شیلی0- 3 پرو ؛ قهرمان ادوار گذشته به فینال نرسید

شیلی0- 3 پرو ؛ قهرمان ادوار گذشته به فینال نرسید

سایت رسمی فوتبالی- در دومین دیدار مرحله نیمه نهایی کوپا آمه ریکا تیم ملی پرو موفق شد تا با نتیجه 0-3 از سد شیلی، قهرمان دو دوره اخیر کوپا آمه ریکا عبور کرده و با حذف این تیم، به بازی فینال این دوره برسد.

به گزارش فوتبالی، پرو با خلق شگفتی و حذف شیلی، در فینال این دوره مقابل برزیل به میدان خواهد رفت. آنها آخرین بار 44 سال پیش قهرمان کوپا آمه ریکا شده بودند و حالا این فرصت را خواهند داشت تا بعد از سالها برای کسب این افتخار بجنگند .

شاگردان ریکاردو گارکا، به بهترین نحو ممکن آرتورو ویدال و یارانش را در زمین مسابقه مهار کردند و در عین حال در نیمه اول فلورس و یوتون توانستند دوبار برای پرو گلزنی کنند تا نیمه اول با برتری 0-2 آنها به پایان برسد. در نیمه دوم هم پرویی ها برتری شان را افزایش دادند و در دقیقه 91 با گل پائولو گررو بازی را 0-3 نمودند. پرویی ها در شرایطی گام به بازی نیمه نهایی گذاشته بودند که کمتر کسی فکرش را می کرد که آنها تا این مرحله پیش بیایند و کسی شانسی برای رسیدن این تیم به فینال ،آن هم در مقابل شیلی، قهرمان دو دوره اخیر کوپا آمه ریکا قائل نبود. اما پرویی ها با جنگندگی و شجاعتی مثال زدنی به زمین چمن آمدند و از همان دقایق ابتدایی برای برد می جنگیدند.

این دیدار در ورزشگاه آرنا دو گرمیو برگزار شد و نیمی از صندلی های ورزشگاه خالی بود. پرویی ها تدریجا کنترل اوضاع را در دست گرفته بودند تا اینکه در دقیقه 21 اولین گل این تیم توسط ادیسون فلورس به ثمر رسید. یوشیمار یوتون هم در دقیقه 38 برای پرو گل دوم را زد تا کار شیلی در پایان نیمه اول نسبتا سخت شود. 

دردقایق ابتدایی نیمه دوم بازی، شیلیایی ها تلاشهایی انجام می دادند ولی این تلاشها منجر به موقعیتهای خطرناک نمی شد. البته درادامه آنها چند موقعیت گلزنی هم توسط بازیکنانی مثل آرانگوئیز، وارگاس، آرتورو ویدال و الکسیس سانچس خلق کردند که باز هم توپ وارد دروازه پرو نشد. در نهایت و در دقیقه 91 بازی گررو تیر خلاص را بر پیکر شیلیایی ها زد تا پرو 0-3 مقابل شیلی به پیروزی رسیده و برای سومین بار در طول تاریخ فوتبالی اش به فینال کوپا آمه ریکا برسد. 

دو دوره قبلی حضور پرو در فینال کوپا آمه ریکا به سالهای 1949 و 1975 برمی گشت و این بار البته آنها کار سختی را برای قهرمانی دراین رقابتها خواهند داشت؛ چرا که حریفشان برزیل میزبان است.

6363