معرفی تیم های جام جهانی 2018؛ سوئیس

معرفی تیم های جام جهانی 2018؛ سوئیس

به گزارش "ورزش سه"، سوئیس با تیم‌های برزیل، کاستاریکا و صربستان هم گروه شده و رقابت نزدیکی برای صعود از گروهش پیش رو خواهد داشت.

سوئیس چگونه راهی جام جهانی شد

سوئیس در یکی از سخت ترین صعودها به جام جهانی، در پلی آف توانست در مجموع دو بازی رفت و برگشت، 1-0 از سد ایرلند شمالی گذشته و با تک گل پنالتی ریکاردو رودریگز، به روسیه برسد. خطایی که منجر به پنالتی شد نیز جنجال‌های بسیاری ایجاد کرد: هند پنالتی در حالی اعلام شد که توپ به دست بازیکن ایرلند شمالی برخورد کرده بود.

در رنکینگ‌ها، سوئیس در بین بهترین تیم‌های جام قرار گرفته و در مرحله گروهی، تقریبا توقف ناپذیر بود. آنها در حالی پا به دیدار نهایی گروه B مقابل پرتغال گذاشتند که صد در صد بازی‌های خود را با پیروزی پشت سر گذاشته بودند و پیش از آن، پرتغال را در دیدار رفت، 2-0 برده بودند. با این حال پرتغال توانست در دیدار نهایی به پیروزی برسد و به عنوان صدرنشین صعود کرد و سوئیس باید راهی پلی آف می‌شد. در نهایت آنها در پلی آف، ایرلند را شکست داده و بلیت روسیه را به دست آوردند.

بزرگترین نقطه قوت

کناره های زمین، منطقه ای است که سوئیس در آنها بسیار قدرتمند است. زوج لیشت اشتاینر و رودریگز که هر دو در سری آ توپ می‌زنند و هر دو بازیکنان بسیار خوبی هستند، خط حمله تیم را حمایت می‌کند، هر چند که کاپیتان تیم یعنی لیشت اشتاینر، 34 ساله است. رودریگز که پیراهن میلان را به تن می‌کند، با پای چپ توانایی های ویژه ای دارد و روی ضربات شروع مجدد، یک خطر برای رقیب محسوب می‌شود.

آنها در عمق  خط دفاع و حمله نیز قدرتمند هستند: جدا از لیشت اشتاینر، می‌توان مایکل لانگ به عنوان ستاره تیم نام برد که در هر دو دیدار مقابل منچستریونایتد و منچسترسیتی در چمپیونزلیگ، گلزنی کرده است. ترکیب او با مهاجمان تیم نیز می‌تواند فرصت های فوق العاده ای برای سوئیس ایجاد کند. حضور ژردان شقیری در خط حمله و استیون زوبر، هافبک هافن‌هایم در دیگر سو، برای هر حریفی خطرناک خواهد بود.  جانشین آنها، دیمتری اوبرلین، ستاره بازل است که تنها 20 سال دارد و به تازگی به تیم ملی سوئیس دعوت شده است.

بزرگترین نقطه ضعف

گل‌ها توسط چه کسی زده شوند؟ مهاجمان سوئیس در رقابت های مختلف عملکرد چندان خوبی نداشته اند. استفان سفروویچ که در بنفیکا توپ می‌زند، فصل خوبی را پشت سر نگذاشته و نتوانسته نمایش های خوبی داشته باشد. سفروویچ که در جام جهانی 2014، گل پیروزی بخش تیمش مقابل اکوادور را به ثمر رساند، در یورو 2016 ضعیف کار کرد و دیگر تیم نمی‌تواند خیلی به او اتکا کند.

جوزپ درمیچ، بازیکن بروسیا مونشن گلادباخ نیز یکی دیگر از مهاجمان تیم است ولی او نیز در این فصل خیلی بازی نکرده و بریل امبولو که از بازیکنان با استعداد تیم محسوب می‌شود، فصل خوبی را در شالکه سپری نکرده و عملکردی پرفراز و نشیب داشته است. ماریو گاورانوویچ که برای دینامو زاگرب بازی می‌کند تنها مهاجم با ثبات سوئیس است ولی مشخص نیست که آیا در جام جهانی، توانایی درخشش دارد یا نه

ستاره تیم ملی سوئیس

هافبک‌های هجومی قطعا با ارزش ترین بازیکنان سوئیس در روسیه خواهند بود و می‌توان گفت نمایش این تیم، خیلی به درخشش آنها از جمله ژردان شقیری دارد. هافبک استوک فصل خوبی را پشت سر نگذاشته و با نتایج ضعیفی که در لیگ برتر کسب کردند، آنها به دسته پایین تر سقوط کردند.

شقیری که 68 بازی ملی در کارنامه اش دارد، تنها 26 ساله است و مطمئنا مهم ترین بازیکن تیمش در یک دهه اخیر بوده و توانسته در رقابت های مختلف بدرخشد که از جمله درخشان ترین عملکرد آنها می‌توان به ضربه برگردانش در مقدماتی یورو 2016 مقابل لهستان اشاره کرد. چنین نمایشی در جام جهانی نیز نیاز هست. حضور او در خط حمله، دست سرمربی تیم را برای استفاده از تاکتیک‌های مختلف بازمی‌گذارد. شقیری که امیدوار است فصل بعد به تیم بزرگتری بپیوندد، تلاش می‌کند در جام جهانی نمایش خوبی داشته و توجهات را به خود جلب کند.

ترکیب احتمالی:

پیش بینی

سوئیس در دیدار دوم مقابل صربستان، تکلیف خود را مشخص خواهد کرد. با این حال حتی پس از صعود به عنوان تیم دوم نیز آنها باید به مصاف آلمان بروند که احتمالا پرونده شان در جام جهانی مختوم خواهد شد.

تیم ملی سوئیس در یک نگاه

کاپیتان: استفان لیشت اشتاینر

سرمربی: ولادمیر پتکوویچ

لقب:لا ناتی (تیم ملی)

رتبه در رنکینگ فیفا : 6

فهرست نهایی تیم ملی سوئیس: 

دروازه‌بان‌ها: یان سومر، رومن بورکی، یوان امووگو

مدافعان: استفان لیششتاینر، ریکاردو رودریگس، فابین شار، میشائیل لانگ، فرانکوئیس موبانجه، سیلوان ویدمر، مانوئل آکانجی، نیکو الودی 

هافبک‌ها: والون بهرامی، ژردان شقیری، جلسون فرناندس، بلریم ژمایلی، استیون زوبر،  گرانیت ژاکا، رمو فریولر ،  دنیس زکریا

مهاجمان: هریس سفرووریچ ، ژوزف درمیچ،  بریل امبولو، ماریو گاورانوویچ