انگیزه‌های ویژه عنایتی برابر استقلال؛ شخصی و تیمی

انگیزه‌های ویژه عنایتی برابر استقلال؛ شخصی و تیمی

پایگاه خبری فوتبالی - آخرین بازیِ فصل پیکان، میزبانی از استقلال است. دیداری که برای رضا عنایتی به عنوان سرمربی پیکان، انگیزه‌های ویژه زیادی دارد. 

به گزارش فوتبالی، انگیزه شخصی او از این گزاره نشات می‌گیرد که هرگز موفق به شکست دادن استقلال و تیمهای نکونام در لیگ برتر نشده است. اما بالاتر از آن، انگیزه تیمی عنایتی است چراکه پیکان یکی از 3 کاندیدای سقوط است و در هفته پایانی، سخت‌ترین رقیب را نسبت به فولاد و استقلال خوزستان دارد. او نمی‌خواهد یک نمره منفی دیگر در کارنامه دوران سرمربیگری‌اش ثبت شود.

* برابر استقلال

رضا عنایتی، یکی از بهترین مهاجمان استقلال در لیگ برتر بود که فقط آرش برهانی توانست بیشتر از او برای آبی‌ها گل بزند. عنایتی در قامت سرمربی در هر 4 رویارویی‌اش با استقلال، شکست خورده است. رویارویی‌های اول و دوم در لیگ 21 رقم خورد که هوادار، یک صفر در بازی رفت و 2 یک در بازی برگشت باخت. شکست سوم در فصل قبل با نتیجه 3 یک روی نیمکت نفت مسجدسلیمان بود. و آخرین باخت هم در بازی رفت همین فصل بود که عنایتی روی نیمکت پیکان، 2 یک برابر استقلال شکست خورد.

* نکونام

رضا عنایتی روز شنبه برای چهارمین بار برابر جواد نکونام قرار می‌گیرد. 3 رویارویی قبلی، با ثبت فقط گل زده و بدون برد برای عنایتی تمام شده است. او به عنوان سرمربی هوادار برابر فولادِ نکونام در لیگ بیست و یکم قرار گرفت. بازی رفت را فولاد 10 نفره در اهواز با یک گل به سود خودش تمام کرد. در بازی برگشت که به میزبانی هوادار برگزار شد، دو تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند. عنایتی در بازی رفت این فصل با پیکان برابر نکونام قرار گرفت، طلسم گل نزدن را شکست ولی بازهم باخت.

* بقا

پیکان در کنار فولاد و استقلال خوزستان، یکی از 3 کاندیدای اصلی سقوط به لیگ یک است. از بخت بد، آنها با رقیبی بازی دارند که برخلاف رقبای دو تیم خوزستانی، بدون انگیزه نیست. استقلال خوزستان در اهواز با هوادار بازی دارد و فولاد هم به خانه نساجی می‌رود. بقای هوادار و نساجی قطعی است و آنها انگیزه خاصی در هفته آخر ندارند. استقلال به عنوان رقیب پیکان اما هنوز امیدوار به قهرمانی است و همین کار را برای عنایتی و تیمش بسیار سخت می‌کند.

5390