تغییر رفتار نکونام؛ چرا درباره خریدهای مشکوک استقلال سکوت کرده است؟

تغییر رفتار نکونام؛ چرا درباره خریدهای مشکوک استقلال سکوت کرده است؟

پایگاه خبری فوتبالی- در حالی که جواد نکونام فصل گذشته به هر بهانه‌ای علیه باشگاه استقلال موضع می‌گرفت حالا پس از انتشار اخباری پیرامون جذب دروازه‌بان خارجی و دو بازیکن خارجی دیگر، شاهد سکوت او در این باره هستیم.

به گزارش فوتبالی، در فصلی که پشت سر گذاشتیم و استقلال در آن نایب قهرمان شد جواد نکونام سرمربی استقلال اختلافات و دعواهای زیادی با مدیر عامل سابق باشگاه یعنی علی خطیر داشت و تقریبا هر هفته از خطیر انتقاد می‌کرد.

بخش زیادی از این دعواها مرتبط با فعالیت استقلال در نقل و انتقالات تابستانی و زمستانی بود. دو طرف روی کمتر مساله‌ای توافق داشتند. 

نکونام بازیکنانی چون منتظر محمد و اورونوف را نخواست و هر دو بازیکن که از نظر نکونام به درد استقلال نمی خوردند، ستاره تیمهایشان شدند. اولی مس رفسنجان را تا فینال جام حذفی برد و گل حذف استقلال از جام حذفی را زد و دومی یک تنه پرسپولیس را قهرمان لیگ برتر کرد. 

نکونام همیشه خطیر را در مورد ناکامی‌های نقل و انتقالاتی مقصر می‌دانست اما در نهایت زمان نشان داد که این نکونام بوده که اشتباه کرده است. حالا اتفاق عجیبی افتاده است و نکونام دارد بر خلاف رویه‌ای که سال گذشته در پیش گرفته بود عمل می‌کند! 

حدود یک هفته است که خبرآمده استقلال دروازه‌بان خارجی جذب می‌کند و در فضای مجازی این خبر هم به گوش می‌رسد که حتی دو بازیکن خارجی دیگر هم جذب شده اند اما سرمربی استقلال هیچ واکنشی به این موضوع نشان نداده است. 

البته سکوت جواد نکونام جای انتقاد ندارد اما سکوت سرمربی استقلال آنجایی عجیب می‌شود که وقتی فصل قبل علی خطیر منتظر محمد عراقی را با یک قرارداد ارزان قیمت و ریالی به خدمت گرفت و یا رانجلو جانگا را با هماهنگی جواد نکونام به تهران فراخواند، سرمربی استقلال زیربار نرفت و اعلام کرد مسائل فنی و جذب بازیکن در اختیار سرمربی است.

سایت روزنامه خبر ورزشی هم به این ماجرا پرداخته و در یک گزارش از نکونام پرسیده است: «چه می‌شود که جواد نکونام در قبال خریدهای بدون هماهنگی احمد شهریاری(نماینده هلدینگ خلیج فارس در باشگاه استقلال) سکوت اختیار می‌کند و فقط کانال‌های تلگرامی و صفحه‌های اینستاگرامی حامی نکونام که شایعه شده زیرنظر نزدیکان او اداره می‌شوند، غیرمستقیم می‌نویسند جواد نکونام در سکوت مطلق و در خفا به خرید خارجی‌ها بدون نظر او و سوزاندن سهمیه خارجی استقلال با خرید دروازه‌بان اعتراض کرده است!» 

در ادامه این گزارش می‌خوانیم: «به نظر می‌رسد سرمربی استقلال نسبت به مدیران هلدینگ خلیج فارس عقب نشینی کرده و این هراس را دارد تا آنها رفتاری خلاف علی خطیر انجام بدهند. علی خطیر فصل گذشته اصلا مصاحبه‌ای علیه نکونام انجام نداد و هر بار سرمربی استقلال او را مخاطب قرار می‌داد مدیرعامل وقت آبی‌ها با سکوت کارها را پیش می‌برد اما احمد شهریاری نشان داده زیاد اهل مدارا نیست و این قابلیت را دارد که با اولین مصاحبه اعتراضی، با جواد نکونام خداحافظی کند.» 

هواداران استقلال این روزها منتظر واکنش یا مصاحبه جواد نکونام هستند تا بدانند این خریدهای عجیب و غریب با رضایت او انجام شده است یا نکونام به دلیل تغییر معادلات قدرت در باشگاه استقلال نمی‌تواند اعتراضی به این اتفاقات نشان بدهد.

1359