روند غیر طبیعی معرفی سرمربی جدید پرسپولیس؛ رسانه باشگاه بعد از همه رسانه‌ها اعلام کرد!

روند غیر طبیعی معرفی سرمربی جدید پرسپولیس؛ رسانه باشگاه بعد از همه رسانه‌ها اعلام کرد!

پایگاه خبری فوتبالی- شب گذشته و پس از دو هفته سردرگمی و انتشار خبرهای متناقض، سرمربی جدید پرسپولیس معرفی شد. خوان کارلوس گاریدو سرمربی اسپانیایی در حالی به عنوان سرمربی جدید پرسپولیس معرفی شد که تا چند دقیقه قبل از اعلام این خبر هیچ نامی از او به میان نیامده بود.

به گزارش فوتبالی، اما در روند معرفی سرمربی جدید پرسپولیس اتفاقات عجیبی افتاد. ابتدا محمد حسین میثاقی مجری برنامه فوتبال برتر اعلام کرد که ظاهرا نام کوچک سرمربی خوان کارلوس است! دقایقی بعد هم صفحه رسمی شرکت طبیعت به عنوان اسپانسر باشگاه پرسپولیس با انتشار دو استوری اعلام کرد که خوان کارلوس گاریدو سرمربی پرسپولیس شده است! در استوری اول نام و تصویری از گاریدو منتشر شد و در استوری دوم خلاصه‌ای از سوابق این سرمربی اسپانیایی.

لحظاتی بعد هم میثاقی نام سرمربی جدید پرسپولیس را اعلام کرد و کمی بعد هم گوشه‌ای از پیشینه گاریدو را برای بیننگان تلویزیونی خواند. اما چیزی که باعث تعجب فوتبالدوستان ایرانی شد این بود که کانال رسمی باشگاه پرسپولیس واکشنی به این اتفاق مهم در باشگاه پرسپولیس نشان نمی‌داد.

این اتفاق بالاخره امروز افتاد و کانال رسمی باشگاه پرسپولیس در تلگرام، خبر انتخاب گاریدو به عنوان سرمربی جدید این باشگاه را به صورت رسمی اعلام کرد. طبیعتا روال درست این بود که کانال رسمی باشگاه پرسپولیس اولین رسانه‌ای باشد که خبر انتخاب سرمربی جدید را منتشر می‌کند اما به جرات می‌توان گفت کانال رسمی این باشگاه با انتشار این خبر در ساعت 10:05 صبح امروز آخرین رسانه‌ای بود که این خبر را اعلام کرد!

به شکلی غیر طبیعی این شرکت طبیعت بود که نام سرمربی جدید پرسپولیس را اعلام کرد. مشخص نیست دلیل این اتفاق عجیب و بی‌سابقه چیست. درست است که اسپانسر پرسپولیس در ماه‌های اخیر بارها و بارها مشکلات مالی این باشگاه را حل کرده و احتمالا در پروسه تامین بودجه انتخاب گاریدو هم نقش اساسی داشته است اما این دلیل نمی‌شود این شرکت قبل از رسانه باشگاه، سرمربی جدید را در صفحات خودش در شبکه‌های اجتماعی معرفی کند!

مناسباتی که بین باشگاه پرسپولیس و اسپانسرش وجود دارد به طور قطع بر پایه قراردادی است که بین دو طرف امضا شده است. یعنی این طور نیست که اسپانسر پرسپولیس مبالغی خارج از تعهداتش به این باشگاه بپردازد.

حالا این سوال پیش می‌آید که آیا درباره انتشار نام سرمربی جدید پرسپولیس در رسانه اسپانسر باشگاه هم توافقی وجود داشته است؟ اگر این طور است این توافق برچه اساسی و با الگو گرفتن از کدام باشگاه مطرح در ایران و جهان شکل گرفته است؟ مقایسه چندان درستی نیست اما مثل این می‌ماند که شرکت نایک قبل از باشگاه بارسلونا از هانسی فلیک به عنوان سرمربی جدید این تیم رونمایی کند! 

ممکن است مسائلی مثل محرومیت مدیر عامل پرسپولیس یا سیاست رسانه‌ رسمی باشگاه برای جلوگیری از ایجاد مشکل بر سر روند مذاکرات در این مساله دخیل بوده است اما هیچ کدام از این مسائل نمی‌تواند بهانه‌ای برای این اتفاق غیر طبیعی باشد. باید دید باشگاه پرسپولیس چه توجیهی برای این اشتباه عجیب و غریب دارد.

1359