گزارش AFC از 7+7 ستاره لیگ قهرمانان در جام جهانی

گزارش AFC از 7+7 ستاره لیگ قهرمانان در جام جهانی

به گزارش "ورزش سه"، پس از اینکه تیم بلژیک به کار خود در رقابت های جام جهانی پایان داد، پرونده حضور بازیکنان تیم های باشگاهی آسیایی در مهم ترین تورنمنت فوتبالی جهان بسته شد. به همین منظور امروز سایت AFC در گزارشی به مرور عملکرد چهارده بازیکن جام جهانی پرداخت که در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفته اند. نکته جالب در خصوص این فهرست، حضور 7 بازیکن ایرانی است که در واقع نیمی از این لیست را تشکیل داده اند.

1-  امید ابراهیمی (استقلال ایران)


هافبک دفاعی تیم استقلال یکی از خوشایند ترین سورپرایزهای کارلوس کی روش بود. او به هافبک باتجربه ای مثل مسعود شجاعی ترجیح داده شد و در همه توپ های میانه زمین به خوبی جنگید تا یک لایه محافظتی مقابل 4 دفاع تیم ایران اضافه کند. عملکرد او یک پیشنهاد هنگفت قطری برایش به ارمغان آورد تا پس از جام جهانی به لیگ ستارگان منتقل شود.

2-  علیرضا بیرانوند (پرسپولیس ایران)


دروازه بان ملی پوش ایران با خونسردی توانست سیو های فوق العاده ای را مقابل حریفانی بسیار قوی تر مثل اسپانیا و پرتغال به نمایش بگذارد. مهار پنالتی کریستیانو رونالدو درخشان ترین نقطه کارنامه عالی یکی از بهترین بازیکنان تیم ایران بود.

3-  روزبه چشمی (استقلال ایران)


پس از بازی مراکش که به برد و کلین شیت ایران منجر شد، چشمی جای خود را در ترکیب اصلی به مجید حسینی سپرد. در سن 24 سالگی، او  این موقعیت را خواهد داشت تا برای تیم ملی نمایشی تاثیرگذار داشته باشد.

4-  مرتضی پور علی گنجی (السد قطر)


او یکی از ستاره های تیم ایران در جام جهانی بود. پورعلی گنجی وظیفه داشت با چند نفر از بهترین مهاجمان دنیا یارگیری کند و در این زمینه تا حدود بسیار زیادی موفق بود. خونسردی او و موفقیت در کارهای هوایی، کمک کرد تا ارزش این مدافع 26 ساله در طول سه بازی به شدت افزایش یابد.

5-  پژمان منتظری (استقلال ایران)


 یکی از بازیکنانی که در تیم ایران فرصت بازی در جام جهانی را به دست نیاورد، پژمان منتظری بود. در سن 34 سالگی، کاپیتان استقلال شاید تصمیم به خداحافظی از بازی های ملی بگیرد یا اینکه تا جام ملتهای آسیا صبر کند.

6-  وحید امیری (پرسپولیس ایران)


فراتر از پست عادی او که وینگر چپ است، در جام جهانی در پستی عمقی تر مورد استفاده قرار گرفت. امیری در تورنمنت خستگی ناپذیر ظاهر شد و لایی ای که به جرارد پیکه، مدافع تیم اسپانیا، زد یکی از برترین صحنه های نشان دهنده مهارت بازیکنان در طول این رقابت ها بود.

7-  مجید حسینی (استقلال ایران)


حسینی با جانشینی چشمی در بازی های اسپانیا و پرتغال نشان داد که می تواند یک همراه مستحکم در قلب دفاعی ایران در کنار پور علی گنجی باشد. این مدافع 22 ساله می تواند دو جام جهانی دیگر را هم تجربه کند و چشم انداز هیجان انگیزی در زمینه باشگاهی و ملی دارد.

8-  اکسل ویتسل (تیانجین چین)


اکسل ویتسل یک دارایی مهم برای تیم روبرتو مارتینز بود که تعادل را در تیم تهاجمی این مربی به وجود می آورد. این هافبک 29 ساله در 6 تا از هفت بازی تیم بلژیک به صورت کامل بازی کرد و به مدال برنز جهان با این تیم دست پیدا کرد.

9-  متیو ژرمان (سوون سامسونگ کره جنوبی)


این مدافع میانی در حضور مارک میلیگان و ترنت ساینزبری در تیم استرالیا نیمکت نشین شده بود. پس از پایان ماموریت استرالیایی ها در جام جهانی، او یک انتقال به الاتحاد عربستان را تجربه کرد و در فصل بعدی لیگ قهرمانان با این تیم حاضر خواهد بود.

10-  گن شوجی (کاشیما آنتلرز ژاپن)


تنها بازیکن فیکس ژاپن که در لیگ داخلی توپ می زد، شوجی بود. او مهره ای کلیدی در مهار مهاجمانی از جمله رادامل فالکائو و روملو لوکاکو بود که این کار را به خوبی انجام داد.

11-  نائومیچی یوئدا (کاشیما آنتلرز ژاپن)


در تیم ژاپن یوئدا هیچ فرصتی برای بازی در جام جهانی به دست نیاورد و تیمش مقابل بلژیک حذف شد؛ اما این ها مانع از این نشد که تیم سرکل بروژ بلژیک برای فصل آتی او را به خدمت بگیرد.

12-  لی یونگ (چونبوک موتورز کره جنوبی)


او یکی از بهترین های کره جنوبی در جام جهانی بود. مدافع راستی که تمام 270 دقیقه را در مرحله گروهی بازی کرد و بیشترین سانتر را در میان همبازیانش انجام داد. او همچنین در کارهای دفاعی بسیار محکم ظاهر شد در حالی که رقیبانی مثل مارکو رویس آلمانی و هروینگ لوزانوی مکزیکی در مقابل خود داشت.

13-  کیم شین ووک (چونبوک موتورز کره جنوبی)


مهاجمی که دو بار سابقه بردن لیگ قهرمانان آسیا را دارد، در این رقابت ها به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو نتوانست عملکرد چندان مناسبی داشته باشد و پس از حضور 66 دقیقه ای در بازی نخست مقابل سوئد، دو بازی بعدی تیمش را از دست داد.

14-  لی جائه سونگ (چونبوک موتورز کره جنوبی)


این هافبک 25 ساله با انرژی بسیاری در این تورنمنت حاضر شد و بازی به بازی پیشرفت کرد. او بهترین عملکردش را برای دیدار مقابل آلمان نگه داشت؛ جایی که تکنیک و دید او کلید رقم خوردن پیروزی مشهور کره جنوبی برابر مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی بود.