گزارش آماری/ میزبانی‌های استقلال از تراکتور در لیگ برتر؛ جنگِ برابر!

گزارش آماری/ میزبانی‌های استقلال از تراکتور در لیگ برتر؛ جنگِ برابر!

پایگاه خبری فوتبالی- هفت برد برای استقلال، 6 برد برای تراکتور و تنها 2 مساوی؛ قصه رویارویی‌های استقلال و تراکتور به میزبانی آبی‌ها در ورزشگاه آزادی اینگونه بوده است.

به گزارش فوتبالی، تراکتور در 8 فصل پیاپی از لیگ نهم یا شانزدهم تنها یک بار به استقلال در آزادی باخت و صاحب 6 برد شد. اما از لیگ شانزدهم تا به حال، این استقلال بوده که 6 بار موفق به شکست دادن مهمانش شده است. در 15 میزبانیِ لیگ برتری استقلال از تراکتور چه گذشته است؟

* لیگ اول: استقلال 4- تراکتور صفر

اولین برد فصل برای استقلال در هفته سوم بعد از شکست تلخ هفته قبل برابر پاس. مقاومت تراکتور تا دقیقه 54 ادامه داشت ولی درنهایت تیم پورحیدری با گلهای نوازی، دین‌محمدی، اکبری و فرزاد مجیدی برنده شد.

* لیگ نهم: استقلال 2- تراکتور 2

پرورش یافته‌های آکادمی استقلال، علیه این تیم در آزادی طغیان کردند؛ مهرداد پولادی یک سوپرگل زد و فرشاد اکرامی هم از روی خط، دروازه را باز کرد. فرهاد مجیدی و عمران‌زاده هم برای استقلال گل زدند. تیم مرفاوی 2 بار عقب افتاد ولی بازی را به تساوی کشید.

* لیگ دهم: استقلال یک- تراکتور 2

سوپرگل جاسم کرار از روی یک ضربه آزاد، تعیین‌کننده برنده بازی بود. نیمه اول با گل نصرتی آغاز شد ولی سیدصالحی بازی را به تساوی کشید اما دقیقه 85 دروازه تیم مظلومی برای دومین بار باز شد تا تنها باخت استقلال در 14 هفته پایانی فصل رقم بخورد.

* لیگ یازدهم: استقلال 2- تراکتور 3

ضعف مفرط مهدی رحمتی در خروج به علاوه قدرت همیشگی تیمهای قلعه‌نویی در ارسال از جناحین. استقلال با گل مجیدی و شادی گلش جلوی قلعه‌نویی، جلو افتاد. تراکتور در 5 دقیقه پایانی نیمه اول، دو گل زد. جباری بازی را مساوی کرد اما این فلاویو لوپز بود که دقیقه 84، گل سوم را زد.

* لیگ دوازدهم: استقلال یک- تراکتور صفر

جواد نکونام از روی نیمکت بلند شد، دقیقه 19 به جای خسرو حیدری مصدوم، به زمین رفت و با زدن گل 3 امتیازی بازی، نقش مهمی در هموار شدن مسیر قهرمانی داشت. اخراج برهانی، کار را خیلی سخت کرد ولی درنهایت تیم قلعه‌نویی برنده شد. 

* لیگ سیزدهم: استقلال یک- تراکتور 3

هفته پایانی فصل و شکستی تلخ برای قلعه‌نویی و تیمش. عمران‌زاده پاسخ گل فرشاد احمدزاده را داد ولی استقلال در نیمه دوم جوابی برای کاشته نصرتی و پنالتی انصاری‌فرد نداشت و فصل را با 3 شکست در 4 هفته آخر به پایان رساند.

* لیگ چهاردهم: استقلال یک- تراکتور 4

روز رویایی سامان نریمان‌جهان و البته حرکات عجیب و غریب آندرانیک تیموریان که برابر استقلال قرار گرفته بود. امید ابراهیمی دقیقه 30 پاسخ گل اول نریمان‌جهان را داد ولی هت‌تریک او به علاوه گل ادینیو، شکستی دیگر برای قلعه‌نویی رقم زد.

* لیگ پانزدهم: استقلال 2- تراکتور 3

استقلال با گل حاج‌محمدی جلو افتاد. تراکتور با یک گل به خودی و سپس ضربه رفیعی کامبک زد. این بار شهباززاده بازی را مساوی کرد ولی درنهایت گاف مرگبار حاج‌محمدی و ضربه نانگ، رای به برتری تراکتور در آزادی داد. رحمتی در همان دقایق اول وارد جنگ با قلعه‌نویی شد.

* لیگ شانزدهم: استقلال یک- تراکتور 2

اشتباه عجیب و غریب اخباری، کاوه رضایی و استقلال را به گل رساند. مهدی کیانی خیلی زود با دادن بازوبند به دروازه‌بان تیمش، اوضاع را آرام کرد. در نیمه دوم، دو اهمال از سوی یعقوب کریمی در آفسایدگیری با دبل فرزاد حاتمی همراه شد و استقلال بازهم باخت.

* لیگ هفدهم: استقلال یک- تراکتور صفر

طلسم شکست و استقلال بعد از 4 فصل موفق به شکست دادن تراکتور در آزادی شد. این، آخرین برد دوران حضور منصوریان روی نیمکت آبی‌ها هم بود. تک گل بازی را شوت مهارنشدنی سرور جپاروف رقم زد تا تنها برد استقلال در 7 هفته ابتدایی فصل، تثبیت شود.

* لیگ هجدهم: استقلال 3- تراکتور صفر

اولین بازی مرتضی تبریزی برای استقلال و اولین گلش وارد دروازه تراکتور شد. تیم شفر خیلی زود گلهای اول و دوم را زد و سپس ضربه دیدنی اسماعیلی در نیمه دوم، گل سوم را رقم زد. این احتمالا ضعیف‌ترین نمایش تراکتور در خانه استقلال بود؛ تیمی که جان توشاک را روی نیمکت داشت.

* لیگ نوزدهم: استقلال صفر- تراکتور صفر

نبرد بدون هیجان فرهاد مجیدی و ساکت الهامی. استقلال می‌توانست برنده بازی باشد ولی رشید مظاهری در دقایق پایانی، دو واکنش خوب داشت. این رویارویی را شاید بتوان بی‌کیفیت‌ترین بازی تاریخ لیگ برتری استقلال و تراکتور لقب داد.

* لیگ بیستم: استقلال 2- تراکتور یک

فرهاد مجیدی این بار موفق بود و توانست رویارویی با فیروز کریمی را ببرد. دبل مهدی قایدی برای استقلال (البته گل اول با ضربه نهایی مدافع تراکتور وارد دروازه شد) و گل دقیقه 2+90 امین اسدی برای تراکتور که سریال کلین‌شیت‌های حسین حسینی را روی 484 دقیقه متوقف کرد.

* لیگ بیست و یکم: استقلال یک- تراکتور صفر

همه چیز بازی به وسیله ارسلان مطهری تعیین شد. مطهری بین دو نیمه جانشین چشمی شد و دقیقه 54، گل 3 امتیازی بازی را زد. استقلال فرصت دو برابر کردن اختلاف را داشت ولی پنالتی دقیقه 70 وریا غفوری با ضربه چیپ مانند او و برخورد به تیر افقی وارد دروازه نشد. 

* لیگ بیست و دوم: استقلال 7- تراکتور یک

بهترین برد استقلال در تاریخ لیگ برتر در روزی که مهدی قایدی بالاخره با پیراهن آبی هت‌تریک کرد. هر دو تیم از دقیقه 68، ده نفره شدند. جلالی، مرادمند، رضاوند و سلمانی هم برای استقلالِ ساپینتو گل زدند. اولین و آخرین بازی سینا سعیدی‌فر برای استقلال و درخشش او.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی