بهترین آلمانیِ تاریخ لالیگا چه کسی است؟

بهترین آلمانیِ تاریخ لالیگا چه کسی است؟

به گزارش "ورزش سه"، رابرت انکه یکی از اولین های نسل جدید فوتبالیست‌های آلمانی شاغل در لالیگا بود که در فاصله‌ی سالهای 2002 تا 2004 در خدمت بارسلونا بود. این دروازه‌بان آلمانی که بعدها به تیم ملی آلمان هم راه یافت در دوران سرمربی‌گری لویس فن خال تنها در یک بازی لالیگا برای بارسا به میدان رفت.


کریستوف متزلدر بازیکن ملی‌پوش آلمانی که به همراه تیم ملی کشورش در جام جهانی 2002 نایب‌قهرمان دنیا شده بود در فاصله‌ی سالهای 2007 تا 2010 در رئال عضویت داشت و در این مدت 23 بار برای سفیدپوشان مادرید به میدان رفت.


آندریاس برمه که در فینال جام جهانی 1990 تک‌گل آلمان را از روی نقطه‌ی پنالتی به ثمر رساند تا جرمن‌ها جام جهانی را بالای سر ببرند، در سال 1992 به رئال زاراگوزا پیوست. این مدافع آلمانی تا سال 1994 برای زاراگوزا 24 بار در لالیگا به میدان رفت و یک گل برای این تیم به ثمر رساند.


راینر بونهوف، هافبک آلمانی با پیراهن والنسیا در رقابتهای جام در جام اروپا به قهرمانی رسید. این ملی‌پوش آلمانی در فاصله‌ی سالهای 1978 تا 1980 برای والنسیا در لالیگا بازی کرد و در 61 بازی برای این تیم 10 گل به ثمر رساند.


مارک‌آندره تراشتگن از سال 2014 تا امروز بازیکن بارسلونا است. این دروازه‌بان آلمانی ملی‌پوش در آغاز به دلیل حضور کلاودیو براوو درون دروازه‌ی بارسا به زحمت می‌توانست برای این تیم در لالیگا به میدان برود. ولی بعد از جدایی دروازه‌بان شیلیایی از بارسلونا، تراشتگن پیراهن شماره‌ی یک این تیم را بدست آورد و تا کنون 80 بار برای بارسا در لالیگا بازی کرده است.


پل برایتنر در سال 1974 به عنوان بازیکن تیم قهرمان جام جهانی از بایرن به رئال پیوست. او در طول سه سال، 84 بازی برای رئال انجام داده و 10 گل به ثمر رساند. برایتنر به همراه رئال دو بار در لالیگا به قهرمانی رسید و یک بار جام حذفی اسپانیا را بالای سر برد.

سامی خدیرا در سال 2010 از اشتوتگارت به رئال مادرید پیوست. این هافبک ملی‌پوش در 5 سال حضور خود در مادرید در 102 بازی به میدان رفته و برای این تیم شش گل به ثمر رساند. او بعد از فتح جامهای مختلف با پیراهن رئال در تابستان 2015 به یوونتوس پیوست و در حال حاضر در این تیم ایتالیایی توپ می‌زند.


مسوت اوزیل از وردربرمن به رئال مادرید پیوست. این هافبک ملی‌پوش آلمانی در 105 بازی لالیگا با پیراهن سفید رئال به میدان رفته و برای این تیم 19 گل به ثمر رساند. اوزیل با رئال در سال 2011 در جام حذفی اسپانیا به قهرمانی رسید و یک سال بعد قهرمانی در لالیگا و سوپرجام اسپانیا را تجربه کرد.

تونی کروس از سال 2014 تا امروز یکی از ستونهای مهم خط میانی رئال مادرید بوده. او برای رئال در 124 بازی لالیگا به میدان رفته. کروس در سال 2016 با رئال در لیگ قهرمانان اروپا به قهرمانی رسیده و همچنان در این غول بزرگ اسپانیا بازی می‌کند.