اشتباه محاسباتی نکونام؛ 1+33 هفته وقت داشتی نه 3 هفته!

اشتباه محاسباتی نکونام؛ 1+33 هفته وقت داشتی نه 3 هفته!

پایگاه خبری فوتبالی- همانطور که می دانید مدیران هلدینگ خلیج فارس در پایان هفته سوم تصمیم به قطع همکاری با نکونام گرفته‌اند.

به گزارش فوتبالی، استقلال فصل جدید لیگ برتر را با جواد نکونام اصلا خوب شروع نکرده است. آنها ابتدا یک پیروزی شکننده و لحظه آخری در مقابل شمس آذر قزوین به دست آوردند. سپس در مقابل ملوان با دو پنالتی کاملا مشکوک از شکست گریختند و در نهایت در هفته سوم با یک گل مغلوب استقلال خوزستان شدند.

این نتایج برای مدیران هلدینگ که در نقل و انتقالات تابستانی هزینه‌های گزافی برای تقویت استقلال انجام دادند اصلا قابل قبول نبود. مضاف بر این که با اضافه شدن چند بازیکن خوب و باکیفیت داخلی و خارجی، کیفیت بازی این تیم همان کیفیت نازل فصل گذشته بود.

در چنین شرایطی مدیران هلدینگ تصمیم به عبور از نکونام گرفتند و بلافاصله با فرهاد مجیدی وارد مذاکره شدند تا او را به عنوان جایگزین نکونام معرفی کنند. «فوتبالی» اولین رسانه‌ای بود که خبر این مذاکره و توافق را منتشر کرد.

این خبر توسط باشگاه استقلال تکذیب نشد و همین نشان‌ می‌داد که در پشت پرده اتفاقاتی افتاده است. جواد نکونام که در ابتدا باور نمی‌کرد مدیران هلدینگ با مجیدی وارد مذاکره شده‌اند حالا در این باه مطمئن شده است و به همین دلیل به شدت عصبانی و شاکی است. نکونام معتقد است تصمیم به عبور از او و مذاکره با سرمربی جدید آن هم در حالی که فقط 3 هفته از آغاز فصل جدید گذشته بسیار ناجوانمردانه و غیر منصفانه است.

نکونام معتقد است تصمیم گیری درباره عملکرد این سرمربی پس از 3 هفته اشتباه است. اما این فقط درباره مربیانی صدق می‌کند که به تازگی هدایت یک تیم را بر عهده گرفته‌اند. مثلا اگر خوان کارلوس گاریدو چنین حرفی بزند همه از او می‌پذیرند.

اما این موضوع درباره نکونام مصداق ندارد. او یک فصل کامل به اضافه 3 هفته سرمربی استقلال بوده است. یک بازی در جام حذفی فصل گذشته را هم باید به پرونده نکونام اضافه کرد. در واقع او 33 بازی در لیگ برتر و یک بازی در جام حذفی سرمربی استقلال بوده است نه 3 هفته!

اما دستاورد این 1+33 هفته برای استقلال اصلا برای باشگاه و هواداران این تیم راضی کننده نبوده است. استقلال فصل گذشته قهرمانی در لیگ برتر، قهرمانی در جام حذفی و شانس حضور بازی سوپرجام و این جام را هم از دست داد.

مضاف بر این، شکل بازی استقلال هم اصلا باب میل هواداران این تیم نبود. نکونام با این شکل بازیِ استقلال، تا زمانی حمایت هواداران استقلال را پشت سر خودش حس می‌کرد که تیمش در صدر جدول بود. اما پس از ناکامی در هفته آخر لیگ برتر و از دست رفتن قهرمانی، او به یکباره حمایت هواداران استقلال را هم از دست داد.

به این مسائل باید حواشی بی‌پایان استقلال در فصل گذشته چه روی نیمکت و چه در تعامل با مدیریت باشگاه را هم باید اضافه کرد. اتفاقی که هزینه‌های زیادی برای این تیم ایجاد کرد و آرامش و تمرکز را در این تیم کاملا از بین برد.

با تغییر مدیریت در باشگاه استقلال و پیشبرد برنامه‌های نقل و انتقالاتی با نظر نکونام، انتظار می‌رفت او تغییر رویه بدهد و تنش را از تیم دور کند. اما او خیلی زود فرشید سمیعی وارد تنش شد و مدیر عامل باشگاه را متهم به تعلل و به اصطلاح خودش «لفت دادن» در بازار نقل و انتقالات کرد. آن هم در حالی که به گواه کارشناسان، استقلال در این تابستان یکی از بهترین تیم‌های تاریخش را بست.

همه این اتفاقات به اضافه نتایج غیر قابل قبولی که استقلال در این 3 بازی گرفته است باعث شد مدیران هلدینگ تصمیم به عبور از نکونام و مذاکره با مجیدی بگیرند. این یعنی تصور نکونام درباره این که به او فقط 3 بازی فرصت داده‌‌اند درست نیست. او 1+33 بازی سرمربی استقلال بوده و به اندازه چند فصل حاشیه داشته. نتایجش هم چندان امیدوار کننده نبوده و همین باعث شده مدیران استقلال تصمیم به تغییر وضعیت این تیم بگیرند.

1359