ادعای خبرگزاریهای رسمی/ راه استقلال و نکونام جدا شد!

ادعای خبرگزاریهای رسمی/ راه استقلال و نکونام جدا شد!

پایگاه خبری فوتبالی- همانطور که "فوتبالی" دو روز پس از پایان لیگ برتر خبر داد بود، به نظر می‌رسد جواد نکونام و استقلال به قطع همکاری بیشتر نزدیک هستند تا ادامه همکاری.

به گزارش فوتبالی، استقلال لیگ بیست و سوم را در حالی با 67 امتیاز و عنوان نایب قهرمانی تمام کرد که در بیشتر مقاطع فصل صدرنشین بود و تا هفته بیست و هفتم هم بالاتر از پرسپولیس در صدر جدول قرار داشت. اما برکناری مدیرعامل باشگاه استقلال که با تایید و رضایت ویژه نکونام و البته امضای عجیب سه عضو هیات مدیره همراه بود و همچنین یک تساوی بدموقع مقابل نساجی در هفته بیست و هشتم باعث شد صدر جدول در اختیار پرسپولیس قرار بگیرد و پرسپولیس هم تا پایان فصل صدر را از دست ندهد و در نهایت قهرمان لیگ برتر شود. پازلی که جواد نکونام با هماهنگی و همراهی فرشید سمیعی، عضو هیات مدیره و برای احمد شهریای نماینده هلدینگ خلیج فارس در باشگاه استقلال، برای استقلال ترسیم کرده بودند این بود که اگر علی خطیر برکنار شود، می‌توانند استقلال را قهرمان کنند اما این اتفاق نیفتاد و در نهایت استقلال در حالی که شانس زیادی برای قهرمانی داشت، جام را به پرسپولیس تقدیم کرد. 

استقلال با نکونام، جام حذفی را از دست داد و با از دست دادن لیگ برتر هم عملا، سوپرجام را هم از دست داد تا استقلال با نکونام سه جام از دست داده باشد و طبیعا هواداران و پیشکسوتان استقلال هم نتوانستند، این ماجرا را هضم کنند. پیشکسوتان زیادی پس از ناکامی‌های نکونام با استقلال، علیه نکونام و مدیریت جدید باشگاه و تصمیم‌های برکناری خطیر مصاحبه کردند و ماجراهای زیادی از فصل گذشته استقلال رو شد که نشان می‌داد که حاشیه‌ها از داخل تیم به باشگاه منتقل می‌شد اما چیزی که نشان داده می‌شد این بود که انگار باشگاه برای تیم مشکل ایجاد می‌کند. 

گفت‌وگوی مفصل علی سامره سرپرست سابق تیم استقلال با فوتبالی، بسیاری ماجراها و حقایق را روشن کرد و البته رونمایی از ماجرای اورونوف و اینکه علی خطیر با نکونام قرارداد بسته بود اما نکونام جذب اورونوف را به جذب دو بازیکن ایرانی دیگر (که گفته شد فرشید اسماعیلی و فرشید باقری بودند) موکول کرده بود، هم محبوبیت نکونام را به پایین تر حد ممکن رساند.

نکونام و حامیانش سعی داشتند تا همه چیز را به ماجرای داوری ربط بدهند اما در نهایت بخش زیادی از هواداران استقلال، نکونام را مقصر اصلی از دست رفتن قهرمانی تیم‌شان می‌دانستند. علاوه بر اشتباهاتی که در جذب نکردن اوستون اورونوف که گفته شد، واگذاری قرضی منتظر محمد به مس رفسنجان انجام شد هم مزید بر علت شد تا انتقادات از نکونام بیشتر هم شود.

اما این همه مشکلات نبود. رفتارهای نکونام در طول فصل و اختلافات زیادی که با علی خطیر مدیر عامل سابق داشت باعث شده بود استقلالی‌ها در بیشتر مقاطع فصل روزهای پرحاشیه‌ای را سپری کنند و جو تمرینات و مسابقات این تیم هم متشنج بود. همه این عوامل باعث شد در پایان فصل این گمانه‌زنی به وجود بیاید که مالک جدید باشگاه استقلال تمایلی به ادامه همکاری با نکونام ندارد. این در حالی است که نکونام 2 سال دیگر با استقلال قرارداد دارد. البته قرارداد نکونام دارای یک بند فسخ دوطرفه است. اینکه اگر باشگاه استقلال از او راضی نباشد می تواند با او فسخ کند و حتی اگر خود نکونام هم تمایل داشت، می تواند از استقلال برود و طرفین به یکدیگر غرامتی نمی دهند.

17 روز قبل بود که «فوتبالی» خبر داد هلدینگ خلیج فارس به عنوان مالک جدید باشگاه استقلال هیچ برنامه‌ای برای ماندن نکونام ندارد و از طریق مشاورانش با چند ایجنت برای گزینه‌های جایگزین نکونام وارد مذاکره شده‌ است. حتی گفته شد هیات رئیسه هلدینگ خلیج فارس با چند مربی خارجی از جمله آندره‌آ استراماچونی و ریکاردو ساپینتو و همچنین فرهاد مجیدی برای حضور در استقلال مذاکره کرده‌اند.

حالا امروز هم خبرگزاری ایسنا و چند خبرگزاری دیگر خبر داده‌اند که با توجه به اتفاقات فصل قبل و حاشیه‌هایی که پیرامون تیم استقلال و کادر فنی این تیم رخ داد، جواد نکونام مورد تایید مراجع نظارتی هم قرار نگرفته و آبی‌ها در فصل بیست و چهارم لیگ برتر یک مربی دیگر را روی نیمکت خود خواهند دید.

خبرگزاری تسنیم هم گزارش مشابهی را منتشر کرده و نوشته است که نکونام با وجود این که دو سال دیگر با استقلال قرارداد دارد اما مشخص نیست که بتواند روی نیمکت استقلال حضور داشته باشد. برخی مسائل باعث شده نهادهای نظارتی مواردی را مطرح کنند و به همین دلیل ادامه حضور نکونام در استقلال در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. نهادهای نظارتی در هفته‌ جاری این مورد را به مسئولان هولدینگ خلیج فارس منتقل و اعلام کرده‌اند که نکونام مجوز لازم برای فعالیت را ندارد. با این وجود به نکونام فرصت داده شده تا مشکل را برطرف کند. ظاهرا روز یکشنبه همین هفته به نکونام مهلت داده شده که ظرف 48 ساعت، یعنی نهایت تا پایان وقت اداری دیروز، مجوزش را بگیرد که این اتفاق هم تا این لحظه نیفتاده است.

در واقع نظر نهادهای ذی‌صلاح به باشگاه و هلدینگ اعلام شده اما سرمربی آبی‌ها در تلاش بوده که شرایط را تغییر دهد. شواهد نشان می‌دهد که شانس ادامه حضور این مربی در استقلال بسیار بسیار کم است. آخرین خبرها این است که باشگاه استقلال اولویت اولش این است که به دنبال جذب مربی خارجی برای فصل آینده باشد و باید دید آیا می تواند با گزینه خارجی به توافق برسد یا اتفاق دیگری می‌افتد.

1359