گران‌ترین خریدهای گواردیولا در دوران سرمربی‌گری

گران‌ترین خریدهای گواردیولا در دوران سرمربی‌گری

پایگاه خبری فوتبالی- پپ گواردیولا یکی از بهترین سرمربیان دو دهه اخیر فوتبال دنیا بوده که همواره بهترین بازیکنان را هم در اختیار داشته است.

به گزارش فوتبالی، شاید اگر بگوییم پپ گواردیولا یکی از بهترین سرمربیان تاریخ فوتبال است، بی‌راه نگفته‌ایم. مرد اسپانیایی که کار خودش را در بارسلونا آغاز کرد و خیلی زود توانست اندیشه‌های تاکتیکی‌اش را در دنیای فوتبال جا بیاندازد. امروزه خیلی از مربیان در سرتاسر جهان از ایده‌های پپ گواردیولا الگوبرداری می‌کنند تا به موفقیت برسند. انزو مارسکا، میکل آرتتا و ونسان کمپانی از جمله مربیانی هستند که راه گواردیولا را ادامه دادند و در حال حاضر هدایت تیم‌های بزرگ اروپایی را بر عهده دارند.

دوران حضور او در بارسلونا پرشکوه بود. گواردیولا توانست در دوره 4 ساله حضورش بر روی نیمکت بارسا، 14 جام به دست بیاورد. سبک بازی او باعث شد تا افراد زیادی شیفته بارسلونا و فلسفه فوتبالی پپ گواردیولا شوند. فوتبالی مبتنی بر جابجایی بازیکنان، پاسکاری‌های کوتاه و سریع و البته مالکیت توپ. او این فلسفه را با خود به بایرن مونیخ هم برد، اما نتوانست افتخاراتی که در بارسا به دست آورده بود را در بایرن مونیخ تکرار کند.

او سپس هدایت منچسترسیتی را بر عهده گرفت و باعث تحول این باشگاه شد. حالا منچسترسیتی با رهبری گواردیولا در فوتبال انگلستان یکه‌تازی می‌کند. سیتیزن‌ها فصل گذشته توانستند برای چهارمین سال پیاپی قهرمان لیگ برتر انگلیس شوند، کاری که تا به حال هیچ تیمی موفق به انجامش نشده بود.

حالا در این مطلب گران‌ترین خریدهای گواردیولا در دوران مربی‌گری‌اش را مرور می‌کنیم. نکته جالب این است که هیچ اثری از بایرن مونیخ در این لیست به چشم نمی‌خورد.

1428