گزارش ویژه/ تکرار دوئل بیرانوند با رونالدو در یورو؛ CR7 اینجا هم خراب کرد!

گزارش ویژه/ تکرار دوئل بیرانوند با رونالدو در یورو؛ CR7 اینجا هم خراب کرد!

پایگاه خبری فوتبالی- کریستیانو رونالدو در بازی پرتغال و اسلوونی شب سختی را پشت سر گذاشت.

به گزارش فوتبالی، دوشنبه شب در یکی از بازی‌های مرحله یک چهارم نهایی یورو 2024 تیم‌های ملی پرتغال و اسلوونی مقابل هم قرار گرفتند. این بازی در پایان 120 دقیقه با تساوی بدون گل به پایان رسید و در ضربات پنالتی با درخشش دیوگو کاستا، تیم ملی پرتغال 3 بر صفر به پیروز شد و به مرحله یک چهارم صعود کرد.

اتفاق مهم در این بازی این بود که پرتغال در اواخر وقت اضافه اول بازی صاحب یک ضربه پنالتی شد اما کریستیانو رونالدو این ضربه را از دست داد. البته ضربه CR7 بد نبود اما یان اوبلاک دروازه‌بان اسلوونی جهت ضربه رونالدو را خوب تشخیص داد و توانست و ضربه فوق ستاره پرتغالی را که به سمت چپ دروازه‌بان زده شده بود به بیرون زد.

از دست دادن این پنالتی باعث شد پرتغال نتواند بازی را قبل از رسیدن به ضربات پنالتی تمام کند و این مساله استرس و فشار زیادی روی تیم پرتغال و هوادارانش ایجاد کرد. به خصوص که در نیمه دوم وقت‌های اضافه اسلوونی نزدیک بود گل برتری را بزند و پرتغال را حذف کند. رونالدو بعد از این که پنالتی را از دست داد بسیار مغموم و متاثر شده بود و اشک‌هایش بین دو نیمه وقت‌های اضافه حسابی طرفدارانش را احساساتی کرد.

در ضربات پنالتی باز هم رونالدو کار را شروع کرد و این بار ضربه‌اش را بهتر زد. هر چند که اوبلاک این بار هم جهت را خوب تشخیص داد اما نتوانست برای بار دوم ضربه پنالتی رونالدو را بگیرد. با این وجود صحنه مهم بازی، همان پنالتیِ از دست رفته رونالدو در وقت‌های اضافه اول بود.

نکته دیگری که درباره این اتفاق جلب توجه کرد شباهت آن به اتفاقی بود که در جام جهانی 2018 روسیه و در جریان بازی تیم‌های ایران و پرتغال افتاد. در اواخر نیمه اول آن مسابقه پرتغال توسط ریکاردو کوارشما به گل رسید و نیمه اول با همان یک گل به سود پرتغال به پایان رسید.

در اوایل نیمه دوم یک صحنه مشکوک به پنالتی در داخل محوطه جریمه ایران رخ داد. داور برای بررسی صحنه به VAR مراجعه کرد و پس از بازبینی صحنه، تصمیم گرفت پنالتی اعلام کند. اعتراض غیر حرفه‌ای بازیکنان ایران هم تاثیری در تصمیم داور نداشت.

رونالدو پشت ضربه ایستاد و توپ را به سمت چپ علیرضا بیرانوند زد. بیرانوند هم جهت ضربه را خوب تشخیص داد و توانست ضربه رونالدو را بگیرد و در آغوش خودش جمع کند. البته با قوانین امروز، پنالتی باید تکرار می‌شد. چرا که بیرانوند قبل از این که پای رونالدو به توپ بخورد یکی دو قدم از خط دروازه جلوتر آمده بود. اگر فیلم هر دو صحنه را تماشا کنید متوجه شباهت زیادشان خواهید شد. 

آن مسابقه در نهایت با گل کریم انصاری‌فرد از روی نقطه پنالتی با تساوی تمام شد. اما نکته دیگر این است که در آن مسابقه مهدی طارمی در وقت‌های تلف شده یک فرصت عالی را از دست داد. اگر طارمی آن توپ را گل می‌کرد پرتغال از جام جهانی حذف می‌شد و ایران به مرحله بعد صعود می‌کرد. اما رونالدو خوش‌شانس بود. این خوش‌شانسی دوشنبه شب هم برای او تکرار شد. مهاجم اسلوونی موقعیت ایده‌آلی را که روی اشتباه پپه به دست آورده بود از دست داد و در نهایت پرتغال در ضربات پنالتی بهتر عمل کرد.

1359