به جا مانده از دربی، صحنه‌ای زیبا قبل از پنالتی

به جا مانده از دربی، صحنه‌ای زیبا قبل از پنالتی

پایگاه خبری فوتبالی- زنگ خطر برای حسین حسینی در دربی، یک دقیقه قبل از پنالتی رامین رضاییان به صدا درآمد جایی که او با یک دفاع توپ، موقعیتی را نصیب پرسپولیسی‌ها کرد.

به گزارش فوتبالی،  پنالتی رامین رضاییان که روی حرکت تیمی پرسپولیس به دست آمد قطعا مهم‌ترین صحنه‌ای بود که در بازی رقم خورد اما زیباترین آن نبود.

 برای دیدن یکی از زیباترین صحنه‌هایی که پرسپولیس در این بازی خلق کرد باید دو دقیقه از لحظه پنالتی عقب‌تر رفت. جایی که بازیکنان پرسپولیس با 19 پاس، موقعیت خطرناکی روی دروازه حسین حسینی خلق کردند که توسط العملود به بیرون زده شد و در کل سه دقیقه خطرناک را رقم زدند که در نهایت به پنالتی رامین رضاییان انجامید.

حرکت پرسپولیسی‌ها از ژوائو آغاز شد. او توپی که ماشاریپوف با ضربه سر را زد به زیبایی تمام در میان 2 بازیکن استقلال کنترل کرد و آن را به مهری رساند. یکی از کارهای مهم مهری در این صحنه انجام شد که در حالی که در میان سه بازیکن استقلال محاصره شده بود توپ را به العملود رساند. فرجی، گولسیانی، سروش رفیعی، ریگی، میلاد محمدی و باز هم مهری که این بار به جناح چپ آمده و مجددا زنجیره‌ای را شکل می‌دهد تا توپ به جناح راست برود. وحید امیری، ضربه سر ژوائو که با برگشت حسین حسینی به میلاد محمدی می‌رسد، ارسالی از مدافع چپ پرسپولیس برای مدافع راست، العملود و در نهایت ضربه‌ای که به بیرون می‌رود.

 این صحنه با 19 پاس در زمین حریف و در میان فشار بازیکنان استقلال خلق می‌شود که یکی از زیباترین کارهای تیمی شاگردان گاریدو بود.

بعد از آن به صحنه پنالتی می‌رسیم که پرسپولیس باز هم با 7 پاس و از روی توپ پریدن ژوائو، خودش را به محوطه جریمه حریف می‌رساند.

شاید در نگاه اول اینطور به نظر بیاید که حضور پررنگ العملود در هر دو موقعیت یعنی تکیه پرسپولیس بر سانتر از جناحین. تاکتیکی که در فوتبال ما مترادف با «زیرتوپ‌زدن» معنی شده است.

 اما این دو حرکت و تعداد پاس‌ها و حرکت تیمی پرسپولیس نشان می‌دهد که گاریدو سبک سنتی همیشگی را ندارد. تکیه بر بازیکنی مانند العملود و سانترهای ویرانگرش تاکتیکی است که قرار است به کمک بازی تیمی و مبتنی بر برنامه و پاسکاری پرسپولیس آمده و بتواند توپ را سریعتر به محوطه جریمه حریف برساند.

 این اتفاقی است که در تیکی‌تاکای یحیی گل‌محمدی جای خالی آن حس می‌شد و حالا با گاریدو بازی تیمی و پاسکاری‌های پرسپولیس یک مکمل خوب و خطرناک هم پیدا کرده است.

4326