قابی از هشت قهرمان اخیر رقابت‌های کوپا آمه‌ریکا

قابی از هشت قهرمان اخیر رقابت‌های کوپا آمه‌ریکا

پایگاه خبری فوتبالی - رقابت های جام ملت های آمریکای جنوبی یا همان کوپا آمه ریکا به زودی شروع می شود و باید دید که در این دوره از رقابت ها کدام تیم می تواند به قهرمانی برسد و جام را بالای سر ببرد.

به گزارش فوتبالی ، در دوره قبلی رقابت های کوپا آمه ریکا که در سال 2021 میلادی برگزار شد، این تیم ملی آرژانتین بود که موفق شد به قهرمانی برسد و به این ترتیب لیونل مسی اولین جام ملی دوران حرفه ای خود را به دست آورد. در سال 2019 تیم ملی برزیل توانست به قهرمانی برسد. حالا در سال 2024، تیم ملی برزیل و تیم ملی آرژانتین دو مدعی اصلی قهرمانی در کوپا آمه ریکا هستند.

در سال 2016 و در سال 2015، تیم ملی شیلی به صورت پیاپی توانست دو بار قهرمان رقابت های کوپا آمه ریکا شود. در سال 2011 تیم ملی اروگوئه جام قهرمانی کوپا آمه ریکا را بالای سر برد و لوییس سوارز بر این جام بوسه زد.

در سال 2007 و در سال 2004 تیم ملی برزیل توانست فاتح رقابت های کوپا آمه ریکا شود و در سال 2001 هم تیم ملی کلمبیا جام قهرمانی کوپا آمه ریکا را بالای سر برد.

برخی ها این گمانه زنی را دارند که کوپا آمه ریکا 2024 آخرین تورنمنت ملی لیونل مسی است و باید دید که اوضاع برای مسی و یارانش در آن به چه شکل پیش می رود.

1470