استقلال و انبوهی از مدافعین وسط؛ یک اتوبوس مدافع!

استقلال و انبوهی از مدافعین وسط؛ یک اتوبوس مدافع!

پایگاه خبری فوتبالی- نگاهی به فهرست استقلال برای فصل جدید، نشان‌دهنده علاقه جواد نکونام به داشتن بازیکنانی است که قابلیت بازی در قلب خط دفاع را دارند.  
به گزارش فوتبالی، یکی از اصلی ترین نقاط قوت استقلال در لیگ قبل، خط دفاعی این تیم بود که در کنار سیدحسین حسینی آماده، باعث شد این تیم فقط 15 گل در 30 بازی بخورد. نقطه قوتی که تا اینجای فصل جدید خبری از آن نیست و استقلال در هر سه بازی ابتدایی‌اش، گل خورده است.
نکته جالب اینکه این اتفاق در شرایطی رخ داده که خط دفاع استقلال نسبت به فصل قبل تقویت شده است جدا از حفظ رافائل سیلوا و محمدحسین مرادمند و ایمان سلیمی، سامان فلاح - که
گفته شده استقلال پول زیادی برای جذب او هزینه کرده 0 به عنوان یک دفاع میانی راهی استقلال شده و اگر روزبه چشمی را هم دفاع میانی فرض بکنیم ( او در این فصل، هم در خط دفاع بازی کرده هم در خط میانی) و آرمین سهربیان را هم در استقلال، ماندنی بدانیم، آبی‌ها  در لیگ بیست و چهارم 6 مدافع مرکزی خواهند داشت.
 رافائل سیلوا، آرمین سهرابیان، سامان فلاح، روزبه چشمی، ایمان سلیمی و محمد حسین مرادمند، 6 بازیکنی هستند که قابلیت بازی به عنوان دفاع میانی را دارند. به عبارت دیگر، 22 درصد از لیست استقلال برای این فصل را مدافعان مرکزی تشکیل می‌دهند.
حضور این همه مدافع در فهرست استقلال، این بهانه را دست منتقدان جواد نکونام می‌دهد که تیم او، این فصل هم به دنبال بازی دفاعی است و اول به دنبال گل نخوردن است و بعد سراغ گل زدن خواهد رفت.
حالا باید منتظر ماند و دید که نکونام سبک بازی تیمش را تغییر خواهد داد یا نه.

7899