد.

به گزارش فوتبالی، دقایقی قبل، باشگاه بارسلونا با انتشار بیانیه‌ای رسما اعلام کرد که به همکاری با ژاوی هرناندز ادامه نمی‌دهد و این سرمربی پس از پایان فصل از جمع کاتالان‌ها جدا می‌شود. این در حالی است که مدیران بارسا حدودا یک ماه پیش با ژاوی توافق کرده بودند تا حداقل یک فصل دیگر به‌عنوان سرمربی بارسلونا به کار ادامه دهد. پیش از آن خود ژاوی استعفا داده بود و لاپورتا او را متقاعد کرد تا نظرش را عوض کند.

صحبت‌های ژاوی درباره فصل آینده باعث شد تا نظر لاپورتا و سایر مدیران تغییر کند و رای به اخراج او بدهند. ژاوی هرناندز در یکی از مصاحبه‌های خود در خصوص شرایط بارسا در فصل آتی اعلام کرد با این شرایط اقتصادی نمی‌تواند با باشگاه‌های بزرگ و ثروتمند اروپایی رقابت کند. گفته می‌شود گزارش‌هایی که بازیکنان تیم علیه ژاوی به مدیران باشگاه دادند از دیگر دلایل اخراج او بوده است. هرچند که شکست سنگین و چهار گله مقابل خیرونا نیز مزید بر علت شد تا سران باشگاه کاتالونیایی تصمیم یک ماه قبل خود را عوض کنند و به دنبال برکناری ژاوی باشند.

حالا باید منتظر اعلام نام سرمربی بارسلونا باشیم. گفته می‌شود توافقات لازم با هانسی فلیک انجام شده و این سرمربی آلمانی به‌زودی سکان هدایت آبی‌واناری‌ها را بر عهده می‌گیرد. اگر اتفاق خاصی رخ ندهد در روزهای آینده باشگاه بارسلونا رسما فلیک را معرفی می‌کند و از فصل آینده روی نیمکت بارسایی‌ها می‌نشیند.

1428