سوال روز/ خبر انتقال بلانکو از استقلال به پرسپولیس واقعیت دارد؟

سوال روز/ خبر انتقال بلانکو از استقلال به پرسپولیس واقعیت دارد؟

پایگاه خبری فوتبالی- در ساعات اخیر برخی خبرها منتشر شده که نشان می دهد مهاجم آرژانتینی استقلال از پرسپولیس پیشنهاد دریافت کرده است.

به گزارش فوتبالی، در حالی که چیزی تا شروع هفته سوم لیگ برتر باقی نمانده است باشگاه پرسپولیس هنوز به دنبال اضافه کردن یکی دو بازیکن به فهرست این تیم است. یکی از این بازیکنان علی قلی‌زاده است که به نظر می‌رسد هر روزی که می‌گذرد پروژه جذب او دشوارتر می‌شود و به نظر نمی رسد او به پرسپولیس بپیوندد.

نفر بعدی یک مهاجم است که گفته می‌شود اولویت اتفاقا با مهاجم خارجی است. اما مساله این است که در روزهای پایانی نقل و انتقالات مهاجم خارجیِ باکیفیتی در بازار موجود نیست و جذب مهاجمان شناخته نشده هم ریسک بالایی دارد.

اما در ساعات اخیر یک خبر باورنکردنی که البته بیشتر به یک شایعه شباهت دارد، در این باره منتشر شده است و حتی روزنامه خبر ورزشی چاپ امروز تیتر اصلی خودش را به احتمال انتقال گوستاوو بلانکو مهاجم آرژانتینی استقلال به پرسپولیس اختصاص داده و نوشته است: «گاریدو برنده اختلاف بلانکو و استقلال؛ یاغی بعدی آرژانتینی است؟»

این اولین باری نیست که صحبت از انتقال بلانکو به پرسپولیس می‌شود. حدود 10 ماه قبل و پس از این که بلانکو به استقلال پیوست رضا درویش مدیر عامل پرسپولیس در یک مصاحبه مدعی شد بلانکو ابتدا به پرسپولیس پیشنهاد شده بود.

درویش روز دهم آبان سال گذشته در باره بلانکو گفته بود: «این بازیکن تمایل داشت به تیم ما بیاید. اما از نظر فنی مورد تایید آقای یحیی گل‌محمدی قرار نگرفت. ایشان به ما پیشنهاد قرارداد 624 هزار دلاری داده بود و فقط هم قرارداد دو ساله می‌خواست. برای سال دوم هم 800 هزار دلار می‌خواست. ایمیل‌شان هم موجود است. ما گفتیم اولا سقف قرارداد ما اجازه پرداخت چنین رقمی را نداریم. ما نهایتا 400 هزار دلار می‌توانستیم بدهیم. ثانیا آقای گل‌محمدی ایشان را تایید نکرد. بنابراین ماجرا منتفی شد.»

این که چقدر احتمال انتقال پیوستن بلانکو از استقلال به پرسپولیس وجود دارد مشخص نیست اما در ساعات اخیر که این خبر شایعه طور مطرح شده است باشگاه پرسپولیس هیچ واکنشی نشان نداده است. 

از طرفی او هنوز با باشگاه استقلال قرارداد دارد و فقط به دلیل تغییری که در قراردادش داده شده و ماجرای سقف قرارداد، اجازه ثبت قراردادش در سازمان لیگ وجود ندارد و به همین دلیل بلانکو، پشت خط مانده است. بسیار هم بعید است که جواد نکونام راضی به از دست دادن این بازیکن شود. چون استقلال هم در خط حمله کمبود بازیکن دارد. 

در این میان اگر استقلال نتوانسته باشد به تعهدات مالی‌اش در قبال بلانکو عمل کند این بازیکن اجازه فسخ یکطرفه پیدا خواهد کرد و آن وقت بازیکنِ آزاد خواهد بود و شاید هم سر از پرسپولیس پیدا کرد و سرنوشت دیاباته را پیدا کرد. 

استقلال تلاش می‌کند که این اتفاق نیفتد چون در خط حمله به جز بلانکو و آرمان رمضانی مهاجم دیگری ندارد. باید دید در ساعات آینده چه اتفاقاتی خواهد افتاد!

1359