سرمربیان خارجی پرسپولیس در اولین بازی؛ خیلی متوسط

سرمربیان خارجی پرسپولیس در اولین بازی؛ خیلی متوسط

پایگاه خبری فوتبالی- اولین حضور رسمی گاریدوی اسپانیایی روی نیمکت پرسپولیس در افتتاحیه لیگ بیست و چهارم خواهد بود که قرمزها به مصاف ذوب‌آهن می‌روند. 

به گزارش فوتبالی، او درست به مانند ویرای برزیلی، از اراک استارت می‌زند. 10 سرمربی خارجی پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر، چنین کارنامه‌ای در اولین بازی دارند: 3 برد، 3 مساوی و 4 باخت. 

* وینکو بگوویچ: برد

اولین حضورش روی نیمکت پرسپولیس مربوط است به افتتاحیه لیگ سوم و میزبانی قرمزها از پگاه. آن بازی تبدیل شد به پرگل‌ترین بازی هفته اول تاریخ لیگ برتر وقتی پرسپولیس توانست با نتیجه 8 بر 2 مهمانش را شکست بدهد.

* راینر سوبل: باخت

مرد آلمانی پس از وینکو، صاحب نیمکت پرسپولیس شد تا دوری پروین به دومین فصل بکشد. سوبل در اولین بازی راهی اهواز شد و برابر فولاد قرار گرفت. قرمزها در آن بازی 3 یک در اهواز شکست خوردند.

* آری هان: مساوی

بین امضا شدن قرارداد و حضور مربی هلندی زمان سپری شد. اولین حضور آری هان روی نیمکت پرسپولیس مصادف شد با دربی برگشت لیگ پنجم که با تساوی بدون گل تمام شد. آن روز، هان از حاجی‌زاده برای مهار جباری استفاده کرد که جواب داد.

* مصطفی دنیزلی: باخت

در دو بازی رفت و برگشت فینال جام حذفی، سرمربی پرسپولیس بود ولی اولین حضورش در لیگ برتر مربوط است به افتتاحیه لیگ ششم. پرسپولیس برابر ابومسلم در مشهد قرار گرفت و با وجود زدن گل اول، درنهایت 3 به 2 شکست خورد.

* نلو وینگادا: مساوی

لیگ هشتم با قطبی شروع شد، با پیروانی ادامه پیدا کرد و با وینگادا به پایان رسید. سرمربی پرتغالی در اولین بازی برابر استقلال قرار گرفت و به لطف خطای هند علیزاده و پنالتی دقیقه 3+90 مازیار زارع، مساوی کرد.

* زلاتکو کرانچار: مساوی

پرسپولیس برای لیگ نهم، زلاتکو کرانچار کروات را استخدام کرد. قرمزها در اولین بازی فصل راهی کرمان شدند و برابر مس قرار گرفتند. آنها 3 بار از میزبان جلو افتادند ولی بازی درنهایت با تساوی 3 بر 3 تمام شد.

* مانوئل ژوزه: برد

مدیرعامل وقت پرسپولیس تصمیم گرفت بازهم به سرمربی خارجی اعتماد کند. ژوزه پرتغالی در لیگ دوازدهم روی نیمکت قرمزها نشست و توانست در اولین بازی، صنعت نفت را با گل جواد کاظمیان شکست بدهد.

* برانکو ایوانکوویچ: باخت

در 5 هفته پایانی لیگ چهاردهم، نیمکت پرسپولیس به سرمربی سابق تیم ملی رسید. او در اولین بازی، میزبان سپاهان بود. قرمزها در این بازی با وجود اینکه گل اول را زدند اما درنهایت 2 یک شکست خوردند.

* گابریل کالدرون: برد

سرمربی انتخابی پرسپولیس برای لیگ نوزدهم، گابریل کالدرون آرژانتینی بود. قرمزها در اولین بازی تحت هدایت او برابر پارس جنوبی جم قرار گرفتند و توانستند در خانه‌شان با یک گل مهمان را شکست بدهند.

* اوسمار ویرا: باخت

 بعد از اینکه قصه قهر و آشتی‌های گل‌محمدی و پرسپولیس به قسمت آخر رسید، اوسمار ویرای برزیلی به عنوان سرمربی انتخاب شد. او در اولین بازی با تیمش راهی آلومینیوم شد. این بازی با سوپرگل امیر نوری به سود میزبان پایان یافت.

5390