آمارِ استقلال نکونام در بازی‌های خانگی؛ رو به افول!

آمارِ استقلال نکونام در بازی‌های خانگی؛ رو به افول!

پایگاه خبری فوتبالی- استقلال با هدایت جواد نکونام در حال شکستن رکورد نباختن‌های متوالی یک تیم در تاریخ لیگ ایران، قرار دارد. 

به گزارش فوتبالی، رکورد نباختن‌های متوالی در تاریخ فوتبال ایران، در دست فرهاد مجیدی آن هم در زمان هدایت استقلال است. تیمی که در 30 بازی پیاپی نباخت و حالا همین تیم این بار با هدایت جواد نکونام، در یک قدمی رسیدن به رکورد فرهاد مجدیدی قرار دارد. رکوردی که شاید بعد از مسابقات فیفادی در شهریور ماه، در هفته چهارم بشکند.

استقلال همچنین در مسابقات خانگی هم موفق به شکستن رکورد نباختن‌ در بازی‌های متوالی شد. رکوردی که تا پیش از این در دست پرسپولیس با 29 بازی پی در پی بدون باخت بود این هفته توسط نکونام شکسته شد و حالا رکورد نباختن‌های متوالی در بازی‌های خانگی در دست استقلال با 30 مسابقه است.

روند بازی‌های خانگی استقلال نکونام اما، یک روند رو به رشد نیست. جواد نکونام تا به امروز با استقلال در 16 بازی خانگی حضور داشته که از این 16 بازی، 15 بازی در لیگ بیست و سوم و یکی هم در لیگ بیست و چهارم برگزار شده است. نکونام در 8 بازی اول موفق شد قاطعانه 24 امتیاز کسب کند و در نیمه اول بازی‌های خانگی‌اش با استقلال، نه طعم باخت و نه طعم تساوی را نچشید. 

داستان نیمه دوم این بازی‌ها اما متفاوت است. نکونام پس از دیدار برگشت با پرسپولیس در لیگ قبلی که با نتیجه تساوی به پایان رسید و دهمین بازی خانگی او بود؛ به نوعی در این بازی‌ها رو به افول رفت. او در دیدار دهم و یازدهم به تساوی رسید؛ دیدار دوازدهم، سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم را هم برد و در دیدار شانزدهم دوباره به تساوی رسید. 

درست است که او هرگز در زمین خودی، بازنده از میدان خارج نشده اما، درصد پیروزی‌های او از 100 درصد در 8 بازی اول به 63 درصد پیروزی و 37 درصد تساوی در 8 بازی دوم رسیده است. آماری که زنگ خطر را برای نکونام به صدا درمی‌آورد و او باید برای حل این مشکل، تا دیر نشده چاره‌ای بیندیشد. 

در نهایت اما با توجه به لیست ستاره‌های ترکیب استقلال این فصل، به نظر می‌رسد نکونام در دو هفته آتی، بتواند رکورد فرهاد مجیدی را بشکند و حتی شاید این کورد را طوری ارتقا ببخشد که حالا حالاها، کسی نتواند نزدیک آن شود چه برسد که سودای شکستن آن را داشته باشد.

7899