افشاگری خطیر؛ پس از برکناری، از من خواستند به استقلال برگردم اما قبول نکردم!

افشاگری خطیر؛ پس از برکناری، از من خواستند به استقلال برگردم اما قبول نکردم!

پایگاه خبری فوتبالی- مدیر عامل سابق استقلال از یک اتفاق عجیب در پایان دوران ماموریتش در این تیم خبر داد.

به گزارش فوتبالی، استقلال قرار بود در لیگ بیست و سوم با مدیریت حجت کریمی به عنوان مدیر عامل حاضر شود. اما اتفاقاتی مثل ناکامی در جذب علیرضا بیرانوند و کتک خوردن هواداران توسط اراذل و اوباش در یکی از تمرینات استقلال باعث شد کریمی خودش استعفا کند. در مدت زمان کوتاهی پس از این استعفا، علی خطیر به عنوان مدیر عامل جدید استقلال معرفی شد.

اما به دلایل نامشخصی -فقط خود جواد نکونام می‌داند- او که در زمان مدیر عاملی حجت کریمی به عنوان سرمربی استقلال انتخاب شده بود با خطیر بنای ناسازگاری گذاشت و این اختلافات و دعواها تا روز آخری که خطیر مدیر عامل استقلال بود ادامه پیدا کرد.

با شروع سال جدید ماجرای واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی کامل شد و استقلال به هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد. این اتفاق در هفته اول اردیبهشت ماه افتاد و چند روز بعد درست در روزی که استقلال در هفته بیست و پنجم لیگ برتر در تبریز با تراکتور بازی کرد و به تساوی رسید خبر آمد که علی خطیر از مدیر عاملی استقلال برکنار شده است.

این اتفاق در حالی افتاد که تنها 5 هفته به پایان فصل مانده بود و استقلال در صدر جدول رده‌بندی قرار داشت. اما مهدی افضلی، فرشید هاشم سمیعی و مهدی حیدرزاده به عنوان اعضای هیات مدیره در جلسه‌ای که همان روز برگزار شد، تصمیم به پایان همکاری با علی خطیر گرفتند! در آن جلسه فرشید سمیعی ازسوی هیات مدیره به عنوان سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال منصوب شد.

در ادامه هم همه می‌دانیم چه اتفاقاتی افتاد. استقلال در بازی با نساجی در قائمشهر لغزید و پرسپولیس از این فرصت استفاده کرد و با شکست دادن استقلال خوزستان در همان روز آن هم در حالی که 3 بر صفر از حریفش عقب بود به صدر جدول رفت و در نهایت هم قهرمان لیگ برتر شد.

خطیر بعد از این که برکنار شد واکنش منفی به این اتفاق نشان نداد. او برای استقلال در ادامه مسیر آرزوی موفقیت هم کرد اما ظاهرا اتفاق عجیبی افتاده بود که او تا امروز درباره‌اش صحبت نکرده بود.

خطیر در برنامه فوتبال برتر در این باره گفت: «برای اولین بار عرض می‌کنم. چند روز بعد از این که تصمیم گرفته شد و برکناری اتفاق افتاد یک جلسه امنیتی با سطح فوق‌العاده بالا برگزار شد. در آن جلسه تصویب شد و از من خواستند که برگردم. آن انتصابات (انتصاب سمیعی به عنوان سرپریت مدیرعاملی) باطل است! اما من گفتم برنمی‌گردم. چون برای خودم یک پرنسیپ دارم. یک اصولی برای کار خودم در نظر گرفته بودم که با این اتفاقات مغایر بود.»

طبق ادعای خطیر چند روز بعد از برکناری از او خواسته شد که به جایگاهش در استقلال برگردد و به کارش ادامه بدهد اما او نپذیرفته و ترجیح داده از سمتش دور بماند. البته خطیر به جزییات بیشتری درباره دلایل برنگشتنش به استقلال اشاره نکرد. اما حالا در فضای مجازی چند روایت مطرح شده که برخی از روایت‌ها درست به نظر می‌رسد. در میان همه روایت‌ها گفته می‌شود او دو دلیل و روایت برای این تصمیمش داشته است.

دلیل اول این بود که خطیر در صورت بازگشت به مدیر عاملی باید نکونام را به خاطر مصاحبه‌ تندش علیه خودش برکنار می‌کرد. در این صورت اگر استقلال قهرمان نمی‌شد تمام تقصیرات به گردن خطیر می‌افتاد.

دلیل دوم هم این بود که خطیر می‌خواست با اختیار تام برگردد. خواسته او این بود که فرشید سمیعی و احمد شهریاری باید از باشگاه کنار گذاشته شوند. جالب این که این خواسته او مورد قبول هم قرار گرفت اما به او گفتند که این اتفاق در انتهای فصل و در مجمع رقم بخورد که خطیر قبول نکرد.

1359