گزارش ویژه/ طوفان 48 ساعته؛ جای پرسپولیس و استقلال عوض شد!

گزارش ویژه/ طوفان 48 ساعته؛ جای پرسپولیس و استقلال عوض شد!

پایگاه خبری فوتبالی- تا دو سه روز پیش اگر وضعیت استقلال و پرسپولیس را با هم مقایسه می‌کردیم قطعا نظر درست این بود که استقلال وضعیت کاملا خوبی دارد و پرسپولیس در یک وضعیت فاجعه‌بار به سر می‌برد.

به گزارش فوتبالی، آبی‌ها بعد از انتخاب جواد نکونام به عنوان سرمربی، دو بازیکن به نام‌های مهرداد محمدی و آرمین سهرابیان را هم جذب کرده بودند. تمرینات این تیم هم از یک هفته پیش شروع شده بود. بازیکنانی هم که نکونام آنها را در لیست مازاد گذاشته بود بدون درست کردن دردسر کنار رفته بودند.

در سمت مقابل پرسپولیس بعد از کلی مذاکره و وقت گذاشتن فقط موفق شده بود شهاب زاهدی را جذب کند که البته خرید خیلی فوق‌العاده‌ای محسوب نمی‌شد. توافق با گئورگی گولسیانی دور از دسترس به نظر می‌رسید و مذاکره با محمد حسین کنعانی زادگان هم به نتیجه‌ای نرسیده بود. ظواهر امر هم نشان می‌داد فقط یکی از این دو نفر با پرسپولیس توافق خواهد کرد. علیرضا بیرانوند قراردادش را فسخ کرده بود و داشت با استقلال مذاکره می‌کرد. خبری از تمدید قرارداد هیچ بازیکنی نبود. تمرینات هم اصلا شروع نشده بود! 

اما در فاصله 48 ساعت بازی عوض شد. پرسپولیس از جهنم به بهشت رسید و استقلال از آرامش گذشته و بحران را در آغوش گرفت. علی امیری معاون و حجت کریمی سرپرست مدیر عاملی باشگاه استقلال استعفا دادند. علیرضا بیرانوند بعد از چند دور مذاکره و توافق با استقلال دوباره با پرسپولیس قرارداد امضا کرد. پروسه خرید بازیکنان جدید در این تیم متوقف شد. رضا اسدی پیشنهاد 30 میلیاردی استقلال را نادیده گرفت و به سپاهان رفت. حالا هم خبر رسیده سامان فلاح که گزینه استقلال بود به تراکتور بسیار نزدیک شده است. جدایی محمد محبی هم قطعی شد. به نظر می‌رسد آبی‌ها دیگر باید از مهدی قایدی هم قطع امید کنند. حجم اخبار ناامید کننده در اردوگاه آبی‌ها در این 48 ساعت باور نکردنی بود.

در سمت مقابل اما خبر خوش بود که از در و دیوار می‌بارید. ابتدا امید عالیشاه برای تمدید قرارداد با پرسپولیس به توافق رسید. گولسیانی هم راه عالیشاه را در پیش گرفت. سپس ماجرای بیرانوند با خوبی و خوشی تمام شد و او قراردادش را برای دو سال دیگر تمدید کرد. دیروط خیلی ناگهانی یک بازیکن کارآمد و کم‌حاشیه به نام مسعود ریگی به پرسپولیس پیوست. بعد هم سعید صادقی که شایعات نگران کننده‌ای درباره‌اش شنیده می‌شد با پرسپولیس تمدید کرد. درباره کنعانی‌زادگان و سعید عزت‌اللهی اخبار امیدوارکننده‌تر از همیشه است و شنیده شده حتی یکی مثل سعید عزت‌اللهی هم هوای پرسپولیس در سر دارد. عیسی آل کثیر دارد هم کم کم دارد به توافق نهایی نزدیک می‌شود و یحیی گل‌محمدی برای انتخاب محل اردوی پیش فصل به ترکیه رفته است. اصلا پرسپولیس و این همه خوش‌بختی محال است! 

در ایران روند اتفاقات بسیار به هم مرتبط است. گویی با یک دومینو سر کار داریم. مثلا در پرسپولیس با حل شدن مشکل بیرانوند، اتفاقات خوب پشت سر هم رخ داد. در استقلال هم منتفی شدن انتقال بیرانوند، زمینه‌ساز اتفاقات بد بعدی شد. حالا باید دید روند اتفاقات خوب برای پرسپولیس و اتفاقات بد برای استقلال تا کی ادامه خواهد داشت.

گزارش از ناصر نامدار/ پایگاه خبری فوتبالی

۱۳۵۹