استقلال خوزستان – پرسپولیس؛ به یاد آن قهرمانی دراماتیک!

استقلال خوزستان – پرسپولیس؛ به یاد آن قهرمانی دراماتیک!

پایگاه خبری فوتبالی – آبی‌های اهواز در عجیب‌ترین فصل لیگ برتر پرسپولیس را به زانو درآوردند و قهرمان شدند.

به گزارش فوتبالی، یکی از مهم‌ترین بازی‌های هفته سیزدهم لیگ برتر روز سه‌شنبه در اهواز برگزار می‌شود. جایی که استقلال خوزستانِ قعرنشین از ساعت 15:30 میزبان پرسپولیس خواهد بود.

در همه این سال‌ها کمتر پیش آمده این دو تیم رقابت نزدیک و پایاپایی با هم داشته باشند. چرا که استقلال خوزستان معمولا یک تیم متوسط و میانه جدولی بوده است. اما این ماجرا یک استثنا هم دارد.

در لیگ پانزدهم پرسپولیس فصل را با برانکو شروع کرد. در هفته‌های ابتدایی فصل نتایج پرسپولیس به قدری بد بود که هیچ کس فکر نمی‌کرد این تیم در پایان فصل، یکی از شانس‌های قهرمانی باشد. از آن طرف استقلال خوزستان هم مثل همیشه یک تیم میانه جدولی به نظر می‌‌رسید.

در هفته دوم لیگ برتر استقلال خوزستان در اهواز میزبان پرسپولیس بود. استقلال خوزستان در ابتدای نیمه دوم با دو گل حسن بیت‌سعید پیش افتاد. پرسپولیس هم فقط توانست یکی از گل‌ها را توسط مهدی طارمی جبران کند و بازی را باخت.

اما با رسیدن به نیم فصل، هم نتایج خوبِ استقلال خوزستان با عبدالله ویسی ادامه پیدا کرد و هم پرسپولیس با برانکو روند رو به رشدی داشت. این دو تیم به همراه استقلال، تراکتور و نفت تهران جزو مدعیان قهرمانی بودند.

پرسپولیس در بازی برگشت موفق شد با گل‌های امید عالیشاه و مهدی طارمی دو بر صفر استقلال خوزستان را شکست بدهد و باختِ دور رفت را جبران کند. به این ترتیب فاصله دو تیم در صدر جدول کم و کمتر شد. اما استقلال خوزستان همچنان وضعیت بهتری داشت.

در ادامه فصل، پرسپولیس به خاطر ضعف در دروازه و خط دفاع در چند بازی لغزید و شکست خورد. اما استقلال خوزستان به شکل عجیبی تیم باثباتی بود و روند امتیازگیری بهتری داشت.

یکی از بدترین اتفاقات برای پرسپولیس در هفته بیست و هشتم افتاد. پرسپولیس در ورزشگاه آزادی با دو گل مغلوب نفت تهران و علیرضا منصوریان شد. در همان هفته استقلال خوزستان با نتیجه 3 بر یک راه‌اهن را برد!

این اتفاق باعث شد ابتکار عمل در ادامه در دست استقلال خوزستان باشد. پرسپولیس در هفته بیست و نهم در تبریز با نتیجه 4 بر دو گسترش فولاد را شکست و امید داشت استقلال خوزستان مقابل پدیده یا ببازد یا مساوی کند. اما شاگردان ویسی با یک گل پیروز شدند و نبرد برای قهرمانی به هفته آخر کشید.

هم استقلال خوزستان و هم پرسپولیس 54 امتیازی بودند اما تفاضل گل استقلال خوزستان بهتر بود. در هفته آخر استقلال خوزستان موفق شد ذوب آهن اصفهان را که یحیی گل‌محمدی را به عنوان سرمربی در اختیار داشت با نتیجه دو بر صفر شکست بدهد.

این به این معنی بود که پرسپولیس برای قهرمان شدن باید با تفاضل 5 گل در بازی آخر راه‌آهن را شکست می‌‌داد. اما راه‌آهن با هدایت اکبر میثاقیان با ارائه نمایشی شجاعانه با نتیجه دو بر یک شکست خورد.

با این نتیجه پرسپولیس به خاطر تفاضل گل قهرمانی را از دست داد و استقلال خوزستان در یکی از عجیب‌ترین فصول لیگ برتر قهرمان شد. تیم امروز استقلال خوزستان البته موقعیت متفاوتی نسبت به آن تیم دارد اما آبی‌های اهواز همیشه مقابل پرسپولیس خوب و باانگیزه بازی کرده‌اند.

1359