دقایق حیاتی برای جام؛ برنده از زمین خارج شو

دقایق حیاتی برای جام؛ برنده از زمین خارج شو

پایگاه خبری فوتبالی - جواد نکونام در تیم‌های قبلی خود مربی دقایق پایانی بازی بود و امتیازات زیادی را در آن بازه زمانی می‌گرفت اما در استقلال نتوانست این روند را ادامه بدهد.

به گزارش فوتبالی، این که یک بازی فوتبال را چطور تمام می‌کنید بسیار مهم‌تر از این است که چطور بازی را شروع می‌کنید! این را آمار می‌گوید. این که یک پایان قوی و پرگل بهتر از یک شروع قدرتمند است. بعد از پایان سوت بازی امتیاز را به کسی می‌دهند که تا آخرین ثانیه تلاش کرده باشد و این هم یکی از رموز موفقیت پرسپولیس بود.

مقایسه تعداد گل‌های سه تیم مدعی قهرمانی در 15 دقیقه پایانی نکات جالبی دارد.

 استقلال با 5 گل زده و 5 گل خورده و تفاضل صفر اصلا آمار خوبی ندارد و آمار سپاهان از آن هم بدتر است؛ 6 گل زده و 8 گل خورده و تفاضل منفی. اینجا همان‌جایی است که پرسپولیس توانست برتری بر حریفان پیدا کند و بالاتر از همه آنها قرار بگیرد.

 11 گل زده و 2 گل خورده، سرخپوشان را بالاتر از حریفانش قرار داده است. البته پرسپولیس در این بخش تیمی بهتر از خود را هم به نام تراکتور می‌بیند. 16 گل زده و 5 گل خورده آمار شگفت‌انگیز تیم خمز و مطهری بوده است. 

نکته تراکتور اما این بوده که در دقایق دیگر بازی نتوانسته در هیچ کدام از بازه‌ها آمار ویژه و خوبی را رقم بزند و به همین دلیل این برتری دقایق پایانی به رتبه‌ای بهتر از چهارم جدول نیانجامید.

11 گل زده و 2 گل خورده دقیقا همان آماری است که استقلال هم دارد اما این اتفاق را در پانزده دقیقه ابتدایی نیمه دوم رقم زده است. سپاهان هم بهترین آمارش را در پانزده دقیقه ابتدایی بازی با 12 گل زده و 4 گل خورده ثبت کرده است. آماری که مهر تاییدی بر این ادعاست که مهم نیست بازی را چطور شروع می‌کنید بلکه مهم است که آن را چطور به پایان می‌رسانید.

4326