گزارش آماری/ درباره «صفر»های لیگ 22؛ دوست‌داشتنی‌ها، لعنتی‌ها!

گزارش آماری/ درباره «صفر»های لیگ 22؛ دوست‌داشتنی‌ها، لعنتی‌ها!

پایگاه خبری فوتبالی- لیگ برتر بیست و دوم پس از برگزاری 23 هفته به تعطیلات نوروزی رفت. 

به گزارش فوتبالی، تفکیک آنچه تا اینجای کار گذشته به دو جدولِ بازیهای خانگی و بیرون از خانه، 6 «صفر» را در آنها نشان می‌دهد. از این مجموعه اما فقط یکی، دوست‌داشتنی است، 4 تا جزو لعنتی‌ها، دسته‌بندی می‌شود و یکی، فاقد ارزش خاصی است.

* جدول بازیهای خانگی

پس از گذشت 23 هفته از فصل، نیمی از تیمهای لیگ 11 و نیم دیگر 12 میزبانی را تجربه کرده‌اند. در این جدول، دو صفر ویژه وجود دارد که اولی به مس رفسنجان تعلق دارد و دومی برای صنعت نفت است. مس رفسنجان هنوز در بازیهای خانگی این فصل، شکست نخورده است. تیم ربیعی 5 برد و 6 مساوی در خانه دارد و در حال رقم زدن رکورد ویژه‌ای است. صنعت نفت هم تنها تیم فصل است که هنوز صاحب برد خانگی نشده است. آنها از 12 میزبانی‌شان در این فصل، 4 مساوی و 8 باخت دارند. مس برای ادامه همین روند بی‌شکستی در خانه، کار راحتی ندارد چراکه باید از پرسپولیس، استقلال میزبانی کند که کار سختی دارد و البته نفت مسجدسلیمان و همنام کرمانی که مقابل آنها شانس برد هم دارد. دو رقیب اول یعنی سرخابی‌ها، بهترین میهمان‌های فصل هستند. صنعت نفت آبادان هم برای شکستن طلسمش تنها 3 بازی فرصت دارد که برابر مس کرمان، نساجی و ذوب‌آهن خواهد بود.

* جدول بازیهای بیرون از خانه

چهار صفر در این جدول وجود دارد. شامل 3 صفر در ستون برد و یک صفر در ستون تساوی. تراکتور، تنها تیم فصل است که در بازیهای بیرون از خانه، علاقه‌ای به تقسیم امتیاز نداشته است؛ آنها6 برد و 5 مساوی به عنوان میهمان دارند. 3 تیم این فصل هنوز موفق به کسب بردی در بازیهای خارج از خانه نشده‌اند: ذوب‌آهن، ملوان و مس کرمان. ذوبی‌ها برای رهایی از این طلسم چشم به 4 مهمانی پیش روی‌شان تا آخر فصل برابر استقلال، نفت، آلومینیوم و صنعت نفت دارند. ملوان و مس اما با توجه به 12 بازی که بیرون از خانه انجام داده‌اند، تنها 3 شانس دیگر دارند. مس باید به خانه صنعت نفت آبادان، مس رفسنجان و ملوان بندرانزلی برود. ملوان انزلی هم برای رقم زدن نوبرانه برد خارج از خانه باید از رویارویی با پرسپولیس، سپاهان و نفت (در هفته پایانی)، صاحب 3 امتیاز کامل شود که کار بسیار سختی است مگراینکه نفت قبل از رسیدن به هفته آخر، سقوطش قطعی شده باشد.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی