ادعای یک خبرگزاری/ فرد نزدیک به هلدینگ خلیج فارس، به استقلالی‌ها گفت با نکونام خداحافظی کنید!

ادعای یک خبرگزاری/ فرد نزدیک به هلدینگ خلیج فارس، به استقلالی‌ها گفت با نکونام خداحافظی کنید!

پایگاه خبری فوتبالی- همانطور که دیروز فوتبالی اعلام کرد، جایگاه جواد نکونام روی نیمکت استقلال در متزلزل‌ترین حالت ممکن در چند وقت گذشته قرار دارد.

به گزارش فوتبالی، فصل پر فراز و نشیب لیگ برتر ایران دو روز قبل به پایان رسید و استقلال در رده دوم جدول به کار خود پایان داد. در حالی که آبی‌ها هفته‌های زیادی را در صدر جدول حضور داشتند و مدعی اصلی قهرمانی به شمار می‌‌رفتند، یک لغزش بدموقع مقابل نساجی کار دست جواد نکونام و شاگردانش داد تا آن‌ها در هفته پایانی لیگ برتر، جام را دو دوستی تقدیم رقیب همیشگی خود کنند.

در تیمهایی مثل استقلال و پرسپولیس، برای هواداران تنها قهرمانی مهم است و اهمیت دارد و رتبه دوم با رتبه چهاردهم لیگ برای آنها تفاوتی ندارد. استقلال پس از بازی ضعیف و دفاعی در مقابل نساجی و کامبک دراماتیک پرسپولیس در مقابل استقلال خوزستان، صدر جدول را از دست داد و دیگر نتوانست آن را پس بگیرد.

هلدینگ خلیج فارس با همکاری سه تن از اعضای هیات مدیره علی خطیر مدیرعامل استقلال را با رضایت علی خطیر برکنار کرد تا استقلال در ۵ هفته به پایان لیگ برتر، با اینکه صدرجدول هم بود، وارد یک بحران شود. بین خطیر و نکونام از اول فصل، اختلاف هایی وجود داشت که کم و بیش این اختلاف ها عیان می شد. اوج این اختلاف ها، ماجرای اورونوف بود. در حالبکه علی خطیر همه موارد مربوط به اورونوف را آماده کرد و قرارداد هم آماده امضا شدن بود، نکونام در حالیکه استقلال تنها یک جای خالی داشت، حضور اورونوف را منوط به قرارداد بستن با فرشید باقری و فرشید اسماعیلی کرد و در نهایت اورونوف را نخواست تا ستاره ازبکی سر از پرسپولیس دربیاورد و ستاره آنها در نیم فصل دوم شود و پل قهرمانی قرمزها لقب بگیرد.

در هر حال با وجود آشتی کنان خطیر و نکونام به واسطه علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی، اما سکوت خطیر با انجام دادن مصاحبه‌های جنجالی نکونام علیه مدیریت، صحبت کردن نکونام در مورد مسائل مدیریتی و غیرفنی در نشست‌های خبری به همراه انتقادهای همیشگی از وضعیت داوری و... پاسخ داده می شد.

همه این مسائل آبی‌ها را با مشکل مواجه کرد و نکونام به عنوان چهره‌ای شناخته شد که زمین و زمان را به خاطر ناکامی تیمش سرزنش می‌کند و تقصیر را به گردن افراد دیگر می‌اندازد.

همچنین سبک بازی استقلال در فصل جاری چندان باب میل هواداران تیم نبود و خیلی از استقلالی‌ها به دلیل تاکتیک نیمه دفاعی و بردهای اقتصادی یک بر صفر و نمایش کسل‌کننده تیم، از مسائل فنی و تاکتیکی تیمشان ناراضی بودند.

ضمنا نکونام چندین بار به این نکته اشاره کرد که تیمش برای قهرمانی بسته نشده و او با حداقل ابزار ممکن به عنوان نایب قهرمانی رسیده است. مسئله‌ای که باعث رنجش خاطر بازیکنان استقلال شد و موجب شد آن‌ها خود را بازیکنانی ضعیف و پایین‌تر از نام استقلال ببینند.

در گزارشی که دیروز منتشر کردیم، گفتیم جواد نکونام گزینه مورد نظر هلدینگ برای لیگ 24 نیست و مالکان جدید استقلال از حالا مذاکره با مربیان مختلف را آغاز کرده‌اند. در گزارش دیروز "فوتبالی"، به گزینه‌های مورد نظر هلدینگ هم اشاره شد و گفتیم سه چهره محبوب استقلالی‌ها یعنی فرهاد مجیدی، آندره‌آ استراماچونی و ریکاردو ساپینتو سه گزینه مورد نظر هلدینگ خلیج فارس برای جانشینی نکونام هستند.

اما امروز در راستای تایید خبر فوتبالی، خبرگزاری مهر به ماجرای عجیبی اشاره کرده که در پایان بازی پیکان - استقلال رخ داده است. طبق ادعای این خبرگزاری، پس از اینکه داور به نشانه پایان بازی در سوت خود می‌دمد و استقلالی‌ها از قهرمانی پرسپولیس مطلع می‌شوند، نکونام و سایر مربیان برای دلداری به بازیکنان به داخل زمین می‌روند که در این بحبوحه اتفاق عجیبی رخ می‌دهد. گویا یکی از افراد نزدیک به هلدینگ خلیج فارس، به سمت چندتن از بازیکنان استقلال می‌رود و از آن‌ها می‌خواهد با نکونام خداحافظی کنند، چرا که او فصل آینده سرمربی آن‌ها نخواهد بود!

البته در این گزارش به نام این فرد اشاره‌ای نشده و هویت او مشخص نیست، اما در صورتی که این خبر صحت داشته باشد، باید نکونام را از استقلال رفتنی دانست.

به هر حال آنچه مسلم است، مالک جدید استقلال تمایل چندانی به حفظ نکونام ندارد و باید در انتظار برگزاری مجمع عمومی استقلال بمانیم تا آن‌ها در خصوص سرمربی و حتی مدیرعامل تیم تصمیم بگیرند. مجمعی که کمتر از یک ماه دیگر برگزار خواهد شد و به احتمال زیاد، تغییرات گسترده‌ای را در مدیریت استقلال به همراه خواهد داشت.

7474