ده نکته از بازی استقلال – صنعت نفت آبادان/ سیلوای برزیلی علیه برزیلِ ایران!

ده نکته از بازی استقلال – صنعت نفت آبادان/ سیلوای برزیلی علیه برزیلِ ایران!

پایگاه خبری فوتبالی- استقلال در هفته بیست و دوم لیگ برتر با نتیجه یک بر صفر صنعت نفت آبادان را شکست داد.

به گزارش فوتبالی، ده نکته را پیرامون این بازی با هم مرور می کنیم.

یک: کم پیش می آید یک تیم دو هفته پیاپی با سرخابی ها بازی داشته باشد و هر دو بازی را موفق باشد. معمولا اینگونه است که بازی اول را موفق شوند در بازی دوم به مشکل می خورند، اتفاقی که برای صنعت نفت افتاد. البته حالت دوم هم بعضی وقتها اتفاق می افتد. اینکه بازی اول را ببازند و بعد بازی دوم را مساوی کنند یا ببرند اما بیشترین حالت، همان حالت اول است. 

دو: استقلال به درجه ای از تکامل و تیم بودن رسیده که جابجایی نفرات یا غیبت مهره ها تأثیری در روندش ندارد. در استقلال هیچ کس ستاره نیست و باید گفت این تیم به هیچ بازیکنی وابسته نیست، این بهترین اتفاق برای یک تیم است که البته حاصل عملکردکادر فنی آبیها و در کنار آن روحیات خود بازیکنان است. آنها می خواهند به هر قیمتی شده امسال قهرمان شوند.

سه: هر چه زمان می گذرد کیفیت فوتبال امیرحسین حسین زاده بهتر می شود، او انگار در یک سیکل صحیح رشد قرار گرفته، فوتبال او تلفیقی از پستهای وینگر و پشت فوروارد است. او نسبت به دورانی که به تیم ملی زیر 23 سال دعوت می شد پیشرفت زیادی کرده و این بار برای مسابقات قهرمانی زیر23 سال در ازبکستان، به نظر نمی رسد به این راحتی ها مهدی مهدوی کیا، قید او را بزند.

چهار: وقتی بازیکنی فقط با دوجلسه تمرین و از سر ناچاری فیکس می شود و البته جواب هم می دهد یعنی طرف فوتبالیست است. رافائل سیلوا جوری بازی کرد انگار سالهاست در استقلال است. کادر فنی استقلال به جز ژستد در مورد بقیه خارجیها به دیوار نزده است. سیلوا ثابت کرد که ژن و خون برزیلی ها از فوتبال است!

پنج: مثلث بیت سعید، طالب ریکانی و شروین بزرگ خط حمله قدرتمندی را برای صنعت نفت ساخته اند، اما عملکرد درخشان سازمان دفاعی استقلال به آنها فرصت چندانی برای هنرنمایی نداد. هواداران استقلال، امیدوارند این اتفاق در دربی هم برایشان بیفتد.

شش: درباره خریدهای نیم فصل استقلال حق کاملا با فرهادمجیدی است. هم صالح حردانی و هم آمانوف در این هفته ها ثابت کرده اند اصرار مجیدی بر کیفیت آنها بی دلیل نبوده است. حردانی از وقتی وریا غفوری آماده برگشته سعی کرده کیفیتش را بالا ببرد. او خیلی دوست دارد برای استقلال گل بزند اما استرس باعث شده او در لحظه پایانی لیز بخورد. در کل استقلال واژه تبدیل به احسنت را در نیم فصل به معنای واقعی اجرا کرده است.

هفت: بازیکنانی که رباط صلیبی می دهند معمولا در بازگشت با ترس بازی می کنند و کیفیت سابق را ندارند، اما عارف غلامی در این سه بازی آنقدر محکم و باصلابت کار کرده که کسی جای خالی یزدانی و مرادمند را احساس نمی کند. سیلوا هم آمده تا دیگر مرادمند و یزدانی در انزلی نگران استقلال نباشند.

هشت: یکی از ضعفهای استقلال عدم استفاده از ضدحملات است. آنها وقتی جلو می افتند خوب ضدحمله می زنند اما در زدن ضربات آخر دقت لازم را ندارند و همین باعث می شود استرس زیادی به این تیم در لحظات پایانی وارد شود. مجیدی و پین باید فکری به حال این ضعف کنند.

نه: گلی که حسین زاده در اواسط نیمه اول زد تمام پلنها و برنامه های تیم منصوریان را به هم ریخت. در کل تیمهای منصوریان تا وقتی خوبند که گل دریافت نکنند ، بعد از اینکه گل می خورند بازگشت آنها سخت می شود.

ده: استقلال با یک حاشیه امنیت شش امتیازی به مهمترین بازی فصل رسید. بردن پرسپولیس یعنی فرار بزرگ به سوی قهرمانی، برای مجیدی تساوی هم نتیجه ایده آلی به حساب می آید. اما روی دیگر بازی هم باخت است که باید ببینیم در صورت وقوع آن استقلال قدرت بازگشت به لیگ و قهرمان شدن را دارد یا نه. استقلال از اسفند 96 پرسپولیس را در دربی در طول نود دقیقه نبرده است و حالا آبی ها می خواهند با شکست دادن پرسپولیس، طلسم نبردن چهارساله را بشکنند. پس از دربی 21 امتیاز دیگر هم برای دو تیم وجود دارد. استقلال پس از دربی، در آزادی میزبان تیم پیکان است و بعد به اصفهان می رود تا بازی بزرگ را مقابل سپاهان برگزار کند. بعد یک بازی نسبتا آسان با شهرخودرو در آزادی دارد و بعد به اهواز می رود تا با فولاد در فولادآره نا بازی کند. بازی استقلال با آلومینیوم مهدی رحمتی در تهران می تواند مهم و حساس باشد. استقلال یک هفته پیش از پایان لیگ باید به رفسنجان برود تا با نارنجی های رفسنجانی تیکی تاکا کار بازی کنند و هفته آخر هم بازی با تیم محمود فکری در آزادی. به قول آن مصرع معروف: تا یار(جام) که را خواهد و میلش به که باشد؟

پیمان خنافری/ پایگاه خبری فوتبالی


4242