سرمربی آلمان جوان ترین مربی تاریخ رقابت های یورو شد

سرمربی آلمان جوان ترین مربی تاریخ رقابت های یورو شد

پایگاه خبری فوتبالی- در شب پیروزی پرگل تیم ملی آلمان مقابل اسکاتلند در یورو ۲۰۲۴ مربی جوان ژرمن ها رکورد دار شد.

به گزارش فوتبالی، یولیان ناگلزمن سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان با نشستن روی نیمکت ژرمن ها در مقابل اسکاتلند در دیدار افتتاحیه یور‌و ۲۰۲۴ به رکورد جوان‌ترین مربی تاریخ یورو دست پیدا کرد و ضمن کسب یک پیروزی پرگل به رکوردشکنی در اولین گام هم رسید.

یولیان ناگلزمن مربی جوان سابق تیم های لایپزیگ و بایرن مونیخ با هدایت تیم ملی فوتبال آلمان در بازی جمعه شب مقابل اسکاتلند، با ۳۶ سال و ۳۲۷ روز به جوان‌ترین سرمربی تاریخ رقابت های یورو تبدیل شد.
این در حالی است که ناگلزمن از هر ۱۰ بازیکن مسن این دوره یورو از جمله په‌ په مدافع با تجربه تیم ملی فوتبال پرتغال با ۴۱ سال سن و کریستیانو رونالدو با ۳۹ سال و البته چندین بازیکن نامدار دیگر جوان‌ تر است و در ترکیب ژرمن‌ها نیز مانوئل نویر ۳۸ ساله از سرمربی سابق سن بالاتری دارد.

پیش از این شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه اگر یولیان ناگلزمن قرارداد جدید با آلمان را رد کند، فدراسیون می خواهد تلاش کند تا یورگن کلوپ را در سال ۲۰۲۵ به عنوان سرمربی تیم ملی منصوب کند و سپس او زمان کافی برای سال تعطیلی خود و یک سال دیگر آماده سازی برای جام جهانی ۲۰۲۶ خواهد داشت اما در نهایت ناگلزمن قرارداد خود را با فدراسیون فوتبال آلمان تمدید کرد و در جمع ژرمن ها ماندگار شد.

۱۰۰۹