تاریخچه بازیکنان بوسنی تبار لیگ برتر ایران؛ همیشه افتضاح بوده‌اند!

تاریخچه بازیکنان بوسنی تبار لیگ برتر ایران؛ همیشه افتضاح بوده‌اند!

پایگاه خبری فوتبالی- در طول تاریخ لیگ برتر، چندین بازیکن از کشور بوسنی در این رقابت‌ها توپ زدند که تقریبا هیچ کدام آن‌ها بازی چشم نوازی نداشته‌اند! 

به گزارش فوتبالی، در فصل نقل و انتقالاتی لیگ برتر همیشه بازیکنان خارجی زیادی از کشورهای مختلف به تیم‌های ایرانی لینک می‌شوند. اما یکی از کشورهایی که سهم چندان زیادی در نقل و انتقالات فوتبال ایران ندارد بوسنی است. حتی همان اندک بازیکنانی که خبری درباره پیوستن‌شان به تیم‌های ایرانی منتشر می‌شود به ایران نمی‌آیند. 

در طول بیست و سه دوره گذشته تنها 16 بازیکن از این کشور در لیگ برتر توپ زده‌اند. درست است که آمارها نشان از کیفیت پایین بازیکنان این کشور داشته اما این فصل، خبر‌هایی فراتر از شایعه اطراف باشگاه استقلال پرسه می‌زند و به نظر می‌رسد آبی پوشان پایتخت با دو بازیکن این کشور، به توافق رسیده‌اند و به زودی از آن‌ها رونمایی می‌شود.  

این 16 بازیکن که برای 12 تیم در لیگ برتر توپ زده‌اند به جز دو نفر از آن‌ها، هیچ کدام بیش از یک نیم فصل برای تیم خودشان بازی نکرده‌اند و خلی زود از فوتبال ایران بار سفر بسته‌اند و رفته‌اند. سنیاد ایبریچیچ برای سپاهان، راتکو دوجیکوویچ برای سایپا، معمر سوراکا برای پیکان، سمیر بکریچ برای مس کرمان و فجر شهید سپاسی شیراز، آلن باشیک و تومیسلاو استانیچ برای ملوان بندر انزلی، ملادن بارتولوویچ برای فولاد خوزستان، نناد تیمکوف و اینس مسناوویچ برای برق شیراز، امیر اوباچا برای پاس همدان و راه آهن تهران، فاروق ایهتی جاروویچ برای پاس همدان، آلمیر تولیا برای صبای قم و فولاد خوزستان، صالحویچ و ایوان ساورجس برای ابومسلم مشهد، آلن آودیچ برای صبای قم و برق شیراز و مارینکو ماچکیچ برای صبای قم، 16 بازیکن با ملیت بوسنی هستند که در این تیم‌ها بازی کرده‌اند و به غیر از آلن باشیک که 4 فصل برای ملوان به میدان رفت و آلمیر تولیا که 106 بازی برای صبا در ترکیب حضور داشت، مابقی خیلی زود از ایران کوچ کرده‌اند.   

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم ودران کیوسفسکی و آلمدین زیلیکیچ دو بازیکن جدید بوسنیایی استقلال، اصلا به حضور در ترکیب می‌رسند و اگر رسیدند عملکرد آن‌ها نیز مثل سایر هموطن‌های‌شان خواهد بود یا آن‌ها با خاطره‌ای بهتر، ایران را ترک می‌کنند. اتفاقی که با توجه به آمارها، بعید به نظر می‌رسد رخ بدهد!

7899