آلمدین زیلیکیچ، سوهان روح جواد نکونام؛ بازیکن بوسنیایی خیلی ضعیف است!

آلمدین زیلیکیچ، سوهان روح جواد نکونام؛ بازیکن بوسنیایی خیلی ضعیف است!

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی استقلال صراحتا اعلام کرده آلمدین زیلکیچ کیفیت لازم برای حضور در استقلال را ندارد و مشخص نیست چه اصراری به حفظ این بازیکن بی‌کیفیت وجود دارد.

به گزارش فوتبالی، زمانی که هنوز بودن یا نبودن جواد نکونام در استقلال مشخص نبود، هلدینگ خلیج فارس بدون هماهنگی با سرمربی تیم، آلمدین زیلیکیچ و وردان کیوسفسکی را جذب کرد؛ دو بازیکن بوسنیایی که حاشیه‌های خرید آن‌ها، از متنشان بیشتر بود. زیلیکیچ به هر ضرب و زوری بود که به استقلال تحمیل شد اما نکونام در مورد وردان کیوسفسکی کوتاه نیامد و اعلام کرد به چنین بازیکنی نیاز ندارد.

آلمدین زیلیکیچ در اردوی ترکیه استقلال حضور داشت و جواد پس از مدتی به مدیران استقلال گفت این بازیکن بی‌کیفیت است و نباید در جمع یک تیم مدعی حضور داشته باشد. احمد شهریاری نماینده هلدینگ خلیج فارس در باشگاه استقلال که بعدا رییس هیات مدیرده شد، حرف نکونام را نپذیرفت و برای بررسی این موضوع شخصا به ترکیه سفر کرد. از بد روزگار، زیلیکیچ در بازی دوستانه‌ای که شهریاری تماشاگر آن بود، برای استقلال گل زد تا نکونام عملا نتواند از شر این بازیکن خلاص شود.

آتیلا حجازی که در زمان جذب بازیکنان بوسنیایی سرپرست استقلال بود در مورد این فرآیند به خبرورزشی گفته است: "ببینید آن موقع که من سرپرست الکی بودم که اصلا قاطی بازی نبودم. سرمربی تیم هم در آن مقطع بلاتکلیف بود. خیلی ابهام دارد این دو نفر را چه کسی جذب کرده است؟ پای این آفر باید امضای مدیرعامل باشد. البته سمیعی نقش امضا کننده دارد فقط. افراد بالاتری تصمیم‌گیری کردند. من به نهادهای نظارتی گفتم چرا ورود نمی‌کنید و نمی‌پرسید اینها را چه کسی به باشگاه آورده است؟ آیا خود هلدینگ جلسه گذاشته و مستقیم زنگ زده به مدیر برنامه خارجی؟ حتی من می‌دانم چه کسی اینها را به ایران آورده است. آخر هم پاسخ واضحی داده نشد. مدیرعامل مصاحبه کرده و گفته بله ما در مقطعی که تکلیف گلرمان آقای حسینی مشخص نبود، رفتیم گلر جذاب کردیم! شما کار اشتباهی کردی! اینجا استقلال است. اگر هم بخواهی بازیکن جذب کنی باید بازیکن باکیفیت خارجی بیاوری. این درواز‌ه‌بان را برای چه آوردی؟ الان استقلال حاضر نیست این دروازه‌بان را اصلا نگه دارد. شفاف بگویند این بازیکنان را چه کسانی به استقلال آوردند؟"

آتیلا حجازی تمام شایعات پیرامون نارضایتی نکونام از آلمدین زیلیکیچ را تایید کرد و ادامه داد: "با آقای نکونام صحبت کردم. گفتم جواد جریان این بازیکنان چیست؟ گفت اینها بیخود بازیکن گرفتند، من که اصلا حضور نداشتم. چه کسی بازیکن گرفته است؟ گفتم اگر کیفیت‌شان خوب نیست بگو اینها را نمی خواهم، تعارف نداریم! پس فردا اگر نتیجه نگیری دیگر مثل پارسال نیست بهانه بیاوری، زمین کج بود، داور اینطوری کرد، دیگر همه امکانات را داری، اگر نمی‌خواهی بگو نمی‌خواهم! طرفدار استقلال برای تو دیگر صبر نمی‌کند. شما که گنده‌تر از ناصر حجازی و منصور پورحیدری نیستی! سکو به تو رحم نمی‌کند. کما اینکه نسبت به حجازی و پورحیدری و فرهاد مجیدی محبوبیتی هم نداری. نمی خواهی بگو نمی‌خواهم. گفت آره درست می گویی. از اردوی ترکیه برگشتند، گفتم بوسنیایی چطور بود؟ گفت آتیلا خیلی ضعیف است، خیلی! دقیقا همین جمله را گفت. گفتم خوب بگو نمی‌خواهمش! اگر ردش کنند که باید ردش کنند، تکلیف معلوم است. اما اگر رد نکنند این بازیکنان را داستان می شود چیز دیگری. یعنی گفته شده این بازیکن را در هر شرایطی باید نگه داری. مربی گفت خیلی ضعیف است این بازیکن، حالا چطور نگهش داشتند خودشان می‌دانند".

مشخص است آلمدین زیلیکیچ سوهان روح جواد نکونام است و با این تفاسیر خیلی بعید به‌نظر می‌رسد که این بازیکن بتواند در ترکیب اصلی آبی‌های تهران قرار بگیرد. اگر جواد نکونام با استقلال به مقام قهرمانی برسد و البته مدیریت هلدینگ هم تغییر کند، احتمالا شاهد افشاگری جواد در مورد بازیکنان بوسنیایی خواهیم بود.
5793