اوسمار: الان همه چیز دست خودمان است و باید همه بازی‌ها را ببریم

اوسمار: الان همه چیز دست خودمان است و باید همه بازی‌ها را ببریم

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است که نتیجه مسابقه این تیم با استقلال خوزستان هر ۲۰ سال یک بار تکرار می‌شود و یک اتفاق تاریخی است.

به گزارش فوتبالی، اوسمار ویرا، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری پس از پیروزی این تیم برابر استقلال خوزستان در هفته بیست و هشتم لیگ برتر با بیان اینکه احساس می‌کنم بازی امروز در تاریخ لیگ برتر همیشه در خاطره‌ها بماند، اظهار داشت: مسابقه‌ای که ۳ بر صفر عقب باشید و در آخر برنده شوید خیلی کم اتفاق می‌افتد و شاید هر ۱۰ یا ۲۰ سال چنین اتفاقی رخ می‌دهد و این یک اتفاق تاریخی است.

وی در ادامه با اشاره به نیمه اول مسابقه و عقب افتادن سه بر هیچ پرسپولیس، تصریح کرد: سبکی که استقلال خوزستان بازی می‌کند را می‌دانستیم. آنها توپ‌های بلند می‌اندازند و بیشتر توپ‌های هوایی را زدند یا ما این توپ‌ها را می‌زدیم اما آنها توپ دوم را می‌گرفتند. به همین دلیل نیمه اول خیلی برای ما سخت گذشت.خیلی سخت است در دقایق ابتدایی نیمه اول با یک سرخوردگی بازیکن پرسپولیس، بازیکن حریف با دروازه‌بان ما تک به تک شود.

اوسمار یادآور شد: دریافت ۳ گل در نیمه اول خیلی سخت بود اما وقتی به رختکن رفتیم، همه بازیکنان و اعضای کادرفنی یکدل شدند و تصمیم گرفتند به بازی بازگردند. در نشست خبری‌های قبلی هم گفتم هیچ وقت قول برد نمی‌دهم اما همیشه قول می‌دهم یک پرسپولیس جنگنده، رو به جلو و شجاع را در مسابقات تماشا کنند، تیمی که تماشایی بازی می‌کند.

وی درباره اینکه با برد استقلال خوزستان، سرنوشت قهرمانی در اختیار این تیم است، گفت: باید همه بازی‌هایمان را باید ببریم. در هفته‌های قبل هم این موضوع را گفتم که باید منتظر بمانیم که حریف‌مان اشتباه کند. الان همه چیز دست خودمان است و سعی می‌کنیم بازی‌های بعد را ببریم و به مقام قهرمانی برسیم.

اوسمار درباره اینکه برنامه‌اش برای فصل آینده چیست، تاکید کرد: فوتبال روی خوب خودش را به همه نشان می‌دهد اما برای بهتر شدن در لیگ برتر، باید به کشورهای اطراف خودمان هم نگاه کنیم. برخی از این تیم‌ها می‌توانند با 10 بازیکن خارجی قرارداد ببندند و 28-27 بازیکن بزرگسال دارند.

سرمربی پرسپولیس ادامه داد: در حالی که در ایران باید تیم‌ها برای فصل آینده 19 بازیکن بزرگسال داشته باشند و این کار را خیلی سخت می‌کند. پس فدراسیون برای پیشرفته‌تر کردن فوتبال باید روی برخی تصمیم‌ها تجدیدنظر کند و تصمیم دیگری بگیرد.

وی درباره 2 بازی باقی مانده هم تاکید کرد: دوباره می‌گویم باید همه بازی‌های خود را ببریم. باید منتظر اشتباه و از دست دادن امتیاز توسط استقلال می‌ماندیم که این اتفاق افتاد و اکنون همه چیز دست خودمان است. سعی و تلاش خود را می‌کنیم با بردن 2 بازی آینده به قهرمانی برسیم.

سرمربی برزیلی پرسپولیس در واکنش به اینکه شعار هواداران در پایان نیمه اول و عقب افتادن 3 بر صفر این تیم، چقدر در بازگشت این تیم در نیمه دوم تاثیرگذار بود، تصریح کرد: در نیمه اول هواداران بطری انداختند و در نیمه دوم از کارشان پشیمان شدند. در رختکن به بازیکنان گفتم که یک بازی شاید با تاکتیک و تصمیمات مربی در نیاید. وقتی شما قلب‌تان را در بازی می‌گذارید و هواداران هم کمک می‌کنند خیلی به تیم کمک خواهند کرد.

وی افزود: در ایران خیلی سخت است چرا که وقتی تیمی 2-3 گل جلو می‌افتد بسته بازی می‌کند و نمی‌توان به آنها گل زد ولی با کمک هواداران توانستیم به بازی برگردیم و نتیجه را به نفع خودمان به پایان برسانیم.

اوسمار در ادامه با اشاره به یک ضرب‌المثل آرژانتینی، یادآور شد: آرژانتینی‌ها یک ضرب‌المثل دارند که می‌گوید«جایی با پا نمی‌توانید بروید، با قلب خود را به آن برسانید» این دقیقا مانند اتفاقی بود که امشب در ورزشگاه آزادی رخ داد.

وی در ادامه با رد این سوال که تیمش سبک برزیلی بازی کرده است، افزود: برزیلی بازی کردیم؟ فکر نکنم. تعویض‌های نیمه دوم تیم را بیشتر رو به جلو برد. محمد خدابنده‌لو و وحید امیری خیلی خوب با توپ حرکت کردند و دانیال و عبدالکریم نیز بیشتر از کناره‌ها رو به جلو رفتند. تغییرات تاکتیکی خیلی به تیم کمک کرد و توانست در بازی ورق برگردد.

اوسمار درباره اینکه شایعاتی درباره مصدومیت دروازه‌بان پرسپولیس شنیده شد، هم تاکید کرد: شاید زمانی که تیم سه گل می خورد از این مسایل مطرح می شود اما چند روز قبل در دیدار برابر هوادار علیرضا بیرانوند بازی را برای ما درآورد. بیرانوند همیشه آماده است و به کمک پرسپولیس می‌آید.

2636