گزارش ویژه/ 20 افتتاحیه جذاب تاریخ لیگ برتر (ویدیو)

گزارش ویژه/ 20 افتتاحیه جذاب تاریخ لیگ برتر (ویدیو)

پایگاه خبری فوتبالی - بیست و چهارمین دوره لیگ برتر، دیروز و با بازی پرسپولیس و ذوب‌آهن در اراک آغاز شد. 

به گزارش فوتبالی، در تاریخ این بازیها، 186 رویارویی در همان هفته اول برگزار شده است که برخی از آنها، نتایج و اتفاقات جذابی را برای افتتاحیه رقم زده‌اند. «فوتبالی» در یک بررسی کامل، این 20 بازی را به عنوان جذاب‌ترین جدال‌های هفته اول انتخاب کرده است.

* پرسپولیس 8- پگاه 2/ لیگ سوم

  اولین حضور وینکو بگوویچ روی نیمکت پرسپولیس که سالها فقط با تصویر علی پروین دیده شده بود. 

قرمزها با دایی و میناوند و سلمانی و بقیه، بزرگترین برد هفته اول تاریخ لیگ برتر را ثبت کردند. 

* استقلال 4- صبا یک/ لیگ پنجم

  یک شروع قدرتمندانه از تیمِ قلعه‌نویی در آخرین سال پروسه 3 ساله. مهمترین صحنه بازی وقتی رقم خورد که دایی پشت پنالتی ایستاد تا طلسم تاریخی گل نزدنش به استقلال را بشکند ولی ضربه‌اش را طالب‌لو مهار کرد.

* استقلال اهواز 4- فولاد 2/ لیگ پنجم

  دربی اهواز در همان هفته اول که به دلیل مشکلات ورزشگاه این شهر به تختی آبادان منتقل شده بود. فولاد، شروعی رویایی داشت و با 2 گل جلو افتاد اما استقلال، کامبک زد و توانست درنهایت با نتیجه 4 بر 2 برنده شود.

* ابومسلم 3- پرسپولیس 2/ لیگ ششم

  اولین حضور مصطفی دنیزلی روی نیمکت پرسپولیس و رویارویی با اکبر میثاقیان. پرسپولیس در مشهد، گل اول و آخر بازی را زد ولی دروازه‌اش بین این دو گل، 3 بار باز شد تا قرمزها در افتتاحیه شکست بخورند.

* استقلال 3- استقلال اهواز 2/ لیگ هفتم

  بازگشت ناصر حجازی به نیمکت استقلال بعد از حدود یک دهه از تراژدی بازی با سایپا. استقلال گل اول را زد ولی با باخت 2 یک به رختکن رفت. تیم حجازی در نیمه دوم به بازی برگشت، 2 گل زد و برنده شد.

* مس 3- پرسپولیس 3/ لیگ نهم

  یکی از پرگل‌ترین بازیهای افتتاحیه تاریخ لیگ برتر. پرسپولیس در کرمان 3 بار از تیم مظلومی جلو افتاد ولی مس هر بار به بازی برگشت و درنهایت این درام دیدنی و جذاب بدون برنده و با رد و بدل شدن 6 گل تمام شد.

* استقلال یک- سپاهان صفر/ لیگ نهم

  امیر قلعه‌نویی در اولین بازی پس از قهرمانی دراماتیک لیگ هشتم با سپاهان برابر استقلال در ورزشگاه بدون تماشاگر آزادی قرار گرفت. یک دیدار مهیج که با گل روانخواه روی پاس مجیدی با برد تیم مرفاوی همراه بود.

افتتاحیه‌های جذاب لیگ برتر

* تراکتور 2- صبا 3/ لیگ یازدهم

  بعد از 3 قهرمانی پیاپی در لیگ‌های 8، 9 و 10، امیر قلعه‌نویی راهی تبریز شد و روی نیمکت تراکتور نشست. در اولین بازی اما صبا با ویسی، شوک مرگباری را به آنها وارد کرد. صبا 3 بار جلو افتاد ولی تراکتور فقط 2 بار به بازی برگشت.

* گل‌گهر 3- سپاهان یک/ لیگ بیستم

  قلعه‌نویی برای اولین و آخرین بار اخراج شد: از روی نیمکت سپاهان در لیگ نوزدهم. او در اولین بازی لیگ بیستم با گل‌گهر صاحب فرصت انتقام شد و نویدکیا را در اولین تجربه سرمربیگری‌اش شکست داد. سپاهان، گل اول را زد ولی میزبان به بازی برگشت و 3 یک برنده شد.

* ماشین‌سازی یک- استقلال صفر/ لیگ نوزدهم

  رونمایی از استقلال مدل ایتالیایی؛ تیمی که در افتتاحیه شکست خورد. ضدحمله دقیقه 90 با خطای دانشگر و اخراجش همراه بود ولی اتابک زارعی با یک ضربه ایستگاهی استثنایی، تور دروازه حسینی را لرزاند.

* گل‌گهر 4- تراکتور یک/ لیگ بیست و یکم

  امیر قلعه‌نویی و تیمش در همان هفته اول، نگاه‌ها را به سمت سیرجان مایل کردند. هنوز بازی به دقیقه 40 نرسیده بود که گل‌گهر، گل چهارمش را هم زد. تراکتور فقط توانست در دقایق پایانی یک گل را جبران کند.

* فولاد یک- پرسپولیس 3/ لیگ بیست و یکم

  شکست دادن فولاد در اهواز، یک عملیات غیرممکن شده بود. آنها با نباختن در اولین بازی فصل، رکورددار می‌شدند ولی بدون نکونام و با ویسی، پرسپولیس به راحتی توانست اهواز را با دست پر ترک کند.

* استقلال صفر- سپاهان 2/ لیگ بیست و دوم

  قصه تیمی که تمام یک فصل را نباخته بود در همان اولین بازی فصل بعد تمام شد. 

استقلالِ مجیدی در غیاب او و با حضور ساپینتو برابر سپاهان قرار گرفت و برای اولین بار به عنوان میزبان در افتتاحیه شکست خورد.

* ذوب‌آهن 2- سایپا 3/ لیگ نوزدهم

  رویارویی علیرضا منصوریان و ابراهیم صادقی در فولادشهر. ذوب‌آهن در خانه با 2 گل جلو افتاد. بازی با همین نتیجه وارد یک‌سوم آخر شد ولی وقتی داور سوت پایان را زد، سایپا 3 گل زده و برنده بود.

* گسترش فولاد یک- پارس جنوبی 4/ لیگ هفدهم

  یک روز عجیب و غریب در تبریز. گسترش در خانه گل اول را زد و از مهمان جلو افتاد. پارس جنوبی که برای اولین بار حضور در لیگ برتر را تجربه می‌کرد، اما ناگهان پوست انداخت، کامبک زد و 4 بار دروازه میزبان را باز کرد. 

* شموشک 2- سپاهان 2/ لیگ سوم

سپاهان به عنوان مدافع قهرمانی وارد لیگ سوم شد؛ تیمی که توانسته بود اولین قهرمان غیرتهرانی تاریخ شود. آنها در نوشهر و برابر شموشک تازه‌وارد به مشکل خوردند و نتوانستند صاحب 3 امتیاز کامل شوند.

* سپاهان یک- سایپا 4/ لیگ چهارم

  با این نتیجه بود که پایان دوران امپراطوری سپاهان به طور رسمی اعلام شد. قهرمان لیگ دوم که فصل بعد توانست فاتح جام حذفی شود، در همان بازی اول و در خانه برابر سایپا قرار گرفت و 4 یک شکست خورد.

* فجرسپاسی 2- پرسپولیس 2/ لیگ پنجم

  تیم چشم‌نواز غلام پیروانی در خانه برابر پرسپولیسی قرار گرفت که بعد از 2 فصل دوباره علی پروین را روی نیمکت داشت. فجر در خانه 2 بار جلو افتاد ولی درنهایت این علی انصاریان بود که دقیقه 90 توانست بازی را مساوی کند.

* تراکتور یک- فولاد صفر/ لیگ چهاردهم

  اولین و آخرین برد تراکتور در افتتاحیه برابر فولادی رقم خورد که مدافع عنوان قهرمانی بود. تراکتور در خانه برنده شد و نوید یک فصل درخشان را داد که درنهایت با گاف مرگبار علیرضا فغانی منجر به قهرمانی نشد.

* سپاهان 4- صنعت نفت یک/ لیگ دوم

  بعد از تراژدی از دست دادن قهرمانی لیگ اول، منصور پورحیدری روی نیمکت صنعت نفت تازه لیگ برتری شده نشست. در اولین بازی اما سپاهان برابر آنها قرار گرفت و توانست صاحب یک برد پرگل 4 یک شود.

5390