استقلال نگران سانتاکلارا و مجوز حرفه‌ای نیست؛ پنجره استقلال به زودی باز می‌شود

استقلال نگران سانتاکلارا و مجوز حرفه‌ای نیست؛ پنجره استقلال به زودی باز می‌شود

پایگاه خبری فوتبالی – پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال که به تازگی باز شده بود دوباره بسته شده است اما این پنجره به زودی باز می‌شود.

به گزارش فوتبالی، در حالی که زمان زیادی تا پایان موعد بارگذاری مدارک مربوط به صدور مجوز حرفه‌ای‌ سازی باقی نمانده است و هواداران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به شدت نگران این مساله هستند، پنجره استقلال بسته شد.

جستجوی نام باشگاه استقلال در بخش مربوط به وضعیت باشگاه‌هایی که پنجره نقل و انتقالاتی‌شان در فیفا باز است به جایی نرسید و این یعنی پنجره نقل و انتقالاتی این باشگاه دوباره بسته شده است.

دلیل بسته شدن پنجره این باشگاه، بدهی 500 هزار دلاری به باشگاه سانتاکلارای پرتغال است که به قرارداد انتقال قرضی محمد محبی از این باشگاه پرتغالی به باشگاه استقلال در فصل گذشته مربوط می‌شود.

پرداخت مستقیم این مبلغ از حساب باشگاه استقلال به حساب باشگاه سانتاکلارا به دلایل متعددی از جمله مشکل انتقال پول به دلیل تحریم‌های بانکی امکان پذیر نبود. به همین مدیران باشگاه به دنبال راه‌حل‌های دیگری بودند.

باشگاه در نهایت به این نتیجه رسید که با همکاری فیفا و ای‌اف‌سی این پول را بپردازد. استقلال حدود ۳۵۰ هزار دلار از فیفا طلب دارد. اگر ۱۵۰ هزار دلار هم محل مطالبات این باشگاه از ای‌اف‌سی به حساب باشگاه پرتغالی واریز می‌شد مشکل حل می شد.

به همین دلیل باشگاه مکاتباتش با فیفا و ای‌اف‌سی را شروع کرد. حتی علی خطیر شخصا به سوئیس سفر کرد تا اگر مشکلی بر سر راه انتقال این پول وجود دارد مشکل را حل کند. از طرفی با همکاری فدراسیون فوتبال و ای‌اف‌سی هم قرار شد ۲۰۰ هزار دلار از مطالبات استقلال در ای اف سی و ۳۰۰ هزار دلار از مطالبات استقلال به حساب سانتاکلارا ریخته شود که این اتفاق طی روزهای آینده می افتد و استقلال بابت این دو ماجرا نگرانی ندارد.

البته بسته شدن پنجره استقلال می‌توانست زودتر هم اتفاق بیفتد اما با تعامل مدیران دو باشگاه استقلال و سانتاکلارا این اتفاق به الان افتاد تا استقلال در نقل و انتقالات زمستانی به مشکل نخورد.

در هر حال این مشکل حل شده است و با توافق و تعامل دو باشگاه طی روزهای آینده به زودی پول از طریق فیفا و ای‌اف‌سی به حساب سانتاکلارا واریز می‌شود و پنجره باشگاه استقلال باز خواهد شد و همچنین مشکلی برای مجوز حرفه ای باشگاه استقلال، پیش نخواهد آمد.

1359