آماده ترین مهره تیم استراماچونی؛ فرشید اسماعیلی

آماده ترین مهره تیم استراماچونی؛ فرشید اسماعیلی

پایگاه خبری فوتبالی - بخشهای مهم گزارش روزنامه ایران‌ورزشی درباره درخشش فرشید اسماعیلی در رقابتهای این فصل را برایتان انتخاب کردیم:

در فصولی که خط میانی استقلال ترافیک شدیدی داشت، اسماعیلی دقایق بازی خوبی داشت، ولی این فصل که آنها با فقر بی‌سابقه بازیکن روبهرو هستند، یکی از امیدهای اصلی استراماچونی و ستونهای تیم است. در دوره مربیگری شفر او بیشتر در پست گوش چپ بازی میکرد، ولی مربی ایتالیایی تصمیم گرفته استقلال را با آرایش 2-5-3 به زمین بفرستد و حالا به عنوان یکی از هافبکهای نفوذی نقش محوریتری دارد.

اسماعیلی به همراه شجاعیان دو هافبک طراح استقلال هستند که جلوتر از کریمی یا ریگی بازی میکنند. آنها مأموریت سازماندهی حملات را دارند و مربی ایتالیایی از آنها خواسته که توپ را بدون مکث و با سرعت زیاد از خط دفاع به حمله منتقل کنند. فرشید حالا تقریباً در نقش پاتوسی بازی میکند و مصمم است که با آمادگی بالا اجازه ندهد جای خالی هافبک آفریقایی احساس شود.

البته این تنها مأموریت این دو هافبک نیست و استراماچونی از آنها خواسته به خط حمله هم اضافه شوند. در بازیهای این فصل استقلال بارها دیده شده که این دو هافبک به پشت دفاع حریف میزنند و مدافعان یا سایر هافبکها وظیفه دارند آنها را با توپ بلند تغذیه کنند. در شرایطی که تمرکز مدافعان حریف روی مهاجمان است، فرار هافبکهای نفوذی از میانه زمین کمک میکند که خط آفساید را بشکنند و با دروازهبان تک به تک شوند. گل اسماعیلی به فولاد و گل شجاعیان به ذوب‌آهن با این روش زده شد. پس باید منتظر گلها و پاس گلهای بیشتری از او باشیم.

1984