استقلال در افتتاحیه‌های لیگ برتر؛ بدون باخت در خانه

استقلال در افتتاحیه‌های لیگ برتر؛ بدون باخت در خانه

پایگاه خبری فوتبالی- تا سوت آغاز لیگ شانزدهم، استقلال تنها تیم تاریخ لیگ برتر بود که هرگز در هفته اول شکست نخورده بود؛ یک رکورد تاریخی و منحصربه‌فرد. ولی وقتی داور در سوتش به نشانه پایان بازی استقلال و صنعت نفت در آبادان دمید، منصوریان تبدیل به اولین سرمربی استقلال شد که لیگ را با باخت و گل نزدن شروع کرده است.

به گزارش فوتبالی، تیمی که در 15 دوره ابتدایی لیگ برتر هرگز در بازی اول فصل شکست نخورده بود، حالا فقط یک برد در 5 دوره اخیر دارد، در 3 دوره از 4 دوره آخر گل نزده و 2 بار هم باخته است. استارت نبردن‌های استقلال در هفته اول با منصوریان خورد؛ مساوی در لیگ شانزدهم و شکست در لیگ هفدهم. شفر در لیگ هجدهم نتوانست استقلال را به ریل برد برگرداند و مساوی کرد و سپس نوبت به استراماچونی رسید تا با کپی از دست منصوریان، با باخت استارت بزند. این طلسم اما با حضور محمود فکری شکست و استقلال بعد از 4 فصل، هفته اول را برد.

استقلال یک رکورد دیگر هم در هفته‌های اول دارد؛ آنها هرگز به عنوان میزبان و در خانه، فصل را با باخت شروع نکرده‌ و صاحب 8 برد و 4 مساوی شده‌اند. هر 2 شکست آبی‌ها در افتتاحیه بیرون از تهران بوده: صنعت نفت در آبادان و ماشین‌سازی در تبریز.

استقلال در لیگ بیست‌ویکم، برای ششمین بار فصل را در رویارویی با یک تیم تازه لیگ برتری شده شروع می‌کند. آنها در هر 5 مرتبه قبلی برنده شده‌ و هر بار که این بازی در تهران بوده، موفق به ثبت کلین شیت شده‌اند. استقلال در 6 فصل آخری که لیگ را با یک بازی خانگی استارت زده، تنها یک بار دروازه‌اش باز شده است: برابر نفت و توسط ارسلان مطهری.

لیگ اول: برق شیراز یک - استقلال یک

لیگ دوم: استقلال 3 - پاس یک

لیگ سوم: پاس 2- استقلال 2

لیگ چهارم: استقلال یک - استقلال اهواز یک

لیگ پنجم: استقلال 4 - صبا یک

لیگ ششم: استقلال 2 - ذوب‌آهن یک

لیگ هفتم: استقلال 3 -  استقلال اهواز 2

لیگ هشتم: استقلال 2 - ابومسلم صفر

لیگ نهم: استقلال یک - سپاهان صفر

لیگ دهم: شهرداری تبریز  2- استقلال 3

لیگ یازدهم: سپاهان یک - استقلال یک

لیگ دوازدهم: استقلال یک – آلومینیوم هرمزگان صفر

لیگ سیزدهم: گسترش فولاد یک - استقلال 2

لیگ چهاردهم: راه آهن یک - استقلال 2

لیگ پانزدهم: سیاه‌جامگان یک - استقلال 2

لیگ شانزدهم: استقلال یک - نفت یک

لیگ هفدهم: صنعت نفت یک - استقلال صفر

لیگ هجدهم: استقلال صفر- پیکان صفر

لیگ نوزدهم: ماشین‌سازی یک - استقلال صفر

لیگ بیستم: استقلال 2 - مس رفسنجان صفر

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی