هفتمین تیم گل‌محمدی در لیگ برتر؛ یحیی، فولادی شد

هفتمین تیم گل‌محمدی در لیگ برتر؛ یحیی، فولادی شد

پایگاه خبری فوتبالی - فولاد بعد از اوضاع مغشوش لیگ 23، تصمیم گرفت برای فصل بعد، نیمکتش را به یحیی گل‌محمدی بسپارد. 

به گزارش فوتبالی، سرمربی 53 ساله اهل اردبیل که در هفتمین تجربه سرمربیگری لیگ برتری‌اش، هدایت فولاد را در دست گرفت. 

گل‌محمدی بعد از قلعه‌نویی، دومین رکورددار کسب امتیاز در تاریخ لیگ برتر است درحالیکه پنجمین نفر از حیث سرمربیگری در این بازیها بعد از قلعه‌نویی، جلالی، تارتار و دایی است. او با گرفتن 578 امتیاز از 317 بار نشستن روی نیمکت‌های لیگ برتر صاحب معدل امتیازگیری 1.82 از هر بازی است.

* صبا

    استارت سرمربیگری گل‌محمدی در تاریخ لیگ برتر روی نیمکت صبا زده شد. او در 10 بازی پایانی لیگ هفتم، هدایت آنها را در دست گرفت. گل‌محمدی یک بار دیگر هم سرمربی صبا شد: لیگ دوازدهم که این همکاری تنها 9 بازی طول کشید. درمجموع گل‌محمدی، 19 بار روی نیمکت صبا نشست: 7 برد، 6 مساوی و 6 باخت.

* پرسپولیس

    دومین تجربه سرمربیگری گل‌محمدی در پرسپولیس رقم خورد. او در لیگ دوازدهم، صبا را به مقصد دستیاری مانوئل ژوزه در پرسپولیس ترک کرد. وقتی هم که پیرمرد گران‌قیمت پرتغالی راهی قاره آفریقا شد، گل‌محمدی به عنوان سرمربی در 17 بازی هدایت پرسپولیس را در دست گرفت. گل‌محمدی در لیگ نوزدهم هم به نیمکت پرسپولیس رسید. این بار او بعد از ترک شهرخودرو، هدایت قرمزها را در 14 بازی برعهده داشت و جانشین گابریل کالدرون شد. گل‌محمدی در لیگ‌های 20، 21 و 22 هم روی نیمکت پرسپولیس نشست و درنهایت بعد از 15 بازی نیمه اول این فصل، آنجا را بعد از 136 بازی ترک کرد: 82 برد، 42 مساوی و 12 باخت.

* نفت

    گل‌محمدی در سومین تجربه سرمربیگری بعد از ترک پرسپولیس، روی نیمکت نفت در سیزدهمین دوره لیگ برتر نشست. این همکاری تا پایان فصل ادامه داشت و 30 بازی طول کشید: 15 برد، 9 مساوی و 6 باخت.

* ذوب‌آهن

    مقصد بعدی گل‌محمدی، ذوب‌آهن بود. او نتایج خوبی در لیگ‌های 14 و 15 گرفت ولی همکاری‌اش با باشگاه در شانزدهمین دوره فقط 7 بازی (با احتساب محرومیت از سفر به اهواز با تصمیم سعید آذری) ادامه داشت. درمجموع گل‌محمدی 67 بازی، هدایت گاندوها را برعهده داشت: 26 برد، 26 مساوی و 15 باخت.

* تراکتور

مقصد بعدی گل‌محمدی، تراکتور بود که اوضاع خوبی نداشت و از فعالیت نقل و انتقالاتی محروم بود. مدت حضور در تبریز زیاد نبود و گل‌محمدی تنها در 19 بازی ابتدایی لیگ هفدهم روی نیمکت تراکتور نشست: 5 برد، 6 مساوی و 8 باخت.

* شهرخودرو

    پس از ترک تبریز، گل‌محمدی برای لیگ هجدهم راهی مشهد شد تا روی نیمکت شهرخودرو بنشیند. این همکاری تا میانه‌های فصل بعد هم ادامه داشت که درنهایت منجر به ترک این تیم و حضور روی نیمکت پرسپولیس شد. گل‌محمدی در 46 بازی هدایت شهرخودرو را برعهده داشت: 24 برد، 12 مساوی و 10 باخت.

* فولاد

    هفتمین تیم گل‌محمدی در تاریخ لیگ برتر، فولاد است. این همکاری حدود 2 دهه قبل برای گل‌محمدی به عنوان بازیکن رقم خورد و با احیای او و تولد مجددش در فوتبال ایران و رسیدن به تیم ملی همراه شد. گل‌محمدی سابقه پوشیدن پیراهن فولاد در لیگ برتر را دارد و توانسته 6 گل برای آنها در این بازیها بزند.

* افتخارات

    در ویترین افتخارات دوران سرمربیگری گل‌محمدی، 9 جام دیده می‌شود. او 3 بار فاتح لیگ برتر شده، 3 بار جام حذفی را بالای سر برده و 3 بار هم قهرمانی سوپرجام را جشن گرفته است. 6 تا این جام‌ها روی نیمکت پرسپولیس (3 قهرمانی لیگ برتر، یک قهرمانی جام حذفی و 2 بار فتح سوپرجام) و 3 تا به عنوان سرمربی ذوب‌آهن (2 قهرمانی جام حذفی و یک بار فتح سوپرجام) بوده است.

5390