5 اتفاق ویژه رویارویی‌های پرسپولیس و استقلال خوزستان؛ آن برد لعنتی!

5 اتفاق ویژه رویارویی‌های پرسپولیس و استقلال خوزستان؛ آن برد لعنتی!

  قصه رویارویی‌های پرسپولیس و استقلال خوزستان در لیگ برتر، این هفته به قسمت دوازدهم می‌رسد. در 11 قسمت قبلی، اتفاقات ریز و درشت زیادی افتاده که حتی تا تعیین و تغییر قهرمان فصل هم پیش رفته است. این 5 اتفاق شاید از بقیه ویژه‌تر و برجسته‌تر باشند.

* سوتی مکانی

  پرسپولیس در خانه توانست با نتیجه 2 یک استقلال خوزستان را شکست بدهد. آنها اما گل اول را به عجیب‌ترین شکل ممکن خوردند. توپ با یک پاس عمقی به مهدی مومنی رسید. مدافع روبروی او، به طرزی باورنکردنی دریبل خورد و درنهایت ضربه‌اش با برخورد به تکل مهدی طارمی (که کسی نمی‌داند درون محوطه جریمه خودی چه می‌کرد) وارد دروازه شد. سوشا مکانی روی این صحنه، واکنش درخشانی! داشت و گل را به مهمان هدیه داد. بلافاصله بعد از این اشتباه، دوربین روی چهره نیلسون برزیلی زوم کرد که روی نیمکت ذخیره‌ها نشسته بود.

* جنجال داوری

  بازی رفت دو تیم، کلکسیونی از جنجال‌ها بود و البته با توجه به انتخاب امیر عرب‌براقی برای قضاوت، اتفاق دیگری هم محتمل نبود. بازی با تاخیر شروع شد. اعلام پنالتی به سود پرسپولیس و اعتراض پورموسوی و بیرون کشیدن تیم، بازهم عامل تاخیر شد. پس از گل شدن پنالتی، هیجانی شدن تماشاگران بازهم بازی را به تاخیر انداخت. درنهایت نیمه اول با اعلام 13 دقیقه وقت اضافه به پایان رسید درحالیکه بیشتر از 60 دقیقه در جریان بود و البته محاسبات نشان می‌داد حدود 15 دقیقه دیگر هم باید ادامه داشت. 

نیمه دوم هم با تاخیر استارت خورد و گل دوم میزبان، عامل اعتراض مهمان شد و تاخیر و تاخیر و تاخیر. درنهایت هم یک بازی فوتبال 15+90 دقیقه‌ای حدود 145 دقیقه طول کشید.

* بازی رفت لیگ 15

  بازی رفت را استقلال خوزستان در خانه با بریس حسن بیت‌سعید برد. بردی که با اشتباه مرگبار ایمان صادقی روی صحنه گل اول رقم خورد و باعث شد پاس گل به نام فرناندو ده‌خسوس ثبت شود. تیم برانکو بعد از اینکه دو صفر عقب افتاد، هادی نوروزی را هم با کارت قرمز مستقیم محسن ترکی بابت آن خطای خشن از دست داد و فقط توانست در دقایق پایانی با ضربه مهدی طارمی از زاویه بسته، فاصله را کم کند. 

* عباس‌زاده و مسلمان

  محمد عباس‌زاده، 9 گل با پیراهن پرسپولیس در لیگ برتر زد که 3 تا از این گلها وارد دروازه استقلال خوزستان شد. او با این 3 گل، 6 امتیاز به حساب تیم دایی واریز کرد. گل اولش از روی نقطه پنالتی بود و پرسپولیس را یک صفر برنده کرد. گل دوم و سوم را هم در برد 2 گله تیمش زد که بازهم یکی، پنالتی بود. دیگر چهره ویژه رویارویی‌های دو تیم، محسن مسلمان است. هافبکی که در این مصاف‌ها، 3 پاس گل استثنایی داد که توسط احمدزاده، طارمی و علیپور تبدیل به گل شدند. هرکدام از این پاس گلها، نشان از نبوغ بالای بازیکنی داشت که قدر خودش را ندانست.

* کری داغ

  علیرضا بیرانوند و رحیم زهیوی؛ این یک کری داغ بود بین این دو بازیکن در دور رفت لیگ شانزدهم. بیرانوند در 8 بازی قبلی تنها 2 گل خورده بود. داور دقیقه 35 به سود استقلال خوزستان و پشت محوطه جریمه، ضربه آزاد گرفت. زهیوی پشت توپ ایستاد و بیرانوند، مشغول چیدن دیوار دفاعی شد. او به قدری برای گل نشدن این توپ مصر بود که حتی از دروازه بیرون آمد و مردان حاضر در خط دفاع را به سلیقه خودش چید. ولی در نهایت ضربه زهیوی به زیباترین شکل ممکن وارد دروازه شد. توپ اصلا کاری به دیوار دفاعی نداشت و مستقیم به طرفی رفت که خود بیرانوند، گرفته بود.

5390