راز قهرمانی پرسپولیس در این دو عدد: 3+8

راز قهرمانی پرسپولیس در این دو عدد: 3+8

 پایگاه خبری فوتبالی – قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر، به خاطر نتایج بسیار خوب این تیم در دور برگشت مسابقات بود.

به گزارش فوتبالی، تکلیف قهرمان لیگ، در هفته پایانی مشخص شد و پرسپولیس به لطف برتری مقابل مس رفسنجان، جام قهرمانی را بالای سر برد.

پرسپولیس در حالی قهرمان شد که تا قبل از هفته بیست و هشتم، استقلال در صدر جدول قرار داشت اما تساوی شاگردان نکونام مقابل نساجی در قائمشهر و کامبک رویایی پرسپولیس مقابل استقلال خوزستان در ورزشگاه آزادی، معادلات صدر جدول را عوض کرد تا پرسپولیس با یک امتیاز اختلاف نسبت به استقلال، فصل را با قهرمانی تمام کند.

نکته قابل توجه اینکه، نتایج تیم اوسمار ویرا در نیم‌فصل دوم، دلیل اصلی قهرمانی این تیم بود و هر چقدر استقلال در نیم‌فصل اول نتایج خوبی گرفت، پرسپولیس در دور برگشت، توانست خودش را تبدیل به مدعی اصلی قهرمانی کند.

استقلال در دور رفت لیگ، آمار 9 پیروزی، 5 تساوی و یک شکست را ثبت کرد تا با کسب 32 امتیاز از 45 امتیاز ممکن، قهرمان نیم‌فصل شود. شاگردان نکونام موفق شدند 23 گل بزنند و تنها 14 بار دروازه خود را باز شده دیدند. 

روند امتیازگیری آنها در نیم‌فصل دوم هم اگرچه بسیار خوب بود اما برای قهرمانی، کافی نبود! استقلال دور برگشت لیگ، آمار 10 برد و 5 تساوی را ثبت کرد و بدون باخت در نیم‌فصل دوم، از 45 امتیاز ممکن، 35 امتیاز گرفت.

آماری که رکورد امتیاز‌گیری نیم‌فصل اول آنها را شکست اما پرسپولیس آنقدر در نیم‌فصل دوم خوب نتیجه گرفت که جام قهرمانی را از استقلال قاپید.

آمار پرسپولیس در نیم‌فصل اول اینگونه بود: 8 برد، 6 مساوی و 1 باخت. 19 گل زده و 10 گل خورده و کسب 30 امتیاز تا این تیم در رده سوم جدول دور رفت قرار بگیرد. نیم‌فصل دوم اما زمان خیز بلند پرسپولیس برای کسب عنوان قهرمانی بود.

 آنها موفق شدند با آمار 12 برد، 2 مساوی و 1 باخت، دور برگشت را تمام کنند. نتایجی که 38 امتیاز برای تیم اوسمار به همراه داشت تا تیمی که در 15 مسابقه، 26 گل زد و 10 گل خورد، نهایتا با 68 امتیاز، جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

می‌توان گفت دلیل اصلی قهرمانی پرسپولیس، 8 امتیازی است که اوسماردر نیم‌فصل دوم، بیشتر از یحیی گل‌محمدی در نیم‌فصل اول، به دست آورد.

7899