والورده - ستین؛ 14-0 در مورد استفاده از بازیکنان آکادمی

والورده - ستین؛ 14-0 در مورد استفاده از بازیکنان آکادمی

پایگاه خبری فوتبالی - کیکه ستین مربی بارسلونا در روز معارفه خود گفت که توجه ویژه ای به آکادمی و بازیکنان جوان خواهد داشت اما زمان نشان داد که فعلا از این حیث موفق نبوده است.

به گزارش فوتبالی، ستین فعلا به هیچ بازیکنی از آکادمی اولین فرصتش را نداده است. این مربی در سه ماهی که روی نیمکت بارسا بوده (با احتساب یک ماه تعطیلی به خاطر کرونا) دو بازیکن آکادمی را برای اولین بار در لیست قرار داد اما هر دو در بازیهایشان نیمکت نشین بودند: ری ماناج در خط حمله در مقابل ختافه و سرجیو آکیمه در مقابل ایبار و ناپولی در لیست قرار گرفت که دومی به خاطر مصدومیت جوردی آلبا شانس حضور در لیست را پیدا کرد. اما هیچ کدام در جریان بازیها فرصت پیدا نکردند. اینیاکی پنیا دروازه بان که در برخی بازیها در لیست قرار گرفته بود هم فرصت نصیبش نشد.

توجیه ستین این است که زمان کمی داشته و فعلا فرصت پیدا نکرده تا به بازیکنان جوان فرصت بدهد اما آیا در آینده او به بازیکنان آکادمی فرصت خواهد داد؟

ارنستو والورده سرمربی سابق بارسلونا هم به خاطر این که زیاد به بازیکنان آکادمی بازی نمی داد، مورد انتقاد قرار گرفته بود اما این مربی در دو فصل و نیم حضور در بارسا مجموعا به 14 بازیکن آکادمی فرصت حضور در تیم بزرگسالان را داد. اولین نفر خوزه مانوئل آرنایز بود و بعد از آن نوبت کوکورلا، داوید کاستاس و اوریوس بوسکتس بود. در دومین فصلش به خوان میراندا، خورخه کوئنکا، چومی، ریکی پویک، موسی واگه، الکس کویادو، آبل رویز و کارلس پرز فرصت داد و در سومین فصلش هم نوبت آنسو فاتی و رونالد آرائوخو بود.