نکونام و یک سرمربیِ خارجیِ دیگر؛ یکی مال من، یکی مال تو

نکونام و یک سرمربیِ خارجیِ دیگر؛ یکی مال من، یکی مال تو

پایگاه خبری فوتبالی- جواد نکونام این هفته روی نیمکت استقلال برابر گل گهری قرار می‌گیرد که مارینوس اوزونیدیس هدایتش را برعهده دارد.

به گزارش فوتبالی، این بیست و دومین رویارویی نکونام با یک سرمربی خارجی در تاریخ لیگ برتر است. او در 23 مصاف قبلی 7 برد، 10 مساوی و 6 باخت در کارنامه دارد.

 نکونام به هیچکدام از سرمربیان خارجی، بیشتر از یک بار نباخته جز ژوزه مورایس که 2 بار توانسته او را شکست بدهد. نکونام روی نیمکت استقلال چنین آماری برابر سرمربیان خارجی در این فصل ثبت کرده است: 2 برد (خمز با تراکتور و سپاهان با مورایس)، 3 مساوی (مارتینز با فولاد، پرسپولیس با ویرا و اوزونیدیس با گل‌گهر) و یک باخت (سپاهان با مورایس).

 43.5 درصد رویارویی‌های نکونام با سرمربیان خارجی در تاریخ لیگ برتر مساوی شده است. رکورد او روی نیمکت استقلال، 50 درصد تساوی با صاحبان خارجی نیمکت‌هاست.

* ژوزه مورایس/ 4 بازی

نکونام تا به حال 4 بار با مرد پرتغالی رودررو شده است. رویارویی اول با برد فولاد و نکونام همراه بود ولی در 2 مصاف بعدی، مورایس و سپاهان موفق شدند با یک گل فولاد و استقلال را ببرند. در آخرین تقابل اما سوپرگل چشمی رای به برد نکونام داد.

* پاکو خمز/ 2 بازی

نکونام به عنوان سرمربی فولاد، یک صفر به تراکتورِ خمز باخت ولی روی نیمکت استقلال توانست مرد اسپانیایی را 2 صفر شکست بدهد.

* دراگان اسکوچیچ/ 2 بازی

هر دو رویارویی نکونام و اسکوچیچ در مصاف صنعت نفت و فولاد رقم خورد. بازی اول را اسکوچیچ برد و رویارویی دوم، برنده نداشت و مساوی شد.

* آندره‌آ استراماچونی/ یک بازی

نکونام به عنوان سرمربی فولاد برابر این ایتالیایی که سرمربی استقلال بود، قرار گرفت و درنهایت این رویارویی بدون برنده و با تساوی یک بر یک تمام شد.

* مارینوس اوزونیدیس/ یک بازی

تنها رویارویی نکونام و اوزونیدیس تا قبل از بازی این هفته، مصاف رفت استقلال و گل‌گهر بود که با تساوی یک بر یک تمام شد. این دو البته یک بار روی نیمکت فولاد و الفیصلی عربستان در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم رفتند که تیمِ نکونام با یک گل برنده شد.

* میشو کرستیچویچ/ یک بازی

این دو نفر روی نیمکت فولاد و شاهین بوشهر به مصاف هم رفتند که درنهایت تیم نکونام با یک گل برنده شد.

* لوکا بوناچیچ/ یک بازی

نکونام روی نیمکت فولاد به مصاف ذوب‌آهنی که رفت که لوکا بوناچیچ هدایتش را برعهده داشت. این بازی با نتیجه 2 یک به سود فولاد تمام شد.

* ارطغرل ساعلام/ یک بازی

رویارویی تراکتور و فولاد، مصاف نکونام و سرمربی اهل ترکیه بود که با برد 2 یک فولاد در تبریز به پایان رسید.

* قربان بردیف/ یک بازی

نکونام و سرمربی اهل روسیه روی نیمکت فولاد و تراکتور به مصاف هم رفتند و درنهایت تیمِ نکونام با نتیجه 3 بر 2 در اهواز برنده شد.

* ریکاردو ساپینتو/ یک بازی

نکونام با فولاد بازهم برابر استقلال و سرمربی خارجی‌اش قرار گرفت و این بار هم تساوی یک بر یک در ورزشگاه آزادی رقم خورد.

* زوونیمیر سولدو/ یک بازی

نکونام و مرد کروات روی نیمکت فولاد و تراکتور در تبریز برابر هم قرار گرفتند و این بازی بدون رد و بدل شدن گل تمام شد.

* پائولو سرجیو/ یک بازی

نکونام وقتی سرمربی نساجی بود برابر صنعت نفت و این سرمربی برزیلی قرار گرفت که این رویارویی با تساوی یک یک به پایان رسید.

* ایگناسیو مارتینز/ یک بازی

نکونام این فصل به عنوان سرمربی استقلال برابر تیم سابقش فولاد قرار گرفت که مارتینز را روی نیمکت داشت. این بازی بدون گل تمام شد.

* جان توشاک/ یک بازی

در رویارویی تراکتور و نساجی، نکونام و توشاک ولزی برابر هم قرار گرفتند. این بازی 2 گل داشت ولی برنده‌ای نداشت.

* وینفرد شفر/ یک بازی

در تساوی بدون گل نساجی و استقلال در قائمشهر، نکونام برابر شفر آلمانی قرار گرفت و به تقسیم امتیاز رضایت داد.

* برانکو ایوانکوویچ/ یک بازی

پرسپولیس با هدایت برانکو ایوانکوویچ در ورزشگاه آزادی برابر نساجی قرار گرفت و توانست تیم نکونام را 2 یک شکست بدهد.

* گابریل کالدرون/ یک بازی

نکونام به عنوان سرمربی فولاد در لیگ نوزدهم از پرسپولیسِ کالدرون میزبانی کرد و بازی را با گلی که مهدی ترابی زد، به قرمزها باخت.

* اوسمار ویرا/ یک بازی

نکونام و ویرا در دربی برگشت لیگ 23 برابر هم قرار گرفتند و درحالیکه امیدگل سرخابی‎ها روی هم به عدد یک نرسید، با تساوی بدون گل و تقسیم امتیاز، زمین را ترک کردند.

5390