ژاوی: بارسلونا مثل تیم‌های دیگر نظیر رئال مادرید خوش‌شانس نیست

ژاوی: بارسلونا مثل تیم‌های دیگر نظیر رئال مادرید خوش‌شانس نیست

پایگاه خبری فوتبالی - ژاوی هرناندز سرمربی اسپانیایی السد قطر و بازیکن اسبق بارسلونا در مصاحبه با کانال یوتیوب "پست یونایتد صحبت هایی را به خصوص در مورد رئال مادرید به زبان آورده که جنجال زیادی را ایجاد کرده است.

به گزارش فوتبالی، ژاوی در این مصاحبه اول از همه، "شانس" را دلیل موفقیت های اروپایی رئال مادرید در سالهای اخیر دانست و گفت:" همیشه بارسلونا را بخت اصلی قهرمانی در لالیگا می بینم. در لیگ قهرمانان شرایط مشکل تر است. بارسا فقط زمانی می تواند در اروپا برنده شود که خیلی بهتر از رقبایش باشد. بارسا نمی تواند خوش شانسی تاریخی باشگاه های دیگر را داشته باشد. بارسا باید خیلی برتر از حریفانش باشد تا در اروپا قهرمان شود. آیا منظورم رئال مادرید است؟ بله، چرا که نه؟ نه فقط رئال مادرید بلکه باشگاه های دیگر هم خوش شانس هستند. بارسلونا در مقابل چلسی در استمفوردبریج خوش شانس بود اما نباید فراموش کنیم که حریف در ان بازی ده نفره بود و شوت به چارچوب نداشت تا این که اینیستا گل زد. این هم خوش شانسی است. اما منظورم این است که ممکن است که یک تیم فصل خوبی در لالیگا نداشته باشد و چهارم، پنجم یا ششم شود و در نهایت قهرمان اروپا شود. هرگز برای بارسا این اتفاق نیافتاده اما برای رئال رخ داده است و من اسم این را "خوش شانسی" می گذارم."

مربی اسپانیایی آیا در این باره که در آینده هدایت بارسلونا را به عهده می گیرد هم اظهار نظر کرد:" نمی دانم که چرا دیگران در مورد من چنین نظری دارند. اما از آنها تشکر می کنم و به این که نامم پیرامون بارسلونا مطرح شود، افتخار می کنم. بازگشت به بارسلونا قطعا یک رویاست و این را بارها گفته ام. بارسا را خانه خودم می دانم. در مرحله یادگیری هستم و در قطر خیلی چیزها یاد می گیرم. مربیگری در بارسلونا کار بزرگی است. باید خیلی قاطعانه کار کنی و اماده باشی. گواردیولا الگوی من برای مربیگری است. البته از هر مربی چیزهای زیادی یاد گرفته ام. ترجیح می دهم که تیمم مالک توپ باشد نه این که برای گرفتن توپ تلاش کند."

"بازگشت نیمار؟ چرا که نه"

وی در مورد بحث بازگشت نیمار به نیوکمپ هم صحبت کرد:" چرا که نه؟ از نظر فوتبالی در موردش تردیدی ندارم و با او در رختکن بوده ام و از نظرم شخصیت بزرگی دارد. در بارسلونا بسیار حرفه ای رفتار می کرد و تفاوت ایجاد می کرد. بحث اجتماعی و کاغذبازی هم وجود دارد و نمی توانم در ان دخالت کنم اما درون زمین یکی از پنج بازیکن برتر دنیاست."

ژاوی در مورد جای خالی رونالدو در رئال مادرید بیان کرد:"بازیکنی است که سالی 40-50 گل می زد. جایش خالی است. اما رئال مادرید حالا قدرتمند است. سخت است که ضعیف شدن آنها را ببینیم. در طول تاریخ به ندرت شبیه پارسال بوده اند. امسال خیلی قدرتمندتر هستند و بازیکنان بزرگی دارند."

وی در این باره که کدام بازیکنان را درون زمین شبیه خودش می داند هم صحبت کرد:" گوندوگان، دی یونگ، آرتور، کروس، مودریچ، کاسورلا و ... شباهت هایی به من دارند. دید بازی خوبی هم دارند و به سختی توپ را از دست می دهند.."