خرید جدید استقلال به روایت آمار؛ معمولی رو به پایین!

خرید جدید استقلال به روایت آمار؛ معمولی رو به پایین!

پایگاه خبری فوتبالی-  پس از کش و قوس‌های فراوان، استقلال از خرید جدید خود رونمایی کرد و آلمدین زیلیکیچ رسما به استقلال پیوست. 

به گزارش فوتبالی، وینگر چپ 28 ساله و اهل بوسنیِ استقلال، بالاخره هفته پیش با این تیم قرارداد امضا کرد و عکس‌های خود را با پیراهن این تیم گرفت. خریدی که اخبار ضد و نقیضی از نحوه به خدمت گرفتنش در رسانه‌های مختلف دست به دست می‌شود و مشخص نیست بالاخره این بازیکن مدنظر کادر فنی بوده یا بستن قرارداد با او خلاف نظر کادر فنی انجام شده است. هرچه که هست اما، زیلیکیچ را باید بازیکن استقلال در فصل آینده بدانیم. بازیکنی که بر خلاف عملکرد معمولی‌اش در فصول گذشته، همیشه در متن حواشی حضور داشته و در سال‌های اخیر جنجال های مختلفی را پشت سر گذاشته است.  

زیلیکیچ فصل گذشته با پیراهن سارایوو، در مجموع 16 بازی به میدان رفته و موفق شده است 4 گل بزند، 3 پاس گل بدهد و 3 کارت زرد بگیرد و در نهایت با تیمش در رتبه چهارم لیگ 12 تیمی بوسنی قرار بگیرد. او در مجموع این 16 بازی، 1042 دقیقه در میدان حضور داشته و میانگین 65 دقیقه حضور در هر بازی را به ثبت رسانده است و 27 شوت داشته که 8 تای آن داخل چارچوب حریف بوده است یعنی نرخ نزدیک به 30 درصدی تبدیل شوت به گل. او همچنین 11 بازی را در فصل گذشته از دست داده است. 4 بازی در لیست هجده نفره تیمش نبوده؛ دو بازی را از روی نیمکت دنبال کرده و در 5 بازی هم به دلیل مصدومیت حضور نداشته است.  

او در مجموع 9 فصل حضورش در فوتبال حرفه‌ای، در طی 224 بازی، 34 گل زده و 40 پاس گل داده است. با این که بر اساس گفته رسانه‌ها بازیکن پرحاشیه‌ای است اما، تا به امروز 30 بار کارت زرد گرفته و دو بار با دریافت کارت زرد دوم از زمین مسابقه اخراج شده است. زیلیکیچ همچنین در طول دوران حرفه‌ای خود، در سه بازی برای تیم ملی کشورش به میدان رفته و طی 16 دقیقه حضور در مجموع این مسابقات، تنها یک کارت زرد گرفته است.  

برای بررسی عملکرد فنی این بازیکن اما باید منتظر شروع لیگ بیست و چهارم بمانیم تا قضاوت بهتری در مورد عملکردش داشته باشیم.

7899