شکیری در آستانه پیوستن به لیورپول

شکیری در آستانه پیوستن به لیورپول

سایت رسمی فوتبالی - قرمزپوشان لیورپول مذاکراتی را برای به خدمت گرفتن بازیکن تیم ملی سوییس که او هم برای رفتن به آنفیلد ابراز علاقه کرده، آغاز کرده اند.

به گزارش فوتبالی، گل تایید کرده که لیورپول امیدوار است بتواند وینگر استوک سیتی، ژردان شکیری، را در این ماه به خدمت بگیرد.

یورگن کلوپ این بازیکن تیم ملی سوییس را به عنوان یکی از گزینه های خط حمله خود در نظر دارد. وجود بند فسخ در قرارداد این بازیکن 26 ساله این انتقال را از نظر مالی نیز بسیار جذاب کرده است.

گل خبردار شده است که شکیری با داشتن بند فسخی حدود 13 میلیون پوند است و بازیکن سابق بایرن مونیخ نیز برای انتقال به آنفیلد مشتاق است.

شکیری بارها از علاقه خود به ماندن در انگلیس صحبت کرده و مذاکرات بین لیورپول، استوک و این بازیکن در جریان است.

کلوپ پیش از این دو بازیکن – نابی کیتا و فابینیو – را به تیمش اضافه کرده است اما می داند که اگر می خواهد به سلطه منچسترسیتی نزدیک شود و در لیگ قهرمانان اروپا نیز رقابت کند، باید نیروهای بیشتری را به خدمت بگیرد.

با وجود اینکه کلوپ اهمیت حضور شکیری در عمق پست های تهاجمی را تحسین می کند اما به نظر نمی رسد که این بازیکن به محض ورود در ترکیب اصلی قرار بگیرد. لیورپول فصل قبل خوش شانس بود که سه بازیکن اصلی اش در خط حمله – روبرتو فیرمینو، سادیو مانه و محمد صلاح – در بیشتر فصل آماده و سالم بودند اما نبود نیروی لازم روی نیمکت در زمان مصدومیت صلاح در فینال لیگ قهرمانان به خوبی به چشم آمد.

شکیری فصل گذشته 8 گل برای استوک به ثمر رساند و از زمان پیوستن به این تیم در سال 2015 از اینتر 92 بازی انجام داده است. او در حال حاضر در تعطیلات بعد از جام جهانی با تیم ملی سوییس به سر می برد. آنها در روسیه به مرحله یک هشتم رسیدند اما از سوئد شکست خورده و حذف شدند.

لیورپول شاید بتواند این بازیکن را به صورت قرضی به خدمت بگیرد. استوک ممکن است درخواست به خدمت گرفتن وینگر جوان، شیی اوجو، را داشته باشد که در دیدار دوستانه پیش از فصل برابر ترانمر برای لیورپول گلزنی کرد. در عین حال کلوپ نیز باید از بین گزینه هایی مانند هری ویلسون، رایان کنت، مارکو گروجیچ، بن وودبرن و دومینیک سولانک انتخاب کند.

تیم او روز شنبه برابر تیم دسته دومی بری خواهد ایستاد و در میانه هفته نیز با بلک برن دیدار خواهد کرد. سپس لیورپول برای تور سه بازی خود به آمریکا می رود و در این کشور با بورسیا دورتموند، منچسترسیتی و منچستریونایتد دیدار می کند. اگر قرار است شکیری در این سفر حضور داشته باشد باید هرچه سریعتر قرارداد خود را امضا کند.

در همین حال کلوپ قصد دارد تا حداقل یک هافبک دفاعی دیگر به تیمش اضافه کند. لیورپول نتوانست نبیل فکیر، کاپیتان لیون، را به دلیل مشکلات پزشکی به خدمت بگیرد اما گزینه های دیگری نیز وجود دارند و البته مدیر برنامه های این بازیکن مدعی شده که این انتقال نیز همچنین یکی از گزینه های روی میز است. فکیر همچنان با فرانسه در جام جهانی است و حداقل تا ابتدای آگوست بازنخواهد گشت.

بعد از اشتباه کاریوس در دیدار این هفته برابر ترانمر، بسیاری معتقد بودند که لیورپول باید یک دروازه بان جدید نیز به خدمت بگیرد اما این باشگاه هیچ اقدامی برای به خدمت گرتن هدف مورد نظر خود، آلیسون بکر، انجام ندادند. آنها اشتیاقی به بازیکنانی مانند نیک پوپه، کسپر سلیسن، توماس استراکوشا و جیری پاولنکا که پیش از این با آن ها مذاکره کرده بودند، ندارند.