سوژه روز؛ پرسپولیس اینگونه قهرمان لیگ برتر شد

سوژه روز؛ پرسپولیس اینگونه قهرمان لیگ برتر شد

پایگاه خبری فوتبالی- پرسپولیس در فصلی که گذشت، علاوه بر کسب بیشترین امتیاز فصل، در مسائل فنی و همچنین بازی زیبا هم نمره قبولی گرفت.

به گزارش فوتبالی، فوتبال مالکانه هنوز هم می‌تواند جام به همراه بیاورد. این گزاره‌ای است که یحیی گل‌محمدی به عنوان یکی از متخصصین فوتبال مالکانه در فوتبال ایران آن را اثبات کرد. 

در حالی که در فوتبال دنیا، هر چه جلوتر می‌رویم، مالکیت در فوتبال و تیکی‌تاکای معروف اهمیت خود را از دست می‌دهد اما پرسپولیس این فصل هم توانست با همین فاکتور از استقلال که در اکثر هفته‌های لیگ صدرنشین بود پیشی گرفته و جام را بالای سر ببرد. 

در این فصل تیمی که بهترین خط دفاعی لیگ را در اختیار داشت (سپاهان) و تیمی که بهترین خط دفاع را از آن خود کرد (استقلال) هر دو در رسیدن به جام ناکام بودند. این اتفاقی است که در فوتبال ایران فصل جدیدی بوده است. در سال‌های گذشته تیم‌های هجومی قهرمان بلامنازع لیگ برتر بودند. امیرقلعه‌نویی و رکوردهای عجیب و غریب هجومی‌اش جام‌های زیادی را به استقلال هدیه دادند.

بعد از آن با حضور کی‌روش، ترازو به نفع تیم‌های دفاعی چرخید و اولین برنده این جام هم عبدالله ویسی و تیمش بود. بعد از آن هم برانکو و محافظه‌کاری‌اش توانست پرسپولیس را به آن چیزی که می‌خواست برساند. 

بعد از حضور یحیی گل‌محمدی اما همه چیز به حالت تعادل درآمد و این فصل هم پرسپولیس بدون اینکه بهترین تیم دفاعی یا هجومی باشد توانست قهرمان لیگ برتر شود. 

با این حال این تیم در مالکیت توپ با حدود 60 درصد و تعداد پاس صحیح میانگین 553 پاس در هر بازی و دقت پاس نزدیک به 86 درصد توانست با فوتبال مالکانه به هدف خود برسد. در چندین هفته پایانی جذابیت هم پیش از پیش به بازی این تیم اضافه شد تا مشخص شود که استمرار و ثبات در حمله به دروازه حریفان می‌تواند در نهایت نتیجه داشته باشد. 

پرسپولیس در این چند فصل اخیر معمولا توانسته بین دو گزینه فوتبال زیبا یا نتیجه یک توازن متناسبی برقرار کرده و هر دو را همزمان داشته باشد و این مساله دوران طلایی یحیی گل‌محمدی را رقم زده است.

4326