عملکرد اسکوچیچ در لیگ برتر؛ متوسط، خیلی متوسط

عملکرد اسکوچیچ در لیگ برتر؛ متوسط، خیلی متوسط

پایگاه خبری فوتبالی - سرمربی بزرگی که وعده داده شده بود روی نیمکت تراکتور در لیگ بیست و چهارم بنشیند، دراگان اسکوچیچ بود. 

به گزارش فوتبالی، سرمربی سابق تیم ملی که سابقه هدایت ملوان، فولاد و صنعت نفت را هم در لیگ برتر داشت. اسکوچیچ در لیگ برتر، یک مربی کاملا متوسط قلمداد می‌شود که بهترین رتبه‌اش، پنجم بوده و به طور متوسط از هر بازی توانسته 1.5 امتیاز بگیرد. باید منتظر ماند و دید کدام اسکوچیچ به تراکتور رسیده است: سرمربیِ درخشان تیم ملی یا سرمربی متوسط باشگاهی؟

* لیگ سیزدهم

  استارت حضور دراگان اسکوچیچ در تاریخ لیگ برتر با حضور روی نیمکت ملوان در لیگ سیزدهم شده شد. او در انزلی توانست نتایج خوبی بگیرد و یکی از بهترین عملکردهای آنها در این بازیها را رقم بزند: هفتم. اسکوچیچ روی نیمکت ملوان به معدل 1.5 امتیاز از هر بازی رسید (بدون احتساب کسر یک امتیاز انضباطی).

* لیگ چهاردهم

  اسکوچیچ از شمال راهی جنوب شد تا این بار هدایت فولاد را برعهده بگیرد. این بار او توانست فصل را روی پله پنجم تمام کند که رتبه متناقضی است؛ جایگاهی خوب برای فولاد با توجه به سابقه این تیم در تاریخ لیگ برتر و جایگاهی نامناسب برای فولاد که مدافع عنوان قهرمانی بود. در اولین فصل همکاری فولاد و اسکوچیچ، معدل امتیازگیری 1.73 از هر بازی ثبت شد که نشان‌دهنده پیشرفتی همه‌جانبه برای مرد کروات بود.

* لیگ پانزدهم

  اسکوچیچ به همکاری‌اش با فولاد ادامه داد ولی ستاره بختش کاملا افول کرده بود. فولاد فصل را با حضور روی رتبه دوازدهم تمام کرد که 7 پله افت را نسبت به فصل قبل نشان می‌داد. در این فصل، اسکوچیچ حتی از روزهای نشستن روی نیمکت ملوان هم ضعیف‌تر نتیجه گرفت و معدل امتیازی 1.17 از هر بازی را ثبت کرد.

* لیگ نوزدهم

  بعد از 3 فصل دوری از فوتبال ایران، صنعت نفت در لیگ نوزدهم سکان هدایتش را به اسکوچیچ سپرد. این همکاری اما به انتهای فصل نرسید و بعد از 18 بازی، پایانش اعلام شد. اسکوچیچ به دلیل عدم دریافت مطالبات راهی فدراسیون شد تا قراردادش را فسخ کند و چند ساعت بعد، خبر آمد که سرمربی تیم ملی شده است. او در آبادان از هر بازی 1.67 امتیاز گرفت.

* اسکوچیچ در تیم ملی

  بعد از افتضاح ویلموتس‌گیت، نیمکت تیم ملی به دراگان اسکوچیچ سپرده شده که در نگاه اول، گزینه مناسبی نبود. ولی نتایجی که او با تیم ملی گرفت و رقم زدن سریع‌ترین صعود به جام جهانی، باعث شد معادلات و پیش‌بینی‌های ابتدایی نقش بر آب شود. مرد کروات روی نیمکت تیم ملی نتایج درخشانی گرفت: 15 برد (که 10 تایش پیاپی بود)، یک مساوی و 2 باخت در کنار 40 گل زده و 8 گل خورده و گرفتن 2.56 امتیاز از هر بازی. او با همان سناریویی که سرمربی تیم ملی شد، از هدایت تیم ملی هم کنار رفت: ناگهانی و عجیب.

5390