اختصاصی فوتبالی/ ساپینتو، مجیدی و استراماچونی گزینه‌های هلدینگ خلیج فارس برای جایگزینی نکونام

اختصاصی فوتبالی/ ساپینتو، مجیدی و استراماچونی گزینه‌های هلدینگ خلیج فارس برای جایگزینی نکونام

پایگاه خبری فوتبالی- از دیشب که قهرمانی استقلال از دست رفت و این تیم پس از هفته‌ها صدرنشینی، جام را دو دستی تقدیم پرسپولیس کرد، گمانه‌زنی‌های متفاوتی درباره جایگزینی نکونام مطرح شده است.

به گزارش فوتبالی، از راهروهای هلدینگ خلیج فارس شنیده می‌شود که جواد نکونام فصل آینده سرمربی استقلال نیست و با توجه به نتایج و سبک بازی این تیم در لیگ برتر و جام حذفی و حواشی اطراف نکونام و از دست رفتن سه جام لیگ، حذفی و سوپرجام، موقعیت جواد نکونام در متزلزل‌ترین حالت خود قرار گرفته است.

با توجه به حضور استقلال در لیگ نخبگان آسیا، سبک بازی این تیم با نکونام در رقابتهای لیگ برتر و جام حذفی نشان داده که امیدی به موفقیت برای استقلال با این کادر فنی وجود ندارد. بسیاری از هواداران پس از بازی استقلال مقابل نساجی در قائمشهر و از دست رفتن صدر جدول، انتقادهای زیادی را در فضای مجازی و حقیقی علیه جواد نکونام مطرح کرده‌اند.

نکونام که یک بار در دوران سرمربیگری‌اش در فولاد، این تیم را شب بازی مقابل الهلال رها کرده بود، ذهنیت مدیران هلدینگ را برای سپردن استقلال به او در رقابتهای آسیایی، مخدوش کرده است. 

به همین دلیل و البته هشتگ‌های بیشمار هواداران در صفحات هلدینگ خلیج فارس مبنی بر برکناری‌اش و استخدام یک سرمربی خارجی بزرگ، هلدینگ خلیج فارس به دنبال گزینه‌های جایگزین نکونام رفته است و برخلاف صحبتهای دیشب نکونام در نشست خبری و حتی صحبتهای فرشید سمیعی پس از پایان بازی با خبرنگاران، هلدینگ خلیج فارس، هیچ برنامه‌ای برای ماندن نکونام ندارد و از همین دیشب و از طریق مشاورهایش با چند ایجنت برای گزینه‌های جایگزین نکونام وارد مذاکره شده‌اند. 

سرپرست استقلال دیشب گفته بود که نکونام برای فصل بعد برنامه داده اما هیچ اشاره‌ای به ماندن قطعی نکونام و حتی خودش نکرده است!

گزینه‌های هلدینگ در حال حاضر فرهاد مجیدی، ساپینتو و استراماچونی هستند. 

استقلال با فرهاد مجیدی تجربه یک قهرمانی بدون شکست در لیگ برتر و البته حضور در لیگ قهرمانان آسیا را دارد و البته با قهرمانی بدون باختش محبوبیت شدیدی بین هواداران دارد. جدا از دوران درخشان بازیگری‌اش در استقلال، مجیدی در حال حاضر بهترین و دم دست‌ترین گزینه ایرانی باشگاه استقلال و هلدینگ خلیج فارس است. در حال حاضر بی‌تیم است و در امارات هم هنوز تیم نگرفته و بر اساس برخی خبرها، هلدینگ با ایجنت او تماس گرفته است.

ساپینتو و استراماچونی هم دو گزینه خارجی هلدینگ خلیج فارس برای جایگزینی نکونام هستند که اولی یک فصل و دومی نیم‌فصل سرمربی استقلال بودند. ساپینتو استقلال را در دو جام در کورس قهرمانی نگاه داشت. او استقلال را به فینال جام حذفی برد اما در فینال با اتفاقات عجیب و غریبی که افتاد و اخراج شد، بعد از گل تساوی استقلال به پرسپولیس، اخراج شد و در نهایت استقلال بازنده فینال شد. البته سبک بازی استقلال با ساپینتو مورد حمایت هواداران استقلال بود.

علاوه بر مجیدی و ساپینتو، استراماچونی هم گزینه استقلال است. سرمربی که یک نیم‌فصل در استقلال بود و خاطرات خوشی با این تیم برای هواداران رقم زد و البته به دلیل عدم پرداخت به موقع حقوقش، ایران را ترک کرد. سبک بازی استقلال در زمان او هم هواداران استقلال را به وجد آورده بود. 

درهرحال چیزی که مشخص است، جایگاه متزلزل نکونام است که برخلاف صحبتهای دیروز خودش، مشخص شده از استقلال رفتنی است و باید دید هلدینگ خلیج فارس، کدام گزینه را جایگزین او خواهد کرد.

1111