کنایه جدید علی سامره به نکونام و هلدینگ خلیج فارس: اگر آقایان با لابی هم بمانند استقلال ضرر می‌کند/ چرا برای برکناری مدیرعامل یک خط توضیح ندادید؟!

کنایه جدید علی سامره به نکونام و هلدینگ خلیج فارس: اگر آقایان با لابی هم بمانند استقلال ضرر می‌کند/ چرا برای برکناری مدیرعامل یک خط توضیح ندادید؟!

پایگاه خبری فوتبالی- سرپرست سابق تیم استقلال نسبت به آشفتگی فعلی این باشگاه واکنش نشان داد و از اینکه هنوز وضعیت سرمربی و مدیرعامل این تیم مشخص نیست ابراز نگرانی کرد.

به گزارش فوتبالی، مهاجم اسبق آبی‌ها که فصل گذشته و تا پایان نیم فصل نخست سرپرست این تیم بود در گفت و گو با دوربین فوتبالی، از هلدینگ خلیج فارس به خاطر نحوه برکناری علی خطیر گلایه کرد: "من می‌خواهم از هلدینگ خلیج فارس یک گلایه داشته باشم؛ قبل از پایان فصل به هر دلیلی، مالک جدید، علی خطیر مدیرعامل باشگاه استقلال را بدون هیچ دلیل و توضیحی به هواداران، برداشتند! یک نفر از هلدینگ خلیج فارس جسارت توضیح نداشت و حتی نیامد توضیح بدهد و مثلا بگوید به فلان دلیل مدیرعامل را برداشتیم؛ تا همین الان هم کسی نتوانسته دلیل قانع‌کننده‌ای بیاورد. برداشتن مدیرعامل ضربه بزرگی به استقلال زد و حداقل یک جام را از استقلال گرفت."

سرپرست استقلال در فصل گذشته، مدعی است که هیات مدیره استقلال به دنبال کنار گذاشتن علی خطیر بود:" هیات مدیره‌ای که فصل پیش ما در استقلال با آن‌ها کار کردیم هیچ کدام با هم همسو نبودند و دو سه نفر از آن‌ها می‌خواستند زیرآب مدیرعامل را بزنند و جای مدیرعامل بنشینند! تا ساختار درست نشود و همدلی به وجود نیاید و اعتماد نباشد و نظارت وجود نداشته باشد، مربی خارجی هم ممکن است موفق نشود! امیدوارم ساختار استقلال درست شود تا استقلال به موفقیت برسد."

او انفعال مدیران هلدینگ را بی‌احترامی به هواداران استقلال می‌داند: " باشگاه تا همین الان مدیرعامل جدید را معرفی نکرده و جلسه‌ای هم برگزار نمی‌کنند و به هواداران توضیح نمی‌دهند و انگار استقلال و هواداران‌شان برای هلدینگ اهمیت ندارد! این‌ها همه بی‌احترامی است. ما فکر می‌کردیم هلدینگ منابع مالی دارد و مدیریت اقتصادی کرده و آشنا به مدیریت است و می‌تواند مشکلات استقلال را حل کند اما این مشکلات را حل نکرد که هیچ، ناخودآگاه یا خودآگاه قهرمانی لیگ برتر را از استقلال گرفت! استقلال که الان باید در بهترین شرایط باشد و مدیرعامل و سرمربی‌اش مشخص باشد و بتواند یارگیری کند، هنوز که هنوز است تکلیفش مشخص نشده است!"

سامره در ادامه صحبتهایش، به ماجرایی جدایی‌اش از استقلال اشاره کرده است:" وقتی بی‌احترامی دیدم و متوجه شدم خیلی چیزها در تیم سرجایش نیست، پستم را رها کردم! من نمی‌خواهم به استقلال برگردم و اگر می‌خواستم برگردم، استعفا نمی‌دادم و با هر خفت و خواری بود کنار دوستان می‌ماندم!" 

از دید سامره، تعلل در انتخاب مدیرعامل جدید، اصلا اتفاق خوبی نیست:"  متاسفانه مسئولان هلدینگ یا باشگاه استقلال را فراموش کرده‌اند یا اگر حوصله داشته باشند یک نظر می‌دهند و یک موج راه می‌اندازند اما در نهایت باشگاه استقلال ضرر می‌کند. همانطور که برای برکناری مدیرعامل هیچ توضیحی ندادند مطمئنا از آن‌جایی که استقلال را ملک شخصی خودشان می‌دانند، خیلی راحت از کنارش می‌گذرند و تصمیمات درستی هم درباره‌اش نمی‌گیرند و از نظرشان مهم هم نیست. امیدوارم هر چه زودتر تکلیف سرمربی و مدیرعامل و تیم را مشخص کنند تا بتوانیم یک استقلال قوی را در فصل جدید ببینیم."

سامره اعتقاد دارد استقلال با سبک بازی جواد نکونام به جایی نمی‌رسد: "من نمی‌خواهم درباره کامنت‌ها بحث کنم. سبک بازی و نتیجه‌ای که استقلال در یک سال اخیر با تمام کارشکنی‌هایی که چه داخلی بوده و چه خارجی و چه فرضی بوده و چه حقیقی به موفقیت ختم نمی‌شود. استقلال با سبکی که بازی می‌کند در 100 بازی آینده هم نتیجه نمی‌گیرد و یکی از دلایل اصلی اعتراض هواداران در فضای مجازی همین است. هوادار الان مثل هوادار قدیم نیست که فقط یکی دو روزنامه ورزشی را بخواند، الان هوادار با تلفن همراهش و یک کلیک می‌تواند به همه اخبار روز دنیا و استقلال و هر تیمی بخواهد دست پیدا می‌کند."

سامره جزو کسانی است که معتقدند استقلال با نکونام به جایی نخواهد رسید:" فرض را بر این بگیریم که با تمام لابی‌هایی که سرمربی فعلی استقلال دارد انجام می‌دهد، ایشان سر کارش بماند، آیا دیدگاه ایشان را می‌شود عوض کرد؟ می‌توانند سبک بازی مدنظر ایشان در استقلال را عوض کنند؟ قرار است معجزه‌ای اتفاق بیفتد؟ فقط استقلال ضربه می خورد! اصلا یک سال دیگر، ده سال دیگر هم سرمربی استقلال تغییر نکند، استقلال ضربه می‌خورد."

به عقیده سامره، استقلال نیازمند تفکر هجومی است نه بازی دفاعی:" استقلال باشگاهی است که سبکش در تاریخ هجومی بوده و هوادارش سبک هجومی می‌خواهد و از سبک هجومی لذت می‌برد و همیشه این‌طور بوده است. اگر مقابل این سبک ایستادگی شود و سبک دفاعی در پیش گرفته شود، جز شکست، چیزی نصیب استقلال نمی‌شود."

9098