چهارمین سقوط صنعت نفت؛ خبری از بازگشت فوری نیست

چهارمین سقوط صنعت نفت؛ خبری از بازگشت فوری نیست

پایگاه خبری فوتبالی - صنعت نفت، لیگ بیست و سوم را روی پله آخر جدول تمام کرد و پس از 8 فصل حضور در لیگ برتر راهی لیگ یک شد. 

به گزارش فوتبالی، این برای چهارمین بار در تاریخ این بازیها بود که آبادانی‌ها سقوط می‌کنند. نکته جالب درباره آنها، این است که هرگز موفق نشده‌اند پس از سقوط، صعود کنند درحالیکه 2 بار بلافاصله بعد از صعود، سقوط کرده‌اند. در تمامی این سقوط‌ها، آنارشی عجیبی روی نیمکت صنعت نفت وجود داشت و طبیعی بود که با این عدم آرامش، بقا خیال باطلی است.

* لیگ دوم

صنعت نفت با هدایت ابراهیم قاسمپور توانست برای اولین بار مجوز حضور در لیگ برتر را بگیرد. او اما با مدیران تیم برای ادامه همکاری به توافق نرسید. درنهایت لیگ دوم برای آبادانی‌ها با حضور منصور پورحیدری شروع شد. این همکاری اما تنها 10 بازی ادامه داشت و منجر به کسب 9 امتیاز شد. بعد از پورحیدری، پرویز مظلومی تا پایان نیم‌فصل روی نیمکت نشست و نتایج بدی هم نگرفت: 3 بازی و 3 مساوی. اما مدیران صنعت نفت برای نیم‌فصل دوم، ابراهیم قاسمپور را استخدام کردند که نتیجه نداد و تیم با او فقط توانست 14 امتیاز از 13 بازی بگیرد و سقوط کرد.

* لیگ هفتم

صنعت نفت بدون مسایل فوتبالی و با رای دیوان عدالت اداری توانست برای دومین بار، حضور در لیگ برتر را تجربه کند. آنها خریدهای خوبی هم داشتند و صابر میرقربانی (ستاره فصل قبل مس کرمان) و پیمنتای برزیلی را جذب کردند ولی درنهایت به نتیجه‌ای نرسیدند و بلافاصله به لیگ یک برگشتند. این فصل با ابراهیم قاسمپور شروع شد که توانست 16 امتیاز در 20 بازی بگیرد. بعد از او، احمد طوسی روی نیمکت آبادانی‌ها نشست و توانست 19 امتیاز از 14 بازی بگیرد. مجتبی تقوی در هر دو مقطع، دستیار بود و بعد از قهر قاسمپور، سرمربی موقت هم شد.

* لیگ دوازدهم

صنعت نفت بعد از 2 فصل به لیگ برتر برگشت. کار آنها در دوازدهمین دوره لیگ برتر با آلبرتو کاستا شروع شد و تنها 10 هفته دوام آورد: 7 امتیاز. در بازی یازدهم، مرتضی بچاری روی نیمکت نشست و باخت. 

سپس نوبت به همکاری با آلفردو کاسمیرو رسید که فوق‌العاده ضعیف بود: بدون برد و با گرفتن 7 امتیاز در 11 بازی. نفر بعدی، علی فیروزی بود که 5 امتیاز از 8 بازی گرفت. درنهایت هم نوبت به سعید سلامات رسید که 4 بازی سرمربی صنعت نفت شد، 6 امتیاز گرفت ولی درنهایت نتوانست آبادانی‌ها را در لیگ برتر نگه دارد.

* لیگ بیست و سوم

صنعت نفت بعد از 8 فصل حضور پیاپی در لیگ بیست و سوم سقوط کرد. آنها با نادر دست‌نشان، توانستند خودشان را به شانزدهمین دوره لیگ برتر برسانند ولی این فصل راهی لیگ یک شدند. نیم‌فصل اول، عبدالله ویسی روی نیمکت نشست و از 15 بازی، 11 امتیاز گرفت و تیم را روی پله چهاردهم تحویل سهراب بختیاری‌زاده داد. سرمربی جدید درست مانند دوران نشستن روی نیمکت شهرخودرو، رنگ برد را ندید و پس از 6 بازی با گرفتن 2 امتیاز برکنار شد. در 9 بازی پایانی فصل، فراز کمالوند هدایت صنعت نفت را برعهده داشت و توانست صاحب 8 امتیاز شود ولی درنهایت آنها با 21 امتیاز، قعرنشین شدند و سقوط کردند.

5390