نیازهای پرسپولیس در بازار؛ گلر، مدافع چپ و وینگر

نیازهای پرسپولیس در بازار؛ گلر، مدافع چپ و وینگر

پایگاه خبری فوتبالی - رزومه مربیگری گاریدو از علاقه ویژه این اسپانیایی به چیدمان 3-3-4 پرده برمی‌دارد. پرسپولیسِ فعلی اما از حیث نیروی انسانی، توانی برای پیاده‌سازی چنین سیستمی ندارد. به گزارش فوتبالی، با توجه به بازیکنان موجود، گاریدو به احتمال فراوان به سمت 2-4-4 خواهد رفت. آرایشی که با توجه به بازیکنان فعلی، بهینه‌ترین چیدمان برای قرمزهاست. پرسپولیس اما در حال حاضر چند کمبود ویژه دارد که بدون آنها، اجرای هر سیستمی امکان‌پذیر نیست.

* دروازه‌بان

  دروازه‌بان پرسپولیس در لیگ بیست و چهارم چه کسی است؟ قصه بیرانوند بالاخره تمام شد و حالا بدون او، قرمزها باید فکر ویژه‌ای برای دروازه داشته باشند. پرسپولیس در 8 فصل اخیر، 7 بار قهرمان شده که در 6 فصل، بیرانوند درون دروازه بوده است. نیازمند با سپاهان قرار دارد. اخباری هم قرارداد دارد و هم گل‌گهر و تارتار تمایلی برای فروشش حتی با قیمت گزاف ندارند. حسینی بعید است با استقلال به توافق نرسد ضمن اینکه او هم قرارداد دارد. در میان گزینه‌های داخلی، احتمال حضور قرضی پورحمیدی است. او اگر، دروازه‌بان فصل قبل تراکتور باشد به کار قرمزها نمی‌آید ولی اگر گلر دو فصل قبل آلومینیوم باشد، می‌تواند این قسمت زمین را برای پرسپولیس، امن کند. احتمال اصلی اما جذب یک دروازه‌بان خارجی است.

* مدافع چپ

  علی نعمتی راهی فولاد شده و عبدالکریم حسن هم با پرداخت یک مبلغ گزاف، به لیگ ستارگان برگشت. حالا پرسپولیس مانده و سمت چپی کاملا خالی. گاریدو برای این قسمت زمین هم تلاش دارد بازیکن موردعلاقه‌اش را به تهران بیاورد که اهل بولیوی است. حتی با این انتقال هم قرمزها یک مدافع چپ ذخیره می‌خواهند و شاید بالاخره شانس به محمدمهدی احمدی رو کند اگر قراردادش تمام نشده باشد و دوباره تصمیمی برای قرض دادنش گرفته نشود. روی این احتمال هم باید حساب کرد: حضور وحید امیری در سمت چپ خط دفاع.

* وینگر

  بهترین وینگر لیگ برتر، پرسپولیس را ترک کرده است: مهدی ترابی. قرمزها به عنوان جانشین او سراغ فرشاد احمدزاده رفتند که رکوردار رفت و برگشت به پرسپولیس است. با او و اورونوف و عالیشاه و سعید صادقی و وحید امیری (اگر به سمت چپ خط دفاع نرود)، اوضاع در دو سمت خط میانی بد نیست ولی حضور وینگر ازبک در المپیک، ناآمادگی صادقی، سن و سال امیری و پتانسیل بالای مصدومیت عالیشاه یعنی قرمزها حداقل یک وینگر دیگر نیاز دارند.

* تناقض

  جز اینکه پرسپولیس باید حفره‌های ترکیب اصلی‌اش را بپوشاند، آنها روی نیمکت هم نیاز به بازیکن دارند. و درست در همین جاست که قرمزها با یک تناقض عجیب و غریب روبرو هستند: برهوت در چند پست و وفور در چند پست دیگر.

  در قلب خط دفاع، 4 بازیکن حضور دارند شامل پورعلی‌گنجی، کنعانی‌زادگان، فرجی و به احتمال فراوان گولسیانی. در دو سمت راست و چپ اما فقط یک بازیکن هست: العملود.

  در خط میانی و برای ایفای وظایف دفاعی، ریگی و اسدبیگی و حتی خدابنده‌لو و رفیعی هستند. برای ایفای نقش راس جلوی لوزی مرکز زمین هم می‌توان روی عالیشاه و سلمانی و حتی رفیعی حساب کرد. ولی در دو سمت خط میانی، کمبود مهره وجود دارد.

  در خط حمله با حضور علیپور، آل کثیر و عبدی اوضاع استاندارد است.

5390