گزارش فنی/ سیاست ویژه باشگاه و کادر فنی استقلال و هلدینگ خلیج فارس: از بین بردن تمامی نقاط قوت استقلال!

گزارش فنی/ سیاست ویژه باشگاه و کادر فنی استقلال و هلدینگ خلیج فارس: از بین بردن تمامی نقاط قوت استقلال!

پایگاه خبری فوتبالی- سیاست هر تیم فوتبال در بازار نقل و انتقالات در همه جای دنیا، چنین است: حفظ نقاط قوت و تلاش برای افزایش آن و مرمت نقاط ضعف و پوشش آن. این ساده ترین تعریف نقل و انتقالات است که حتی کودکانی که فیفا و PES  و دیگر بازیهای فوتبال آنلاین و غیرآنلاین را انجام می‌دهند هم می‌دانند اما ظاهرا در باشگاه استقلال، کسی چنین چیزی را نمی‌داند!

به گزارش فوتبالی، در استقلال زیرنظر هلدینگ خلیج فارس، سیاست جدیدی شکل گرفته که درست برعکس همه جای دنیاست؛ از بین بردن تمامی نقاط قوت و عدم تلاش برای بهبود نقاط ضعف. فاز دفاعی استقلال به عنوان بهترین خط دفاع فصل، در یک قدمی متلاشی شدن و نابودی قرار دارد و برای امور تهاجمی، هیچ فکری نشده است. طعنه‌آمیز اینکه در این میان، نکونام سیاست سکوت پیش گرفته که نشان از رضایت کامل او دارد. آقای نکونام، فصل گذشته را حتما به یاد دارد که پس از اولین جلسه با مدیریت جدید و اولین تمرین چطور علیه مدیریت وقت مصاحبه کرد و به دلیل بازیکن بزرگ نگرفتن برای استقلال، فضای هواداری را علیه مدیریت کرد که تا زمان برکناری تیم مدیریت قبلی، این فضا ادامه داشت. اما حالا او سکوت کرده است و بازیکنانی که استقلال فکرش را هم نمی کنند، به تیمی پیوسته اند که نکونام هنوز سرمربی اش است. اگر او از این نقل و انتقالات ناراضی است باید صحبت کند و اگر راضی است که دیگر هیچ! در این گزارش نگاهی به بازیکنانی می اندازیم که از نقاط قوت استقلال هستند:

* سیدحسین حسینی

  صاحب دستکش طلای لیگ بیست و سوم، با وجود اینکه یک فصل دیگر از قراردادش باقیمانده است، سرنوشت نامشخصی دارد. هر چند گفته می شود او مجوز فعالیت دارد اما ظاهرا کسانی که او را نمی خواهند از این ماجرا به عنوان یک برگ برنده استفاده می کنند. حسینی پس از ماجراهای اراک که ناخواسته هم پیش آمد یک جلسه محروم شد، 300 میلیون تومان جریمه شد و البته اردوی تیم ملی را هم از دست داد. پس به نظر نمی رسد او مشکل مجوز فعالیت داشته باشد. به نظر می رسد هلدینگ درباره این مشکل حتی اگر به آب و آتش هم زده باشد (که بعید است زده باشد)، موفق نبوده و این یک ضعف بزرگ برای مالک باشگاه است که نتوانسته از دروازه‌بانش دفاع کند. نامِ حسینی در روزهای گذشته و با توجه به سریال ادامه‌دار بیرانوند به پرسپولیس و سپاهان و حتی تراکتور لینک شده است.

* روزبه چشمی

  ستون خط دفاع و لیدر همه‌کاره استقلال درون زمین، قراردادی با باشگاه ندارد و بازیکن آزاد است. هلدینگ هنوز نتوانسته شرایط جلب رضایت چشمی برای ادامه همکاری را فراهم و قراردادش را تمدید کند. چشمی در لیگ بیست و سوم، یکی از 3 بازیکن برتر استقلال بود و با گلهای 3 امتیازی ویژه‌اش به سپاهان و گل‌گهر، تیمش را در کورس نگه داشت. شرطی که او برای تمدید قرارداد گذاشته، پرداخت مطالبات بازیکنان است که جزو وظایف اصلی هلدینگ به عنوان مالک باشگاه به شمار می‌رود ولی هنوز انجام نشده تا شماره 4 به هنوز به ماندن رضایت ندهد. 

* صالح حردانی

  با خروج رامین رضاییان از جغرافیای فوتبال ایران، مدافع راستی به کیفیت صالح حردانی وجود ندارد. بازیکنی که قراردادش با استقلال به پایان رسیده و با وجود چند جلسه طولانی هنوز به تمدید رضایت نداده است. بین 4 تیم بالای جدول فصل قبل که مدعیان همیشگی قهرمانی هستند، تیمی نیست که او را نخواهد ولی اولویت حردانی، تیم فعلی‌اش است که فعلا از نگه داشتن او، عاجز نشان داده. با توجه به پایان دوران فوتبال یامگا و عدم تمدید قرارداد حردانی، نکونام باید سمت راست تیمش را با تورانیان، فخرالدینی و احتمالا تیکدری‌نژاد سر و شکل بدهد. تورانیانی که جوان است، فخرالدینی هم خودش شاید نماند و البته تیکدری که هنوز رسما اعلام نشده است. نام صالح حردانی برای پیوستن به پرسپولیس هم شنیده شده است.

* ابوالفضل جلالی

  10 پاس گل در یک فصل، آماری است استثنایی که جلالی در لیگ بیست و سوم ثبت کرد. شماره 33 قراردادش را برای 2 فصل دیگر تمدید کرده ولی بعید است او را در لیگ بیست و چهارم با پیراهن آبی ببینیم. با وجود قول‌های فراوانی که به او بابت رفع مشکل خدمت سربازی‌اش داده شده بود اما حل نشد و جلالی در یک قدمی ورود به این دوران و پوشیدن پیراهن یک تیم نظامی است درحالیکه مالک باشگاه، اینجا هم نشان داده که توان حفظ حردانی با لابی های قانونی را ندارد. استقلال بدون جلالی، فصل را باید با میلاد زکی‌پور بگذراند که فصل قبل یک پاس گل داد و حالا دوباره به استقلال بازگشته و هواداران هم به بازگشت او چندان روی خوش نشان نداده اند.

* مهرداد محمدی

  بهترین گلزن استقلال در فصل قبل بود با زدن 8 گل. او حتی با این آمار هم، نتوانست توقعاتی که هواداران داشتند را برآورده کرده و روزهای طلایی حضور در العربی را تکرار کند. درباره او گفته شده به خاطر قرارداد سنگینی که کریمی سرپرست مدیرعاملی استقلال با او بسته بود، را مدیریت جدید به خاطر قانون سقف قرارداد مجبوربه یکساله شدن قرارداد کرده است که البته با حضور محمدی در تمرین دیروز استقلال مشخص شد او با استقلال قرارداد دارد و بازیکن آزاد نیست. مذاکره او با باشگاه تراکتور هم پس از انتشار فیلمی در دفتر زنوزی هم خیلی سریع تکذیب شد. شنیده شده هلدینگ قرارداد جدیدی با محمدی بسته است که باید دید چقدر این ماجرا درست است و هلدینگ و باشگاه در این باره چه زمانی شفاف سازی خواهند کرد. 

5390