دو بازیکنی که بیشترین جایزه بهترین بازیکن زمین را در یورو برده‌اند

دو بازیکنی که بیشترین جایزه بهترین بازیکن زمین را در یورو برده‌اند

پایگاه خبری فوتبالی - کریستیانو رونالدو و آندرس اینیستا دو بازیکنی هستند که جایزه بهترین بازیکن زمین را در تاریخ رقابت های جام ملت های اروپا بیشتر از هر بازیکن دیگری به دست آورده اند.

به گزارش فوتبالی ، آندرس اینیستا در سال 2018 بود که از تیم ملی اسپانیا خداحافظی کرد و به طور کلی بازی های ملی را کنار گذاشت. البته آندرس اینیستا هنوز در باشگاه الامارات بازی می کند و فقط از بازی های ملی کناره گیری کرده است. اینیستا که اسطوره باشگاه بارسلونا به حساب می آید، در حال حاضر چهل سال سن دارد. آندرس اینیستا بین سال های 2006 تا 2018، 131 بازی ملی برای تیم ملی اسپانیا انجام داد. او قهرمانی در رقابت های یورو 2008 و یورو 2012 را به همراه تیم ملی اسپانیا تجربه کرد. اینیستا همچنین قهرمانی در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی را هم به همراه ماتادور ها تجربه کرد. او گل قهرمانی اسپانیا را در فینال جام جهانی 2010 به ثمر رساند.

آندرس اینیستا به طور کلی شش بار توانسته است در تاریخ جام ملت های اروپا بهترین بازیکن میدان شود. کریستیانو رونالدو هم شش بار تا حالا بهترین بازیکن میدان شده است. رونالدو این فرصت را دارد که در یورو 2024 از رکورد اینیستا عبور کند و به تنهایی تبدیل به بازیکنی شود که بیشترین عنوان بهترین بازیکن میدان شدن در یورو را دارد.

1471